  • Data: 2017-11-15 18:05:30
    Temat: spawałem dzisiaj diody
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    wszędzie gdzie się da - pakuje paski diodowe. więc gdy padła mi
    "świetlówka", taka starodawna z metr długości - zamieniłem ją na profil
    stalowy obklejony diodami. mniejsza o szczegóły, ale wyobraźcie sobie
    kawał profilu z paskami diodowymi. chciałem takie oświetlenie
    zamontować nad stołem warsztatowym. ale brakło mi paru centymetrów i
    chciałem dospawać uchwyty. tylko tak lekko "bzyknąć". No i bzyknąłem
    sobie tigiem dwa punkciki, zamontowałem - włączam.... 20% diód nie
    świeci. Nie wiem co się stało, czy masy gdzieś nie było, ale na całej
    długości, w zasadzie losowo przestały swiecić diody, ale przewodzą,
    dając taki sam spadek napięcia jakby świeciły. (czyli z sekcji 3
    diodek+rezystor, nie świeci jedna dioda, dwie świecą normalnie)
    A jak 20 lat temu przy spawaniu pojazdów, kazali mi wyjmować wtyczkę z
    komputera pokładowego to się smiałem

    ToMasz