  • 81. Data: 2020-06-05 14:05:31
    Temat: Re: sprzedaż samochodu a podatek 6 miesięcy
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.06.05 o 12:28, Cavallino pisze:

    > Np. żeby zobaczyć czy Twój przypadek nie był wadą modelu/egzemplarza skrzyni.

    > Właśnie w dupowozie jest najbardziej potrzebny, o ile dużo po mieście jeździsz.
    > Wciskanie sprzęgła w korku co 10 m, jest słabe...
    > A mi przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu w korku, bo wymaga ciągłego
    naciskania więcej więcej skupienia i wysiłku, niż operowanie sprzęgłem.

    > W trasie - bez większej różnicy, skoro i tak 90% czasu jedziesz na najwyższym
    > biegu, niezależnie od rodzaju skrzyni.

    na prostej i długiej nie robi różnicy, ale np. jak jedziesz z góry to Ci
    skrzynia sama wrzuci taki bieg, żeby hamowało samym silnikiem i jechało 50/h jak
    deszcz pada a 80/h jak jest ładna pogoda? a ręcznie ja sobie np potrafię taki
    bieg wrzucić, żeby prędkość mi odpowiadała...

    > No właśnie - a warto poznawać, technika idzie do przodu.szkoda, że ostatnio prawie
    wyłącznie w złym kierunku.
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 82. Data: 2020-06-05 15:07:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-06-2020 o 14:05, KrzysiekSX pisze:

> [...]

    Wystarczy zmienić bieg na N, a jak masz elektryczny ręczny, to zapewne
    również Auto Hold - i nic nie musisz robić.

    > na prostej i długiej nie robi różnicy, ale np. jak jedziesz z góry to Ci
    > skrzynia sama wrzuci taki bieg, żeby hamowało samym silnikiem i jechało
    > 50/h jak deszcz pada a 80/h jak jest ładna pogoda?

    Oczywiście że nie - do tego trzeba przełączyć w tryb ręczny i po kłopocie.

    Akurat automat i elektryk to wcale nie jest zły kierunek.
    Wręcz przeciwnie.

  • 83. Data: 2020-06-05 18:16:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 14:05 KrzysiekSX <k...@u...gdzies> pisze:

    > naciskania więcej więcej skupienia i wysiłku, niż operowanie sprzęgłem.

    Teraz od tego jest guzik "auto-hold" - nie trzeba trzymać nogi na hamulcu
    nawet w klasycznym automacie.

> [...]
    > 50/h jak deszcz pada a 80/h jak jest ładna pogoda? a ręcznie ja sobie np
    > potrafię taki bieg wrzucić, żeby prędkość mi odpowiadała...

    przestawiasz wajchę w tryb "M" (lub inny w zalezności od producenta) i sam
    sobie zmieniasz biegi bez sprzegła.

    Jeździłeś 20 letnim automatem i wszelkie doświadczenia z tej przygody
    przenosisz na współczesne konstrukcje. Do nieczego nie namawiam, nic mi do
    tego co masz pod maską, ale nie można pisać takich dyrdymałów - jeszcze
    ktoś na podstawie Twoich "doświadczeń" je "łykinie" i dalej będzie
    powielał głupoty.

    TG

  • 84. Data: 2020-06-05 19:50:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Teraz od tego jest guzik "auto-hold" - nie trzeba trzymać nogi na
    > hamulcu nawet w klasycznym automacie.

    Wymaga jeszcze elektrycznego hamulca w std.

  • 85. Data: 2020-06-05 21:47:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 19:50 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Wymaga jeszcze elektrycznego hamulca w std.

    fakt, ale od biedy można wrzucić N, chociaż w którymś aucie w instrukcji
    miałem zapis, że nie należy nadużywać N bo wtedy skrzynia nie jest
    chłodzona i smarowana.
    W ostatnich dwóch już tego zapisu nie mam.
    Dla mnie i tak trzymanie hamulca to nic w porównaniu do deptania sprzęgła
    w korkach w Wawie...

    TG

  • 86. Data: 2020-06-05 21:55:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 21:47 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > chłodzona i smarowana.
    > W ostatnich dwóch już tego zapisu nie mam.
    > Dla mnie i tak trzymanie hamulca to nic w porównaniu do deptania

    a tak swoją drogą są teraz automaty z "ręcznym" ręcznym? - jak się ta
    skrzynia zachowa jak się jej na światłach zaciągnie ręczny? - to nie
    będzie "bieda wersja" auto-hold?

    TG

  • 87. Data: 2020-06-05 22:18:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > a tak swoją drogą są teraz automaty z "ręcznym" ręcznym?

    Czy są produkowane to nie wiem, ale mój tak ma.

    > - jak się ta
    > skrzynia zachowa jak się jej na światłach zaciągnie ręczny?

    Normalnie - bedzie stać.

    > - to nie
    > będzie "bieda wersja" auto-hold?

    Nie wiem jak działa autohold, ale to będzie bez "auto":P

    --
    Shrek

  • 88. Data: 2020-06-05 22:51:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > a tak swoją drogą są teraz automaty z "ręcznym" ręcznym?

    Mam taki.

    >- jak się ta
    > skrzynia zachowa jak się jej na światłach zaciągnie ręczny? - to nie
    > będzie "bieda wersja" auto-hold?

    Wątpię.
    Raczej palenie sprzęgła.
    Nawet auto-stop się wyłącza gdy tylko puścisz hamulec, ręczny go nie rusza.

  • 89. Data: 2020-06-08 15:41:42
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2020.06.05 o 15:07, Cavallino pisze:

    > Wystarczy zmienić bieg na N, a jak masz elektryczny ręczny, to zapewne również
    > Auto Hold - i nic nie musisz robić.
    > jak miałbym przestawiać na N za każdym razem, to czym się to różni od manualnej
    skrzyni? A z autohold jak przez przypadek ruszę gazem, to mi auto samo ruszy i
    wjedzie w auto przedemną... (np. podając coś dziecku sięgnę do tyłu i nogą ruszę
    gaz) z autem na luzie nic ise nie stanie, najwyżej mi obroty podskoczą na chwilę.
    Moim zdaniem jakikolwiek automat może źle zinterpretować moje zachowanie i
    zrobić coś głupiego ( żeby nie szukać daleko, to wystarczy włączyć obsługę
    gestami telefonu :) Mając do czynienia z automatem reagującym na cokolwiek co
    robię, muszę pamiętać o tym, żeby tego czegoś nie robić, jak nie chcę żeby
    automat zareagował, i to mnie już skłania do tego, żeby z takiego automatu
    zrezygnować.

    > Oczywiście że nie - do tego trzeba przełączyć w tryb ręczny i po kłopocie.

    schodząc do niskich obrotów automat rozepnie napęd albo zmieni bieg na niższy
    znacznie wyżej, niż minimalne obroty (za se zmienię w okolicy biegu jałowego
    albo niżej, automat pewnie kolo 1500). Automat w końcu ma na celu optymalne
    wykorzystanie silnika, a ja osobiście chyba najbardziej lubię te zakresy pracy,
    które są poza optymalnym...

    > Akurat automat i elektryk to wcale nie jest zły kierunek.
    > Wręcz przeciwnie.

    Moim zdaniem automat zły, bo w dłuższej perspektywie nie będzie można kupić
    manuala (a właściwie to już się dzieje).

    pozdrawiam Krzysiek

  • 90. Data: 2020-06-08 15:43:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zawsze mnie to intryguje na wypadek wjechania do jeziora/rzeki.
    Inna sprawa, czy człowiek dałby radę kręcić ta korbką i kręcić i kręcić we wlewającym
    się strumieniu lodowatego wodospadu nad
    uchyloną szybą.

    -----