  • 21. Data: 2009-11-03 17:04:38
    Temat: Re: realizacja bramki not (cmos)
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hcpm2h$7pt$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tak:
    >
    > http://brak-tu-sensu.pl/upload/rfm02.jpg
    >
    > tez dziala. Negator to zwykla bramka NAND 7400.

    może masz podciąg 10k do plusa wewnątrz tego RFM02? :)

    e.

  • 22. Data: 2009-11-03 17:10:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Chyba dobrze
    >
    > http://brak-tu-sensu.pl/upload/rfm02.jpg

    Źle rozumiałem.
    P.G.

  • 23. Data: 2009-11-03 17:21:35
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Jak co sie dzieje ? Na nIRQ mam przebieg prostokatny a procesor nie reaguje.
    > Znaczy linia SCK mi cos miesza.

    Tzn. na linii nIRQ masz przebieg, a "za rezystorem" (tzn. na PB2) już go
    nie masz, tak??

    Z tego co piszesz wychodzi, że Ci wejście SCK ściąga pin do plusa...
    podaj kod, który wywołujesz, aby przełączyć PB2 na odbiór :). Tylko ten
    fragment. Spróbuj też wywalić ten inwerter i dać R1 = 2k2 ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 24. Data: 2009-11-03 17:39:19
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Konop wrote:

> [...]
    > podaj kod, który wywołujesz, aby przełączyć PB2 na odbiór :). Tylko
    > ten fragment. Spróbuj też wywalić ten inwerter i dać R1 = 2k2 ;)...

    Probowalem minimum 5 roznych wartosci. Cos w tej okolicy na pewno tez.

    nIRQ_INIT;
    nIRQ_L;

    a to zdefiniowane jako

    #define nIRQ_INPUT (nIRQ_PIN & _BV(nIRQ))
    #define nIRQ_L nIRQ_PORT &= (~(_BV(nIRQ)))

    a to z kolei jako

    #define nIRQ PB4
    #define nIRQ_PORT PORTB
    #define nIRQ_DDR DDRB
    #define nIRQ_PIN PINB

    u mnie ta linia to PB4 a nie PB2

  • 25. Data: 2009-11-03 17:45:40
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > nIRQ_INIT;
    > nIRQ_L;
    >
    > a to zdefiniowane jako
    >
    > #define nIRQ_INPUT (nIRQ_PIN & _BV(nIRQ))
    > #define nIRQ_L nIRQ_PORT &= (~(_BV(nIRQ)))
    >
    > a to z kolei jako
    >
    > #define nIRQ PB4
    > #define nIRQ_PORT PORTB
    > #define nIRQ_DDR DDRB
    > #define nIRQ_PIN PINB

    A jak definiujesz nIRQ_INIT??

    W wyniku rozwinięcia tych makr powinieneś dostać coś takiego w każdym
    bądź razie:
    DDRB &= ~(1 << 4); //przełączenie pinu na WEJŚCIE
    PORTB &= ~(1 << 4); //ustalenie stanu niskiego

    Albo w odwrotnej kolejności ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 26. Data: 2009-11-03 17:48:41
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Konop wrote:

    > A jak definiujesz nIRQ_INIT??

    Eh no jeszcze tego zapomnialem.

    #define nIRQ_INIT nIRQ_DDR &= (~(_BV(nIRQ)))

    No na moje oko cos takiego wychodzi.

  • 27. Data: 2009-11-03 17:59:38
    Od: Konop <k...@g...pl>

    >>> nIRQ_INIT;
    > #define nIRQ_INIT nIRQ_DDR &= (~(_BV(nIRQ)))
    >
    > No na moje oko cos takiego wychodzi.

    Hmmm, a dane wysyłasz "ręcznie", czy używasz sprzętowego SPI? Może
    wypadałoby go wyłączyć?? Włączenie sprzętowego SPI może coś w tym
    mieszać (albo uniemożliwia przełączenie na wejście albo uniemożliwia
    sterowanie "ręczne" pinem).
    Swoją drogą - jakbyś wykorzystał linię MISO mógłbyś transmisję do
    nadajnika realizować w sposób sprzętowy z wykorzystaniem trybu Slave
    układu SPI... nIRQ taktowałoby Ci dane pojawiające się MISO ;)... trzeba
    by tylko przełączać tryb master na slave ;)...
    Poza tym - w jakim stanie jest pin PB4 po nadaniu ostatniego bitu?
    Zostaje wysoki?? Może zamień te linie INIT i L?? Albo coś z tym
    pokombinuj... wszystko zależy co jest na tym nIRQ, ale stany tam mogą
    różne się pojawiać ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 28. Data: 2009-11-04 14:58:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bagno" <w...@o...pl> wrote in message
    > Bywaja takie co chca ponizej 10 zl. 18 to jednak cholernie duzo.
    > Za tyle to ja kupie cale urzadzenie ktore robie.

    No to masz dylematy... :-)

    A jestes pewny ze musisz miec push-pull? Innymi slowy,
    czy moze wystarczy dac open dren, czyli jeden tranzystor?
    Jak dobierzesz dobrze opornik to czasy narastania mozesz
    zmieniac w szerokich granicach...

    Napisz nieco wiecej o ukladzie w ktorym ma to pracowac.
    Jaka czestotliwosc sygnalu, co bedzie odbieralo ten sygnal, itp.

  • 29. Data: 2009-11-04 15:05:52
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

> [...]
    >
    > Napisz nieco wiecej o ukladzie w ktorym ma to pracowac.
    > Jaka czestotliwosc sygnalu, co bedzie odbieralo ten sygnal, itp.

    No juz cos tam napisalem i schemat dalem.

  • 30. Data: 2009-11-05 00:26:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Artur M. Piwko pisze:

    > Wiem, że to armata na wróble, ale może ATtiny13?

    Lepiej ATtiny10. Nawet wygląda jak tranzystor (tyle że 6-nóżkowy).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/