  • 21. Data: 2007-09-29 10:06:03
    Temat: Re: siec kablowa PlusGSM
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Tomasz Paszkowski napisał:

    > Brakuje kanałów :-)

    Na radiolinie. Inna sprawa, że to, co kiedyś wymagało dubeltowego kanału,
    żeby przepachac STM-1 na kilka km, dziś nowe sprzęty opędzlowują na połówce.

    --
    TOM

  • 22. Data: 2007-09-29 10:48:23
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Przemyslaw Frasunek napisał:

    > To P4 ma juz jakies BTSy? ;)

    Ma. Najchętniej okupują słupy z szyldami Tesco ;-)

    --
    TOM

  • 23. Data: 2007-09-29 11:01:59
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Na radiolinie. Inna sprawa, że to, co kiedyś wymagało dubeltowego kanału,
    > żeby przepachac STM-1 na kilka km, dziś nowe sprzęty opędzlowują na
    > połówce.

    masz na myśli 28MHz zamiast 56 ?
    Jasne, niestety zmniejsza się zasięg bo i SNR się przesuwa.

    Aaa, chyba są już sprzęty co to zmieszczą w 14MHz

    Marcin

  • 24. Data: 2007-09-29 11:04:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Maciej, to jest per abonent, czy per sektor? IMHO to drugie. Znaczy się
    > - abonent może mieć _do_ 7,2 Mb/s prędkości down, jak ma szczeście i
    > jest sam na sektorze ;-)

    Obecnie 7,2 Mb/s per sector w 260 02. Prędkości 14,4 Mb/s osiągane są
    obecnie w niektórych sieciach w rzeczywistości, 28,8 Mb/s w przygotowaniu ;)

    M.

  • 25. Data: 2007-09-29 12:31:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciej,

    Saturday, September 29, 2007, 1:04:31 PM, you wrote:

    > Obecnie 7,2 Mb/s per sector w 260 02. Prędkości 14,4 Mb/s osiągane są
    > obecnie w niektórych sieciach w rzeczywistości, 28,8 Mb/s w przygotowaniu ;)

    I pomyśleć, że 17 lat temu byłem szczęśliwy z modemem 1200 bps a
    krótko później - 2400 bps MNP5.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2007-09-30 19:46:45
    Od: FikiMiki <f...@m...z.ameryki.ned>

    > I pomyśleć, że 17 lat temu byłem szczęśliwy z modemem 1200 bps a
    > krótko później - 2400 bps MNP5.

    Nie wiedziec czemu przypominaly mi sie tez te czasy!
    Ach te te 7200, 14400 .. kurcze :)

  • 27. Data: 2007-10-01 10:02:58
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 28 Sep 2007 15:33:05 +0200, Marcin Kuczera wrote:

    > niekoniecznie.
    > Swojego czasu bra?em udzia? w uruchamianiu sieci "3" w uk, stacje by?y
    > wyposa?one w transmisje
    > 1-2xE1, max 3xE1 je?eli to by?a jaka? bardzo wypasiona stacja z 3-4
    > sektorami
    > ale z 2ma no?nymi na sektor.
    > Dzisiaj nadal stosuje si? E1ki !! (IMA), i nadal jest to podobna liczba.
    > Najwy?ej zapn? 16xE1 do stacji (32Mbit) - nawet najbardziej obci??ona
    > stacja powinna si? na tym wyrobiae bo w?skim gard?em nie b?dzie transmisja
    > tylko zawsze radio.

    tylko że:
    1.Stacja to nie tylko dostępówka ale i, a może przede wszystkim
    zapewnienie połaczenia z siecią dla innych stacji
    2.Sieć PlusGSM ledwie żyje i przydałoby się jej doinwestowanie w
    zwiększenie pojemności

    --
    futszaK
    0601061867

  • 28. Data: 2007-10-01 22:11:39
    Od: Łukasz_Laj <l...@w...pl>

    > Ma. Najchętniej okupują słupy z szyldami Tesco ;-)

    Ale w Poz. tylko cy ;o)

    Lukasz

  • 29. Data: 2007-10-02 12:46:56
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 28 Sep 2007 19:20:01 +0200, Maciej Bebenek wrote:

    > Tyle, że "swojego czasu" 3G pozwalało na transmisję max. 384 kb/s. Teraz
    > mówimy o 1,8, 3,6 czy 7,2 Mb/s na abonenta. Łatwo przeliczyć, że
    > prędkość downlinku zwiększyła się 20 razy.
    > Nie zdziwię się, jeśli lada dzień dla stacji trzysektorowej standardem
    > zacznie być światło 155 Mb/s. I to i tak na chwilę :)

    a po co światło ?
    radiem też się da :>

  • 30. Data: 2007-10-03 22:33:40
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Kolega trenuje to co weekend nad Zalewem Zegrzyńskim - miejscem
    > niedaleko Warszawy, gdzie stoi nadspodziewanie dużo domków w lesie, jest
    > kilka portów z jachtami nieco droższymi od przeciętnej toyoty itp ;)
    > Blueconnect działa bardzo dobrze, z prędkościami nawet zbliżónymi do
    > maksymalnego HSDPA od wtorku do czwartku. W poniedziałki i w piątki
    > można już conajwyżej sprawdzić pocztę, a w soboty i niedziele należy o
    > mobilnym internecie zapomnieć.

    sorki że odgrzebuję starą dyskusję. To sam dotyczy operatorów w UK -
    korzystam z HSDPA do sprawdzania poczty w czasie przejazdu z/do pracy.
    Jeżeli jadę wcześnie rano, nie ma problemu, można sobie spokojnie
    poczytać i pooglądać www, i nawet częste przeskoki między komórkami
    (jadący pociąg) nie są problemem. Natomiast sprawdzanie poczty podczas
    powrotu, czyli w godzinach szczytu jest już mocno niewygodne.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.