  • 91. Data: 2020-06-08 15:49:09
    Temat: Re: sprzedaż samochodu a podatek 6 miesięcy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2020 o 15:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zawsze mnie to intryguje na wypadek wjechania do jeziora/rzeki.
    > Inna sprawa, czy człowiek dałby radę kręcić ta korbką i kręcić i kręcić
    > we wlewającym się strumieniu lodowatego wodospadu nad uchyloną szybą.

    Nie dałby. Ciśnienie dociśnie szybę do uszczelek i się zablokuje.

    --
    Shrek

  • 92. Data: 2020-06-08 15:49:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na lodzie czy podobnym śliskim można było włączyć "2" lub "3" i ruszało się płynnie.

    -----

  • 93. Data: 2020-06-08 15:59:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zamknięcie pilotem "na raz" pozostawiało działający mechanizm szyb, zamknięcie "na
    dwa" (ryglujące drzwi i niezalecane przy
    pozostawaniu pasażerów w aucie) odłączało mechanizm.
    Szyby domykane przytrzymaniem przycisku pilota/kluczyka w zamku drzwi.

    -----
    > człowiek się zaparkuje, wyjmie dzieci i toboły, chce iść w miasto a tu - "o kurła!
    szyba otwarta!".

  • 94. Data: 2020-06-08 16:01:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pies połknął pilota i co kura biegła przez podwórze to łańcuchowiec szczekał, a
    samochód otwierał się i zamykał.

    -----

  • 95. Data: 2020-06-08 16:03:35
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-08 o 15:43 +0200, ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > Inna sprawa, czy człowiek dałby radę kręcić ta korbką i kręcić i
    > kręcić we wlewającym się strumieniu lodowatego wodospadu nad uchyloną

    W szkole wojskowej uczono mnie, by w takiej sytuacji od razu po
    znalezieniu się w wodzie otworzyć szybę, bo kiedy poziom wody dosięgnie
    szyby to jedyną opcją pozostanie spokojnie poczekać aż pojazd wypełni
    się wodą, żeby wtedy otworzyć drzwi. Jako alternatywę po zanurzeniu
    podano ew. rozbicie szyby rękojeścią pistoletu, ale ta opcja była
    niezalecana ze względu na niebezpieczeństwo okaleczenia szkłem.

    Mateusz

  • 96. Data: 2020-06-08 16:47:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-06-2020 o 15:41, KrzysiekSX pisze:

    > skrzyni?

    Na postoju niczym.
    A zaraz potem to na braku konieczności wciskania sprzęgła.

    > A z autohold jak przez przypadek ruszę gazem, to mi auto samo
    > ruszy i wjedzie w auto przedemną...

    Ty to masz problemy....

    >Mając do czynienia z automatem reagującym na
    > cokolwiek co robię, muszę pamiętać o tym, żeby tego czegoś nie robić,
    > jak nie chcę żeby automat zareagował, i to mnie już skłania do tego,
    > żeby z takiego automatu zrezygnować.

    Tak jakbyś przy ręcznej nie musiał pamiętać, żeby przerzucać na luz gdy
    stoisz, albo żeby trzymać wciśnięte sprzęgło gdy tego nie robisz.....

    > schodząc do niskich obrotów automat rozepnie napęd albo zmieni bieg na
    > niższy znacznie wyżej,

    To już zależy od oprogramowania.

    > Moim zdaniem automat zły, bo w dłuższej perspektywie nie będzie można
    > kupić manuala

    I właśnie na tym polega dobroć tego kierunku.

  • 97. Data: 2020-06-08 18:40:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Akurat przy hamowaniu silnikiem to na odwrót - przełączając na tryb ręczny przy danej
    prędkości jazdy wymuszasz wysokie obroty
    silnika, żeby hamował.
    Ale strome z jazdy z obciążeniem to jedna z rzeczy przy automacie, których
    najbardziej nie lubiłem.
    Szczególnie konieczności przełączania z "2" na "1" ;-))

    -----
    > schodząc do niskich obrotów automat rozepnie napęd albo zmieni bieg na niższy
    znacznie wyżej, niż minimalne obroty (za se zmienię

  • 98. Data: 2020-06-08 18:57:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.06.2020 o 18:40, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > których najbardziej nie lubiłem.
    > Szczególnie konieczności przełączania z "2" na "1" ;-))

    A z jaką skrzynią? Bo hydrokinetyckach to chyba na jedynce nie ma
    lockupu, więc jedynką sobie nie pohamujesz.

    Prawdę mówiąc po górach autamatem nie jeździłem, ale we w miare
    nowoczesnym samochodzie to jest jakiś czujnik przyspieszeń 3D i samochód
    powinien znać spadek po którym zjeżdza. A skoro samochód wie, to i
    skrzynia powinna po canie to info dostać i się dostosować?

    --
    Shrek

  • 99. Data: 2020-06-08 19:24:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 18:57 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > powinien znać spadek po którym zjeżdza. A skoro samochód wie, to i
    > skrzynia powinna po canie to info dostać i się dostosować?

    Akurat w górach jazda automatem (hydrokinetycznym) to bajka.
    Pod górę w trybie "D" (czyli normalna praca automatu),z górki sekwencyjna
    zmiana biegów. Aktualny (kia) i poprzedni citroen (assassin) w trybie auto
    przy zjeździe ma/miał bieg o "oczko" za wysoki - auto przyspiesza. Ale i w
    cytrynie i w kia ręczne wymuszenie biegu było skuteczne i na wybranym
    biegu auto utrzymuje zadaną prędkość. Jeździłem po różnych stromych
    górkach lato/zima (narty w Alpach) i zawsze z "peletonu" miałem "najmniej
    w gaciach" właśnie ze względu na skrzynię automatyczną.

    Jak ktoś pisze, że automat jest zły bo zima/góry - to nie jeżdził
    wspóczesnym automatem. W lecie oczywiście jest jeszcze lepiej.

    TG

  • 100. Data: 2020-06-08 19:35:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Akurat w górach jazda automatem (hydrokinetycznym) to bajka.

    Wierzę na słowo. Ja tam lubię sobie powachlować, ale jak już pisałem
    specyficzny ze mnie typ.

    > Jak ktoś pisze, że automat jest zły bo zima/góry - to nie jeżdził
    > wspóczesnym automatem. W lecie oczywiście jest jeszcze lepiej.

    Ale ja nie piszę, że zły, tylko że mimo że mam automat to tęsknię za
    manualem. Ale nic konkretnego automatom nie zarzucam, poza januszowym
    "wolę mieć kontrolę nad biegami":P

    Z drugiej strony jakby automaty były takie doskonałe, to by karierę w
    motosporcie zrobiły. Z trzeciej strony tam kierowcy lepsi niż przeciętny
    janusz. Z czwartej - automaty w sporcie są dozwolone czy po prostu
    specyfikacja nie przewiduje? Z ostatniej strony - na 1/4 mili
    praktycznie zawsze wygra manual w tym samym silniku, mimo że biegi
    zmienia teoretycznie szybciej (no może bezprzekładniowy wygra). Kiedyś
    to była kwestia sprawności skrzyni a w sporcie każdy KM się liczy, ale
    dsg chyba już nie mają tego problemu co kinetyk. Wydaje mi się również,
    że automaty nieco kastrują auta - po prostu stawiają niskie zużycie
    podzespołów przed osiągami - niby niektóre mają tryb sport, ale z
    doświadczeń to głupie były - po prostu wyżej ciągnęły bez znaczenia czy
    trzeba było czy nie i auto wyło czy miało to sens czy nie - może teraz
    mądrzejsze.

    Ale to przemyślenia dla tych co chcą się ścigać na torze, a dla zwykłego
    użytkownika automat będzie prawie zawsze lepszy - choćby dlatego, że
    spora część ludzi nie ogarnia redukcji przed wyprzedzaniem;)

    --
    Shrek