  • 81. Data: 2018-11-26 17:08:49
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 11:16, T. pisze:

    > Widziałem na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce,
    > dygocząc z zimna, jechał od kontaktu do kontaktu. Masakra... To już
    > nawet skuter Gilera ma nawiew ciepłego powietrza na nogi :-)

    Chętnie bym obejrzał ten test. Dasz radę znaleźć linka?

    --
    MN

  • 82. Data: 2018-11-26 17:14:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 11:18, T. pisze:
    > Jak się zastosuje ultrakondensatory grafenowe to naładowanie będzie
    > trwało kilka sekund. :-) Świat nie stoi w miejscu...

    Terefere.

    A skąd weźmiesz energię, żeby ją przelać do tych ultranowoczesnych baterii?

    Czy w ogóle zdajesz sobie sprawę, jakie tu moce byłyby potrzebne?

    Niezwykłą zaletą paliw płynnych jest właśnie to, że są to paliwa płynne
    - łatwe do transportu i przechowywania. Warto chwilę pomyśleć nad magią,
    jaką są silniki spalinowe.

    Potrafią płyn zamienić w ogromne ilości użytecznej energii którą bardzo
    sprawnie wykorzystują do przemieszczania ogromnych przedmiotów. To są
    naprawdę "czary".

    Oczywiście mają wady, które z lubością lubimy wytykać, ale ogólnie - to
    jest to sprzęt, który powinien budzić ogromny szacunek.

    Podobnie jak wiele innych "codziennych" technologii, które ludziki
    używają - na ogół nie mając bladego pojęcia, jak działają i jak
    niezwykłej technologii wymagają.

    --
    MN

  • 83. Data: 2018-11-26 18:39:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 17:08, Marcin N pisze:

    > Chętnie bym obejrzał ten test. Dasz radę znaleźć linka?

    Szukałem - w historii już nie mam.
    Coś podobnego:
    https://www.youtube.com/watch?v=PB6hHGQfe_U
    https://www.youtube.com/watch?v=8vrnyrfJLfY

    Pamiętam, że gość kupił Twizzy chyba gdzieś w Anglii i jechał do Szkocji
    bodaj 6 dni, korzystając z uprzejmości ludzi po drodze przy ładowaniu.

    T.
    Ps. Na tych filmikach fajnie widać te "drzwi" i "szyby". Szczelne takie,
    że nawet kot by uciekł...

  • 84. Data: 2018-11-26 18:41:40
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 17:14, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Podobnie jak wiele innych "codziennych" technologii, które ludziki
    > używają - na ogół nie mając bladego pojęcia, jak działają i jak

    To proste - na stacjach ładowania też będą kondensatory. One się mogą
    ładować powoli w czasie, kiedy nie ma ruchu.
    Zapewne zanim przeciętnego Kowalskiego będzie stać na takie auto to już
    wynajdą minielektrownie atomowe na każdej stacji paliw.
    T.

  • 85. Data: 2018-11-26 19:58:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Niezwykłą zaletą paliw płynnych jest właśnie to, że są to paliwa
    >płynne - łatwe do transportu i przechowywania.

    Niekoniecznie. Paliwa stale nie sa jakies duzo trudniejsze.
    A w przechowywaniu to nawet latwiejsze :-)

    Zaleta p.p. moze byc to, ze sie je daje podac do wnetrza cylindra ...
    ale Diesel na poczatku chcial podawac miał węglowy !

    Nowoczesna turbina parowa tez ma duza sprawnosc, a palic w piecu mozna
    czymkolwiek.

    >Warto chwilę pomyśleć nad magią, jaką są silniki spalinowe.
    >Potrafią płyn zamienić w ogromne ilości użytecznej energii którą
    >bardzo sprawnie wykorzystują do przemieszczania ogromnych
    >przedmiotów. To są naprawdę "czary".

    Ale to nie tyle magia silnika, co skutek tego, ze paliwa potrafia
    dostarczyc naprawde duzych energii.

    Taki 1kg benzyny z energia spalania ok 44MJ daje energie wystarczajaca
    do podniesienia tony na 4.4km.
    Tzn wystarczalaby, gdyby nie to, ze spalanie daje energie cieplna, a
    potem silnik cieplny ma sprawnosc mierną.
    Ale nawet ten 1km budzi szacunek.
    Wegiel ma energie mniejsza, ale ciagle olbrzymia.

    >Oczywiście mają wady, które z lubością lubimy wytykać, ale ogólnie -
    >to jest to sprzęt, który powinien budzić ogromny szacunek.

    Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)

    A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje
    duzo energii.
    Aluminium jeszcze wiecej. Albo wodor.

    I to sie daje odwracac :-)

    J.

  • 86. Data: 2018-11-26 21:25:32
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Widziałem na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce,
    > dygocząc z zimna, jechał od kontaktu do kontaktu. Masakra...

    500 mil Twizy, ja mam do pracy 3,5 i też tak jeżdżę

  • 87. Data: 2018-11-28 20:24:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-26 o 19:58, J.F. pisze:

    > Ale paliwa kopalne sie skoncza, i to raczej szybciej niz pozniej :-)
    >
    > A jak sie skoncza ... cynk tez sie chetnie laczy z tlenem i tez daje
> [...]

    Co by powiać pesymizmem: energia elektryczna coraz droższa. Od
    przyszłego roku w PL raczej "tankowanie" elektryka stanie się droższe
    niż "kopalniaka". Nie wiem jak ta 30-to % podwyżka cen energii wpłynie
    na ceny w ładowarkach tak do końca.

    Więc pewnie zaraz powstanie problem czym zastąpić elektryki :-D Pewnie
    wodór, ale zaraz auta wodorowe dostaną zakaz wjazdu do centrów miast bo
    woda z rur wydechowych zalewa piwnice i reumatyzm powoduje :-D

    Więc czym zastąpić auta wodorowe?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek