  • 11. Data: 2022-12-12 11:28:50
    Temat: Re: routing
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Dec 2022 02:14:52 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    > Ale może rzeczywiście to i tak nic nie da.
    >
    > Choć w sumie, po kolejnym przemyśleniu, dziwi mnie, że to tak jest, widocznie
    > winda robi to jakoś debilnie.
    > Zapewne "udostępnia" tylko jedno "połączenie internetowe" i koniec.
    > Bo skoro z komputera działa połączenie zarówno z "internetem" jak i z VPN,
    > to routing jest dobrze ustawiony.
    > Więc głupia winda ustawia masquerading tylko na linii wifi<->"udostępnione
    połączenie internetowe",
    > a nie ogĂłlnie dla wszystkich sieci.
    > Da się w windzie ręcznie ustawiać masquerading? Bo routing się daje.

    W Win95 się dawało, to może teraz już się nie da ;)

    Jak się nie da (nie wiem, nie miałem potrzeby sprawdzać), to trzeba by
    ustawić rozgłaszanie dla hotspota w tej samej podsieci, co sieć na kompie.
    A jak to będzie niemożliwe, to wymusić taki adres na kliencie.
    Swego czasu też takie protezy robiłem i działało.

    Są też dodatkowe programy do hotspotu, ale nigdy nie używałem.

    Ewentualnie, jeśli router jakiś lepszy (mikrotik, draytek, unifi, fortigate
    itd), to można ustawić VPN na routerze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2022-12-12 17:05:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Dec 2022 02:18:19 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Routing zapewne jest dobry, problemem jest brak masqueradingu - a ściślej to, że
    jest tylko na jednej "linii" - albo
    > wifi<->"internet" (czyli interfejs ethernet) albo wifi<->VPN (czyli interfejs
    "wirtualny").

    Dokladnie.

    I Windows caly ruch z andka, po masqueradingu, kieruje przez ten
    jeden wybrany interfejs.

    J.

  • 13. Data: 2022-12-12 17:16:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Dec 2022 02:14:52 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Ale może rzeczywiście to i tak nic nie da.
    >
    > Choć w sumie, po kolejnym przemyśleniu, dziwi mnie, że to tak jest, widocznie

    To, ze robi debilnie, to mnie wcale nie dziwi.
    Pytanie czy np linux potrafi zrobic to lepiej ...

    > Zapewne "udostępnia" tylko jedno "połączenie internetowe" i koniec.
    > Bo skoro z komputera działa połączenie zarówno z "internetem" jak i z VPN,
    > to routing jest dobrze ustawiony.

    Tak wlasnie jakos to dziala.

    > Więc głupia winda ustawia masquerading tylko na linii wifi<->"udostępnione
    połączenie internetowe",
    > a nie ogĂłlnie dla wszystkich sieci.
    > Da się w windzie ręcznie ustawiać masquerading? Bo routing się daje.

    Chyba nie.

    J.

  • 14. Data: 2022-12-12 18:54:14
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.12.2022 10:11, J.F wrote:

    > Sie okazuje, ze pod windowsem mozna wybrac, ktore polaczenie
    > internetowe jest dzielone przez hotspot, i moge udostepnic
    > VPN przez hotspota ... ale wtedy Android nie ma polaczenia z
    > internetem. Bo caly ruch jest kierowany w VPN.

    A sieć BB na Androidzie wtedy masz?
    No to nie rozumiem co ty chcesz uzyskać.

    A na Windowsie którędy masz internet?
    Wychodzisz od siebie czy przez VPN?

    Bo VPN to też może być różnie ustawiony: albo cały ruch wychodzi przez
    VPN (np. w celu ukrycia się czy zmiany lokalizacji), albo do sieci
    zdalnej masz przez VPN, a do internetu nadal wychodzisz "u siebie".

    A w ogóle to nie możesz klientem VPN na Andka?

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2022-12-12 19:14:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Dec 2022 18:54:14 +0100, Mirek wrote:

    > A sieć BB na Androidzie wtedy masz?

    BB mam.

    > No to nie rozumiem co ty chcesz uzyskać.

    Chce miec na Androidzie i dostep do sieci BB, i do internetu.

    > A na Windowsie którędy masz internet?

    Przez ethernet i siec lokalną DD.

    > Wychodzisz od siebie czy przez VPN?

    od siebie.

    > Bo VPN to też może być różnie ustawiony: albo cały ruch wychodzi przez
    > VPN (np. w celu ukrycia się czy zmiany lokalizacji), albo do sieci
    > zdalnej masz przez VPN, a do internetu nadal wychodzisz "u siebie".

    no i tu tak wlasnie jest - tylo dostep do sieci BB.

    > A w ogóle to nie możesz klientem VPN na Andka?

    Nie, bo to jakis specjalny VPN.
    Chociaz ... hm, musze sprobowac, moze nie taki specjalny ...

    J.

  • 16. Data: 2022-12-12 19:39:11
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.12.2022 19:14, J.F wrote:

    > Nie, bo to jakis specjalny VPN.
    > Chociaz ... hm, musze sprobowac, moze nie taki specjalny ...

    Znaczy specjalnie drogi? Cisco? Fortinet?

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2022-12-13 09:20:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 12 grudnia 2022 o 17:05:05 UTC+1 J.F napisał(a):

    jest tylko na jednej "linii" - albo
    > Dokladnie.
    >
    > I Windows caly ruch z andka, po masqueradingu, kieruje przez ten
    > jeden wybrany interfejs.

    Może tak, ale raczej kieruje dobrze, ale adres zmienia tylko na jednym z interfejsów
    - w sumie efekt tan sam, "nie działa".

    Dla ustalenia uwagi daj "route print" jakie jest w sytuacji "udostępniania" każdego z
    połączeń.
    A nie można "udostępnić" obu?

  • 18. Data: 2023-01-10 19:39:06
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2022-12-12 19:39, Mirek wrote:

    > Znaczy specjalnie drogi? Cisco? Fortinet?

    Linux