  • 1. Data: 2003-06-22 10:20:44
    Temat: Juz nie lubie 1Mbitowego DSLa
    Od: "Marqu" <M...@P...Fm>

    Witam od piątku jestem niezbyt szczęśliwym posiadaczem DSLa 1Mbit wskutek
    przejścia z DSLki 512 po półrocznym używaniu takowego łącza. No i ku mojemu
    nieszczęsciu pieprzony modem juz się 5 razy zwiesił w ciagu ostatnich 41h.
    Z poprzedniom DSLką miałem chyba 2 zwiechy przez pół roku. Mam przypisane
    wszystkie IPiki do eth1. Zwiecha jest w sumie ciekawa bo modem nie odpowada
    na pingi - lampka eth mu mruga jak głupia jak coś lecie do niego z sieci a
    pozostałe dsl atm sys sobie swiecą.DSLka 512 jakoś inaczej objawiała zwieche
    o ile dobrze pamietam wszystko poprostu swiecilo sobie.I w zwiazku z tym mam
    pytanko czy macie jakieś sugestie co do tego modemu, czy pozostaje mi czekać
    łaskawie aż jakaś paniusia w polpaku z technikiem sie dogadają i cos ze
    zgłoszeniem zrobią, badz mi puszczą nerwy i zmontuje sobie jakiś reseter
    modemu przez odcinanie mu zasilania jak przestanie odpowiadać na pingi?

    pozdrawiam
    Marek

    www.ostatnibastion.prv.pl

  • 2. Data: 2003-06-23 06:56:56
    Temat: Re: Juz nie lubie 1Mbitowego DSLa
    Od: "Kamil Dziekanowski" <k...@n...pl.komrel.net>

    [...]
> [...]
    reseter
    > modemu przez odcinanie mu zasilania jak przestanie odpowiadać na

    Nie mam doświadczenia z tym modemem, ale niektóre użądzenia sieciowe
    są dosyć wrażliwe na zasilanie. Potrafią zawiesić się, gdy gdzieś w
    pobliżu włącza się lub wyłącza odbiornik pobierający dużo prądu.
    Ogólnie na wszystkie zjawiska, które powodują "piki" na zasilaniu.
    Może mógłbyś lepiej odfiltrować zasilanie dostarczane do modemu?

    Pozdrawiam,
    Kamil Dziekanowski

  • 3. Data: 2003-06-23 11:39:48
    Od: "Marcin Bójko" <b...@g...pl>

> [...]
    mojemu
    > nieszczęsciu pieprzony modem juz się 5 razy zwiesił w ciagu ostatnich
    Ten modem był wałkowany na grupie. Ogólnie chodzi o to, że modem wiesza się
    gdy na któryś z nieużywanych IP (masz teraz 4 takie) przychodzi ping z
    zewnątrz. Rozwiązaniem jest postawienie aliasów, jeśli ma się router
    linuksowy. Jesli masz router sprzętowy to nie wiem jak to rozwiązać. Może
    ręcznie wpisana tablica routingu coś zmieni?

  • 4. Data: 2003-06-23 20:31:58
    Od: "seba" <s...@w...wroc.pl>

> [...]
    > gdy na któryś z nieużywanych IP (masz teraz 4 takie) przychodzi ping z
    > zewnątrz. Rozwiązaniem jest postawienie aliasów, jeśli ma się router

    Witam.
    Chodzi o aliasy na karte? eth0:0 itp.?

  • 5. Data: 2003-06-23 20:32:01
    Od: "Marqu" <M...@P...Fm>

    Użytkownik "Marcin Bójko" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > linuksowy. Jesli masz router sprzętowy to nie wiem jak to rozwiązać. Może
    > ręcznie wpisana tablica routingu coś zmieni?

    Pisałem juz wczesniej, mam je przypisane - dzwoniła do mnie TPSA twierdzi że
    zmienili soft w modemie, póki co jest oki

    Marqu

  • 6. Data: 2003-06-23 20:32:09
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    --
    kasza

  • 7. Data: 2003-06-24 05:55:05
    Od: "seba" <s...@w...wroc.pl>

    > Witam.
    > Chodzi o aliasy na karte? eth0:0 itp.?

    Moderator taki rychliwy, że nawet cancel nie można dać. Zrobiłem aliasy i
    faktycznie: modem się nie wiesza. :-)