  • 71. Data: 2018-11-25 23:21:15
    Temat: Re: samochody elektryczne - rozwiązanie problemu z szybkim ładowaniem
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-25 o 22:57, Tomasz Pyra pisze:

    > A to że w jakimś laboratorium, jacyś ludzie, uzyskali dane że dałoby się to
    > robić lepiej, zapewne jest wkładem w rozwój nauki, ale wątpliwe żeby to się
    > udało tak raz-dwa wsadzić do samochodów.
    > Mało który wynalazek prosto z laboratorium nadaje się do fabryki.

    ... choćby z tego względu, że istniejąca linia produkcyjna najpierw musi
    się zwrócić. Nawet jeśli istniałaby jakaś alternatywna
    super-technologia, to i tak nie wejdzie w życie by nie zabić
    istniejących fabryk.

    > To określiłbym raczej mianem "dziennikarstwa nawiedzonego", albo
    > przynajmniej "podnieconego".
    > Za dużo takich newsów przewala się przez media, za dużo czasu zajmuje mi
    > dotarcie do naukowych źródeł i bardziej trzeźwa ocena tego czym podniecił
    > się dziennikarz...

    Wiesz... sądzę, że temat jest nieco inny. Od dłuższego czasu obserwuję
    zjawisko, że dziennikarze w różnych stacjach powtarzają wiadomości
    używając dokładnie tych samych słów, w tej samej kolejności. Pomijam
    relacje politycznie, których ta reguła nie dotyczy bo zależy od upodobań
    danej stacji. To nie może być przypadek. Wynika z tego, że czerpią oni
    informacje z jednego źródła. Jeśli źródło plecie bzdury, nie ogarnia
    zagadnienia, to dziennikarze muszą je powtarzać słowo w słowo bez
    angażowania mózgu. Nawet największe bzdury nagle stają się wszechobecne
    w mediach dzięki temu. To jakaś forma korpo-dziennikarstwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 72. Data: 2018-11-25 23:23:41
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]

    > udało tak raz-dwa wsadzić do samochodów.
    > Mało który wynalazek prosto z laboratorium nadaje się do fabryki.

    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a57

    Twizy będzie się ładowało 5 minut zamiast 3,5 godziny :-)

  • 73. Data: 2018-11-25 23:25:17
    Od: kk <k...@o...pl>

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Wind

  • 74. Data: 2018-11-26 01:46:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki itd. Jak Ci sie
    podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to samochodem to nie moja sprawa. Dla mnie
    to nie jest samochod.

  • 75. Data: 2018-11-26 08:15:44
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Ten wind auto jak to auto. Szyby, ogrzewanie, klimatyzacja, poduszki itd. Jak Ci
    sie podobaja dwa skutery z dachem i nazywasz to samochodem to nie moja sprawa. Dla
    mnie to nie jest samochod.

    Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?

  • 76. Data: 2018-11-26 11:16:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 08:15, kk pisze:

    > Jakie skutery? Co Ty pieprzysz?
    Widziałem na YT test tego Twizzy w Wielkiej Brytanii. Facet w czapce,
    dygocząc z zimna, jechał od kontaktu do kontaktu. Masakra... To już
    nawet skuter Gilera ma nawiew ciepłego powietrza na nogi :-)
    T.

  • 77. Data: 2018-11-26 11:18:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 23:23, kk pisze:

    > http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a57
    >
    > Twizy będzie się ładowało 5 minut zamiast 3,5 godziny :-)

    Jak się zastosuje ultrakondensatory grafenowe to naładowanie będzie
    trwało kilka sekund. :-) Świat nie stoi w miejscu...
    T.

  • 78. Data: 2018-11-26 12:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No dobra - moze samochodem wygodniej, ale za to o
    > wiele dłużej i nie można sobie czytać.

    I od razu wpisujesz sie w mniejszosc... bo 70% polaków nie dotyka ani
    jednej ksiazki w ciągu roku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 79. Data: 2018-11-26 13:07:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    >I od razu wpisujesz sie w mniejszosc... bo 70% polaków nie dotyka ani
    >jednej ksiazki w ciągu roku...

    Ale takiej papierowej ?
    Bo mozna ksiazke na czytniku, telefonie, czy sluchawkach, a ankieta
    nie wiadomo o co pytala :-)

    Tylko w samochodzie trzeba uwazac ze sluchaniem, bo mozna przeoczyc
    ostrzezenie od janosika :-)

    J.

  • 80. Data: 2018-11-26 17:02:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >musi się zwrócić. Nawet jeśli istniałaby jakaś alternatywna
    >super-technologia, to i tak nie wejdzie w życie by nie zabić

    Nie musi, nie musi - nie zmusisz konkurencji do zastopowania.
    No chyba, ze bogaty jestes i ja wykupisz.

    Tomasz dobrze pisze - wdrozenie do uzytku i produkcji to sa lata,
    czasem grube.
    A jak takie swietne to beda najpierw sprzedawane za duze pieniadze.
    I stare fabryki zdaza sie zwrocic .

    J.