  • 1. Data: 2010-12-11 15:34:33
    Temat: rozbłyski żarówki enerooszczędnej a włącznik z podświetleniem
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Witam
    Mam włączniki ścienne z podświetlaniem i przez to żarówki energooszczędne po
    zgaszeniu lekko rozbłyskają co przeszkadza w nocy.
    jak pozbyć się tego problemu bez wymiany włączników ściennych (podświetlenie
    się przydaje w nocy) ?
    Podobno trzeba równolegle do zasilania żarówki podpiąć rezystor chyba 1 MOhm
    lub kondensator ceramiczny 100nF ?? (mogłem się pomylić w wartościach) no
    ale jak ja to zmieszczę w żyrandolu ? w puszczce pod sufitem może na ścisk
    ale co z bezpieczeństwem, w łazience nie ma problemu bo w plafonie jest
    sporo miejsca.

  • 2. Data: 2010-12-11 17:19:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2010-12-11 16:34, . pisze:
> [...]
    > sufitem może na ścisk ale co z bezpieczeństwem, w łazience nie ma
    > problemu bo w plafonie jest sporo miejsca.

    Wywalić chińskie gówno i kupić świetlówki kompaktowe firmy Osram. One
    nie błyskają jak kontakt ma neonówkę.

  • 3. Data: 2010-12-11 17:24:01
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ie0bqi$753$...@n...onet.pl...
    > Wywalić chińskie gówno i kupić świetlówki kompaktowe firmy Osram. One nie
    > błyskają jak kontakt ma neonówkę.

    Trochę szkoda bo żarówki mam firmy iCAM ( firma z Czech ) wybrałem je bo są
    trochę tańsze od np Philipsów i mają więcej lux przy tej samej mocy do tego
    w łazience
    ze względu na ciemny plafon musiałem dać mocniejszą żarówkę przy
    jednocześnie małych rozmiarach i tylko tej firmy pasowały, świecą jak 120W i
    jak na razie rok czasu.

  • 4. Data: 2010-12-11 18:42:35
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Chyba już nie aktualne, znalazłem rozwiązanie na elektroda.pl, dam
    kondensator rownolegle, może uda się wbudować w świetlówkę.

  • 5. Data: 2010-12-12 13:29:16
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > zgaszeniu lekko rozbłyskają co przeszkadza w nocy.
    > jak pozbyć się tego problemu bez wymiany włączników ściennych

    możesz też przekrosować zasilanie samej neonówki, jak masz wolny przewód w
    kablu (np. żółto zielony)

  • 6. Data: 2010-12-15 19:32:09

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup

    > możesz też przekrosować zasilanie samej neonówki, jak masz wolny przewód w
    > kablu (np. żółto zielony)

    Wmontowałem do świetlówki kondensator 1 uF styrofleksowy (akurat taki
    miałem) w miejsce tego 100nF i świetlówka przestała błyskać :)
    Została mi łazienka może wystarczy dodać do istniejącego równolegle ten
    wyjęty 100nF.