  • Data: 2017-09-22 16:02:08
    Temat: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    A za nim - ja też :)
    Polega ona na tym, że miota się pomiędzy dwoma wskazaniami, a różnica
    jest większa, niż dopuszczalny (przez producenta) błąd, bo sięga 1,6
    stopnia: raz pokazuje 20?, a po jakichś 2,5 sek. - 18,4? które znów
    wyświetla te niespełna 3 sek. i wraca do 20-tu...
    Regulator jest chiński, o taki
    http://allegro.pl/termostat-stc1000-regulator-temper
    atury-220v-nowy-i6893601297.html

    Zasilany jest z sieci, no i pierwsze co mi przyszło do głowy, to upewnić
    się, czy owa "frustracja" nie jest przypadkiem spowodowana jakimiś
    skokami napięcia. Aha, dodam jeszcze, że jednak *najczęściej* wskazuje
    stabilnie, "migotanie zastawek" to jedynie ostatnia cyfra, raz o 1 w
    górę, po czym znów w dół. Czyli jednak *może* on wyświetlać "po bożemu".

    Sprawdzenie hipotezy z zasilaniem jako przyczyną polegało na podłączeniu
    go do regulowanego autotransformatora, i próbie uzyskania wahania
    wskazań, przy zmianie napięcia zasilania: bezskutecznie! Tzn. mogłem dać
    mu 250V, i zmniejszać nawet do 100, i żadnego "migotania zastawek" nie
    wywołałem tym.

    No ale może przyczyną są jakieś zakłócenia, typu jakichś pików
    napięciowych, w pojedynczych połówkach sinusoidy? A może ktoś zna jakieś
    inne jeszcze powody? Przy czym interesują mnie tylko takie, które by
    dało się wyeliminować ;-)
    Np przez owinięcie diwajsu w folię aluminiową, i podłączenie jej do
    uziemienia (?)