    From: "fotd" <f...@d...xx.stop.spam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: skradziono tablicę rejestracyjną - co robić?
    Date: Tue, 1 Jun 2010 23:28:11 +0200

    Dziś po powrocie z pracy zostawiłem samochód na parking koło bloku. Po ok. 3
    godz. wróciłem celem odstawienia go na parking strzeżony, co praktykuję od
    kilku lat.

    Gdy wróciłem, by odprowadzić samochód na parking strzeżony, spostrzegłem
    brak tylnej tablicy rejestracyjnej. natychmiast zadzwoniłem na policję, by
    to zgłosić. Kazali przyjechać.

    Policjant stwierdził, że wystarczy, że jutro zgłoszę się do wydz.
    komunikacji w celu wystąpienia o wtórnik i to jest najważniejsze. Nie trzeba
    składać zeznań, sporządzać notatki, etc.

    Nalegałem jednak, by przyjęli zgłoszenie, bowiem uważam,że pewne sprawy
    powinny być podopinane.

    Sporządzono notatkę, w której stwierdzają fakt zaginięcia tablic - nie
    wskazując na kradzież, bowiem, jak stwierdził policjant, trudno jest
    stwierdzić, czy tablica została faktycznie skradziona, czy też po prostu ją
    zgubiłem - była włożona w ramki.

    Jutro jadę do wydziału komunikacji, by zglosić zaginięcie tablicy i wystąpić
    o : wtórnik lub nowy komplet. Jakie są Wasze sugestie w tym zakresie. Jakie
    sa wady i zalety każdego z rozwiązań ? Wiem,że zmieniając komplet tablic,
    muszę dokonać zmian we wszystkich dokumentach - łącznie z kartą pojazdu,
    ale, czy nie jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie ?

    Czy komuś z Was zdarzyło się również to nieszczęście ? Czy i jakie były
    konsekwencje kradzieży ; Czy wyrobiliście nowy komplet, czy wtórnik ; Jak
    wyglądało zgłoszenie sprawy na policję ? Od 16 lat jeżdżę samochodami i
    pierwszy raz w życiu coś takiego mnie spotkało. Naprawdę nie wiem, kto i po
    co to zrobił. Mam nadzieję, że nie będę musiał udowadniać, iż nie jestem
    wielbłądem... I jak tu nie trzymać samochodu na parkingu strzeżonym ?

    Dziękuję za Wasze odpowiedzi.