  • 11. Data: 2007-09-28 15:15:40
    Temat: Re: siec kablowa PlusGSM
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > O ile pamięć mnie nie myli sektor hsdpa może pociągnąć 15 kanałów po
    > ~1mbps,
    > daje to tam jakieś powiedzmy 14mbps na sektor, do tego głos i... ile
    > będzie
    > potrzebnych tych E-jedynek ? Wiadomo, zawsze można ubić transmisje danych
    > żeby
    > to zmieścić w 2xE1, ale ja właśnie o tym mówie. IMO głownym problemem nie
    > będzie
    > mała ilość kanałów (choć też), a dosył tych megabitów do baz.

    a wierzysz w takie obciążenie ?
    Co do kanałów - to mówisz o kodach ortogonalnych, a ja o konkretnych
    "nośnych".
    Tak czy owak - szybko nie braknie, a tam gdzie miało by braknąć to zrobią
    odpowiednią transmisje.

    > Tak jak mówię, dzisiaj tego nie widać, bo hsdpa to wciąż promil na rynku
    > dostępowym, ale za rok, za dwa...

    plus z erą budują dużo szkła, orange namiętnie korzysta z TP - poradzą
    sobie.

    Marcin

  • 12. Data: 2007-09-28 17:20:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > niekoniecznie.
    > Swojego czasu brałem udział w uruchamianiu sieci "3" w uk, stacje były
    > wyposażone w transmisje
    > 1-2xE1, max 3xE1 jeżeli to była jakaś bardzo wypasiona stacja z 3-4
    > sektorami
    > ale z 2ma nośnymi na sektor.
    > Dzisiaj nadal stosuje się E1ki !! (IMA), i nadal jest to podobna liczba.
    > Najwyżej zapną 16xE1 do stacji (32Mbit) - nawet najbardziej obciążona
    > stacja powinna się na tym wyrobić bo wąskim gardłem nie będzie transmisja
    > tylko zawsze radio.

    Tyle, że "swojego czasu" 3G pozwalało na transmisję max. 384 kb/s. Teraz
    mówimy o 1,8, 3,6 czy 7,2 Mb/s na abonenta. Łatwo przeliczyć, że
    prędkość downlinku zwiększyła się 20 razy.
    Nie zdziwię się, jeśli lada dzień dla stacji trzysektorowej standardem
    zacznie być światło 155 Mb/s. I to i tak na chwilę :)

    M.

  • 13. Data: 2007-09-28 18:12:33
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Marcin Kuczera pisze:
    > a wierzysz w takie obciążenie ?

    Czy wierzę w wysycone 14megabitów na sektor ? Jak najbardziej.

    > plus z erą budują dużo szkła, orange namiętnie korzysta z TP - poradzą
    > sobie.

    Ależ oczywiście że sobie poradzą, czeka ich tylko mała "rewolucja" ;)
    I bynajmniej nie twierdzę, że się do niej nie przygotowują, wręcz
    przeciwnie.

    --
    pgp: 0x5E1F9631

  • 14. Data: 2007-09-28 18:49:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > a wierzysz w takie obciążenie ?

    Kolega trenuje to co weekend nad Zalewem Zegrzyńskim - miejscem
    niedaleko Warszawy, gdzie stoi nadspodziewanie dużo domków w lesie, jest
    kilka portów z jachtami nieco droższymi od przeciętnej toyoty itp ;)
    Blueconnect działa bardzo dobrze, z prędkościami nawet zbliżónymi do
    maksymalnego HSDPA od wtorku do czwartku. W poniedziałki i w piątki
    można już conajwyżej sprawdzić pocztę, a w soboty i niedziele należy o
    mobilnym internecie zapomnieć.

    M.

  • 15. Data: 2007-09-28 18:51:15
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 28.09.2007 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:
> [...]
    > Nie zdziwię się, jeśli lada dzień dla stacji trzysektorowej standardem
    > zacznie być światło 155 Mb/s. I to i tak na chwilę :)

    STM-1 robi się na radiu. P4 wszystkie swoje BTS-y spina właśnie radiowymi STM-1.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 16. Data: 2007-09-28 18:54:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Paszkowski pisze:

    > STM-1 robi się na radiu. P4 wszystkie swoje BTS-y spina właśnie radiowymi STM-1.

    Taaa... a wszyscy komórkowcy, którzy do niedawna robili cały backbone na
    radiu, kładą wszędzie gdzie mogą światełko. Ciekawe dlaczego? :)

    M.

  • 17. Data: 2007-09-28 18:58:32
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 28.09.2007 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:

    > Taaa... a wszyscy komórkowcy, którzy do niedawna robili cały backbone na
    > radiu, kładą wszędzie gdzie mogą światełko. Ciekawe dlaczego? :)

    Brakuje kanałów :-)

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 18. Data: 2007-09-28 21:50:04
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 28.09.2007 Tomasz Paszkowski <s...@g...com> napisał/a:
    > STM-1 robi się na radiu. P4 wszystkie swoje BTS-y spina właśnie radiowymi STM-1.

    To P4 ma juz jakies BTSy? ;)

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 19. Data: 2007-09-28 21:58:36
    Od: "Synek" <h...@W...pl>

    > To P4 ma juz jakies BTSy? ;)
    http://www.bip.uke.gov.pl/bipurtip/index.jsp?place=L
    ead07&news_cat_id=56&news_id=724&layout=11&page=text

    S/

  • 20. Data: 2007-09-29 10:00:48
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Maciej Bebenek napisał:

    > Tyle, że "swojego czasu" 3G pozwalało na transmisję max. 384 kb/s. Teraz
    > mówimy o 1,8, 3,6 czy 7,2 Mb/s na abonenta.

    Maciej, to jest per abonent, czy per sektor? IMHO to drugie. Znaczy się -
    abonent może mieć _do_ 7,2 Mb/s prędkości down, jak ma szczeście i jest sam
    na sektorze ;-)

    Pozdr!

    --
    TOM