  • 1. Data: 2011-08-19 20:50:54
    Temat: releasing agent - co to?
    Od: Padre <P...@n...net>

    Mam w planie zrobić sobie ścieżkę w taki sposób:

    http://www.rockmolds.com/learn-how/stepping-stones

    sam stempel z fakturą zamierzam zrobić z 2-3 tub uszczelniacza
    silikonowego wykorzystując jako wzór nawoskowany naturalny kamień ale
    nie mogę dojść co zacz ten releasing agent z 3 obrazka, znalazłem już
    nawet informacje że w USA można go kupić w różnych kolorach tylko dalej
    nie wiem o co pytać w Polsce żeby nie wyjść na idiotę?

  • 2. Data: 2011-08-20 06:44:21
    Temat: Re: releasing agent - co to?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 19, 9:50 pm, Padre <P...@n...net> wrote:
> [...]
    > nawet informacje że w USA można go kupić w różnych kolorach tylko dalej
    > nie wiem o co pytać w Polsce żeby nie wyjść na idiotę?

    Nie wiem jak to po polsku powiedziec poprawnie, ale chodzi o plyn
    zapobiegajacy przyklejaniu sie (zapewnia sprawne "release" czyli
    usuniecie formy).
    Konrad

  • 3. Data: 2011-08-20 12:34:59
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Nie wiem jak to po polsku powiedziec poprawnie, ale chodzi o plyn
    > zapobiegajacy przyklejaniu sie (zapewnia sprawne "release" czyli
    > usuniecie formy).
    > Konrad

    Nie wiem czy spojrzałeś w link, chodzi o proszek do posypania betonu
    przed odciśnięciem wzoru, siłą rzeczy przyklei się do betonu więc musi
    to być coś co poprawi wygląd a nie zeszpeci.

  • 4. Data: 2011-08-20 14:11:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 20, 1:34 pm, Padre <P...@n...net> wrote:

    > Nie wiem czy spojrzałeś w link, chodzi o proszek do posypania betonu
    > przed odciśnięciem wzoru, siłą rzeczy przyklei się do betonu więc musi
    > to być coś co poprawi wygląd a nie zeszpeci.

    Spojrzałem, a że nie znam się na odciskaniu form silikonowych w
    twardniejącym betonie, to naiwnie uznałem że to musi być coś co używa
    się np w formach zalewowych żeby wyciągnąć zastygniętą żywicę. Jak
    zostanę słynnym aktorem hollywoodzkim i przyjdzie mi dłoń odciskać w
    chodniku, to się dowiem, dam znać :-)
    Konrad

  • 5. Data: 2011-08-28 11:02:46
    Od: "Asad10" <asad10_USUN_@NO_SPAMgazeta.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com>
    napisał w wiadomości grup
    5g2000vbb.googlegroups.com...

> [...]
    > żywicę. Jak
    > zostanę słynnym aktorem hollywoodzkim i przyjdzie mi dłoń

    Chodzi prawdopodobnie o coś co po polsku nazywa "środek
    antyadhezyjny".
    Z tego co wiem, w Polsce jest sprzedawany w płynie.
    Pozdrawiam, Andrzej
    --
    Coruptissima res publica plurimae leges
    Tacyt

  • 6. Data: 2011-08-28 11:26:47
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Asad10" <asad10_USUN_@NO_SPAMgazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Chodzi prawdopodobnie o coś co po polsku nazywa "środek antyadhezyjny".
    > Z tego co wiem, w Polsce jest sprzedawany w płynie.

    Takie płyny, bardzo dobrej jakości, łatwo kupić
    w sklepach z materiałami dla protetyków
    stomatologicznych. Na przykład alkohol
    poliwinylowy, ale nie tylko.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 7. Data: 2011-08-29 14:15:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 28, 12:02 pm, "Asad10" <asad10_USUN_@NO_SPAMgazeta.pl> wrote:
    > Chodzi prawdopodobnie o coś co po polsku nazywa "środek
    > antyadhezyjny".

    O to to, wlasciwa nazwa.
    Konrad

  • 8. Data: 2011-08-29 18:22:36
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-08-29 16:15, Konrad Anikiel pisze:

    > O to to, wlasciwa nazwa.
    > Konrad

    Bóg zapłać za szczere chęci ale jak to mówi porzekadło "na głupie
    pytanie-stosowna odpowiedź" zapomniałem ująć tego jasno, angielski znam
    więc co znaczy releasing agent wiedziałem od początku, tylko bardzo
    chciał bym się dowiedzieć czym on jest w tym konkretnym przypadku bo
    oprócz tego że pozwala bez klejenia się do mieszaniny odcisnąć wzór to
    dodatkowo jeszcze jak widać zapewnia odpowiedni kolor, fakturę i
    trwałość powierzchni, pewnie zastosuję suchą mieszaninę cementu i
    nieorganicznych pigmentów ale może warto dodać by jeszcze np. pył
    marmurowy albo raczej jakieś twarde kruszywo o odpowiedniej granulacji.
    Ma to być ładnie, mocno i na lata więc wolał bym zastosować sprawdzone
    rozwiązanie zin eksperymentować z ryzykiem narażenia się małżonce :)

  • 9. Data: 2011-08-29 19:12:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Aug 29, 7:22 pm, Padre <P...@n...net> wrote:

> [...]
    > Ma to być ładnie, mocno i na lata więc wolał bym zastosować sprawdzone
    > rozwiązanie zin eksperymentować z ryzykiem narażenia się małżonce :)

    Coś mi się wydaje że takie głazy taniej kupisz prawdziwe niż zrobisz
    betonowe. Ale jak wiadomo, de gustibus...
    Konrad
    PS zdaje się że tam najpierw ten releasing agent szedł a potem
    stamping powder. Zresztą nie wyobrażam sobie żeby beton przykleił się
    do silikony tak że nie dałoby się tego oddzielić.

  • 10. Data: 2011-08-29 20:03:03
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Coś mi się wydaje że takie głazy taniej kupisz prawdziwe niż zrobisz
    > betonowe. Ale jak wiadomo, de gustibus...

    co najmniej kilka razy taniej wyniesie mnie zrobienie niż kupienie, może
    tylko piaskowiec byłby w porównywalnej cenie ale nie w naszym klimacie,
    kilka zim i mało z niego zostaje. Poza tym na ubitej ścieżce bez trawy
    takie płyty robi się bez przygotowania podłoża, ułożenie gotowych płyt
    to nie mniej pracy. Co do wyglądu, to akurat nie będę robił takich jak
    na zdjęciach :)