  • 11. Data: 2018-11-25 00:50:01
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Twizy bardziej przypomina nastepce picollo duo niz samochod. Przy nim Trabant
    Limuzyna jest limuzyna, o Trabancie Combi z litosci nie wspomne.

  • 12. Data: 2018-11-25 01:21:55
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Twizy bardziej przypomina nastepce picollo duo niz samochod. Przy nim Trabant
    Limuzyna jest limuzyna, o Trabancie Combi z litosci nie wspomne.

    Kompleks małego?

  • 13. Data: 2018-11-25 01:34:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz malego? Cos co ma cztery kola nie musi byc od razu samochodem. Trudno nazwac
    samochodem cos co ma cztery kola i silnik a nie ma w drzwiach szyb. Dla mnie to nie
    jest samochod a trabant byl/jest samochodem.

  • 14. Data: 2018-11-25 01:49:11
    Od: kk <k...@o...pl>

    Ponoć masz mały samochód i widać jakieś kompleksy z nim związane.

  • 15. Data: 2018-11-25 03:33:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mialem ale juz nie mam. Zostal mi master furgon A1H1. Robi za miejska osobowke. Ale
    nie znaczy ze nie lubie malych samochodow. Chcialem kupic mercedesa smarta. Smart
    pomimo ze maly jest samochodem, Twizy pomimo ze ma cztery kola jak samochod
    samochodem nie jest.

  • 16. Data: 2018-11-25 07:25:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Akumulatory w samochodach elektrycznych waza od pol tony wzwyz.

    To się robi to automatycznie. XXI wiek mamy.

  • 17. Data: 2018-11-25 09:32:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 24 Nov 2018 22:49:12 +0100, kk wrote:
    > To jest stwarzanie problemu a nie rozwiązywanie. Kto (jaki % ludzików)
    > chce jeździć skuterem? Jak słyszę te opowieści jak to rowery i
    > elektryczne hulajnogi rozwiążą problem transportu w mieście to się
    > zastanawiam co kieruje piszącym, że takie brednie opowiada.

    Ale to przecież jest rozwiązanie, chyba jedno z nielicznych sensownych.
    Dwutonowy samochód w mieście to kompletna pomyłka. Przyszłością są
    rowery, hulajnogi, zbiorkom i ew. jakieś lekkie mikrosamochody w wynajmie.

    Czas prawdę powie. Może nie w tym roku, ani nie w następnym, ale prędzej
    czy później będzie dla wszystkich oczywiste że przemieszczanie dwóch ton
    metalu aby przetransportować 80 kg wody i białka to taki sobie interes.

    Mateusz

  • 18. Data: 2018-11-25 09:40:39
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    pomimo ze maly jest samochodem, Twizy pomimo ze ma cztery kola jak samochod

    Bo nie ma szklanych szyb?

  • 19. Data: 2018-11-25 10:06:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Może nie w tym roku, ani nie w następnym, ale prędzej
    > czy później będzie dla wszystkich oczywiste że przemieszczanie dwóch ton
    > metalu aby przetransportować 80 kg wody i białka to taki sobie interes.

    Zastanówmy się, skąd te "dwie tony" się biorą.
    Maluch ważył 650 kg. Renault 9 (o ile pamiętam) około 900.
    Typowy współczesny waży 1200.

    Problemem jest bezpieczeństwo. Jeśli chcemy jeździć lekkimi pojazdami -
    trzeba najpierw zabronić jeździć ciężkimi. Ostatnia głośna sprawa z
    Czech pokazała, jak wygląda wypadek ciężkiego porszaka z typowym samochodem.

    Samochody mogą ważyć 500 kg i być bezpieczne względem innych pojazdów
    ważących 500 kg. Jednak każdy taki "maluch" w konfrontacji z 2 tonowym
    czołgiem" - staje się trumną.

    --
    MN

  • 20. Data: 2018-11-25 10:12:55
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 07:25, Shrek pisze:

    > To się robi to automatycznie. XXI wiek mamy.

    W 21-szym to się raczej wlutowuje akumulatory w płytkę