  • 21. Data: 2010-03-11 19:49:48
    Temat: Re: samostart komputera
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Czyli należałoby uruchomić komputer, w BIOSie powyłączać wszystkie
    > "wake on ..." i wyłączyć komputer BEZ URUCHAMIANIA systemu
    > operacyjnego. Wtedy będzie pewność, że to nie wirus w systemie.

    Jeśli wirus nie jest mega złośliwy, to nie trzeba tak kombinować...
    Uruchamiasz BIOS, wyłączasz wszystkie "wake on..." w tym opcję "wake at
    time" czy jakąś taką i uruchamiasz system... . Następnym razem wchodzisz
    do BIOSa i sprawdzasz, czy opcje te nie zostały włączone przez jakiś
    program...
    Wiesz, zależy jak kto używa komputera, ale może jakiś żartowniś miał do
    kompa dostęp i całe to gadanie o wirusach jest bez sensu?? :)...

    > Tak swoją drogą, mogłaby to być niezła strategia działania dla
    > jakiegoś trojana współdziałającego z botnetem - komputer włącza się,
    > kiedy użytkownik śpi, trojan robi swoją brudną robotę i wyłącza
    > komputer. A gdy użytkownik rano włączy komputer, to trojan najpierw
    > sprawdzi godzinę - "oops - teraz jest dzień" i zakończy działanie aby
    > nie zostać wykrytym przez program antywirusowy.
    > Ale to już raczej temat na pl.comp.security...

    Jeśli ktoś nie ma kompa w pokoju, w którym śpi, to faktycznie, może nie
    zauważyć, że wirus uruchomił komputer ;)...

    Konop

  • 22. Data: 2010-03-11 19:55:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > time" czy jakąś taką i uruchamiasz system... . Następnym razem wchodzisz
    > do BIOSa i sprawdzasz, czy opcje te nie zostały włączone przez jakiś

    wszystkie "wake on" sa zawsze wyłaczone, a wciąż to sprawdzałem jako
    podstawowa możliwosc.
    Nie ma nic w biosie na temat "wake on USB" a przeciez podpinając cos pod usb
    komp się włączy. No ale nie ma opcji zeby to wyłączyć.

    b.

  • 23. Data: 2010-03-11 19:57:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jaja sobie robisz? Wymień baterię zegara!

    Poważnie? Jak reset, który zrobiłem nie pomoże to wymienie.

    b.

  • 24. Data: 2010-03-11 20:15:45
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    > Automatyczna aktualizacja Windows?

    tez na to obstawiam.
    U mnie (vista) po wlaczeniu aktualizacji komp podobnie sie zachowywal.
    Wylaczylem opcje "Zainstaluj nowe aktualizacje [ Codziennie ] o [ 02:00 ] "
    w panel sterowania, windows update

  • 25. Data: 2010-03-11 20:34:55
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Budyń pisze:
> [...]
    > Nie ma nic w biosie na temat "wake on USB" a przeciez podpinając cos pod
    > usb komp się włączy. No ale nie ma opcji zeby to wyłączyć.

    Tak szczerze mówiąc - to sprawdź jeszcze raz... popatrz na wszystkie
    opcje w BIOSie, może w innym miejscu są jakieś inne, mogą nazywać się
    inaczej itp...

    A tak ogólnie, to komputer może włączyć:
    -przycisk
    -zegar
    -mysz/klawiatura
    -karta sieciowa

    Przycisk raczej odpada, mógłby mieć kiepską izolację, ale włączanie nie
    mogłoby być uzależnione od godziny i to jeszcze tej ustawionej w kompie
    ;P...

    Pytanie jest takie - czy komp startuje ZAWSZE? Czy na przykład raz w
    tygodniu? Jeśli zawsze, to spróbuj odłączyć co się tylko da... Mysz,
    klawiaturę, sieć, przycisk Power itp itd... i zobacz, czy się włączy...
    jak nie - szukaj urządzenia, które włącza...

    Inne wyjście - być może jakiś wirus coś serio modyfikuje w BIOSie... a
    Ty tego nie widzisz z poziomu Menu.. spróbuj zapisać ustawienia w BIOSie
    (ze wszystkim opcjami WakeOn na DISABLE) i zapisać i wyłączyć kompa nim
    się włączy system, ewentualnie daj bootowalne CD, żeby włączył się inny
    system, niż ten, co posiadasz ;)... Po wyłączeniu sprawdź, czy się
    włączy sam. Jak nie - problemu szukaj w systemie!!

    Jeśli powyższe nie pomoże - spróbuj tego samego, ale z wybraniem opcji
    ClearCMOS czy jak się toto nazywa - chodzi o skasowanie ustawień... i
    też nie pozwól, aby włączył się Windows, wyłącz i czekaj ;)...

    Inna sprawa - ktoś już o tym pisał... bateria... generalnie objawem
    zużycia baterii jest tracenie nastawy czasu po odłączeniu zasilania, a
    nie samoistne włączanie, ale nie zaszkodzi zmierzyć napięcia baterii,
    albo wymienić ją na nową ;)...

    Kolejna sprawa - może zasilacz wariuje? Ciężko mi to sobie wyobrazić,
    żeby miało to jeszcze związek z nastawionym czasem ;P... ale kto wie?? :D...

    Generalnie - zainwestuj w jakąkolwiek metodę, która pozwoli wyłączyć
    zasilanie komputera ;)... To jest rozwiązanie 100%, choć to tylko
    obejście problemu....

    Konop

  • 26. Data: 2010-03-11 20:43:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 21:34:55 +0100, Konop wrote:
> [...]
    >
    >Przycisk raczej odpada, mógłby mieć kiepską izolację, ale włączanie nie
    >mogłoby być uzależnione od godziny i to jeszcze tej ustawionej w kompie

    Tak sie wlasnie mialem spytac ... a telefon to gdzie na noc odkladasz
    ?

    Ale one raczej czesciej sie komunikuja ..

    J.

  • 27. Data: 2010-03-12 07:36:19
    Od: "hasz" <s...@p...wroc.pl>

    stawiam na to ze jest kiepski zasilacz
    i on się uruchamia samoczynnie

  • 28. Data: 2010-03-12 08:24:54
    Od: "Pietrek" <p...@w...pl>

    Wbrew wszystkim tym uczonym opiniom tutaj zamieszczonym stawiam na
    ..........brak uziemienia obudowy kompa (generalnie całego sprzętu).
    Pozornie taki sprzęt robi właśnie takie dziwne, niewytłumaczalne rzeczy.

    Zmierz czy jest jakiś potencjał pomiędzy ramą obudowy a np. kaloryferem,
    bądź inna uziemioną rurą i jeśli wyjdzie jakieś 100V lub ponad, no to masz
    to o czym piszę. Jeśli jest wszystko ok to potencjału być nie powinno.

    Jeśli nie masz miernika to zrób to rękoma, jak poczujesz pierdyknięcie to
    jest to. I nie bój, bo pomimo napięcia to prąd znikomy, nie zabije ani nie
    zwali z nóg.

    P.

  • 29. Data: 2010-03-12 08:36:38
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "tomekp" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    U mnie często w tym przedziale czasowym są likuminutowe wyłączenia
    zasilania - pewnie jakieś przełączenia lub testy sieci. Może płyta startuje
    po wznowieniu zasialania.

  • 30. Data: 2010-03-12 19:01:13
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

    > tez na to obstawiam.
    > U mnie (vista) po wlaczeniu aktualizacji komp podobnie sie zachowywal.
    > Wylaczylem opcje "Zainstaluj nowe aktualizacje [ Codziennie ] o [ 02:00 ]
    > " w panel sterowania, windows update

    Też tak miałem.. Do tego rano laptop był ciepły i cały czas działał mu
    wiatrak. Windows update nie potrafił go prawidłowo uśpić.