  • 11. Data: 2018-03-21 09:27:33
    Temat: Re: sygnalizator S-1.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Flaros" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Flaros" <o...@l...pl> napisał w wiadomości

    >Korekta powyzszego :
    >Po dokladnym przeczytaniu rozporzadzenia dowiedziałem się,
    >że jezeli sygnalizator, lub znak drogowy pionowy wiszą nad
    >poszczególnymi
    >pasami to dotyczą tylko pasa nad którym wiszą. Rozporzadzenie
    > o znakach i sygnalach § 2. ust. 1 i 7.
    >Wniosek : wolno prawym pasem pojechac, ale nie wolno zmienić pasa
    >z prawego na srodkowy, bo jest linia ciagła.

    Ja tylko w prawo.

    Otoz to, ust 7.
    Pamietalem o tym wiszeniu nad pasem, piszę Cavalino o tych rondach
    poznanskich, gdzie sygnalizator wisi np nad lewym i prawym pasem, a
    nad srodkowym nie, cos mnie tknelo, zagladam do rozporzadzenia ... a
    tam tylko o znakach.

    Wiec zakladam obecny watek ... ale potem sprawdzam drugi raz ... ust
    7.

    I juz nawet wyszukiwanie w pdf malo pomaga.

    J.

  • 12. Data: 2018-03-21 10:01:02
    Temat: Re: sygnalizator wiszacy.
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I nie musi - o ile się nie mylę to po prostu powtórzony sygnalizator,
    > gdyby były tam strzałki kierunkowe (znający oznaczenie kodowe
    > sygnalizatorów mogą tu wstawić odpowiednie S-1 czy S-3) to można by
    > przypuszczać, ze dotyczą konkretnych pasów tak jak jest teraz to dotyczą
    > wszystkich pasów jednocześnie - no chyba, że się mylę :)
    > --
    > Mirek Ptak

    Mylisz się, nie dotycza wszystkich pasów jednocześnie.
    Znaki i sygnalizatory wiszące nad pasami dotyczą tylko tego pasa nad którym
    wiszą.
    Tak pisze w Rozporzadzeniu o znakach i sygnalach § 2. ust. 1 i 7.

    Jezeli jest jeden wiszący nad jezdnią to dotyczy wszystkich pasów.

  • 13. Data: 2018-03-21 10:35:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Flaros" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w
    wiadomości
    [...]
> [...]
    >Tak pisze w Rozporzadzeniu o znakach i sygnalach § 2. ust. 1 i 7.
    >Jezeli jest jeden wiszący nad jezdnią to dotyczy wszystkich pasów.

    A ten jeden to na jakiej podstawie ?

    J.

  • 14. Data: 2018-03-21 12:31:03
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    > Użytkownik "Flaros" napisał w wiadomości grup

    > A ten jeden to na jakiej podstawie ?
    >
    > J.

    Na tej samej , jak wyżej § 2. ust. 1 i 7.

  • 15. Data: 2018-03-22 07:52:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-03-21 o 10:01, Flaros pisze:
    > Mylisz się, nie dotycza wszystkich pasów jednocześnie.
    > Znaki i sygnalizatory wiszące nad pasami dotyczą tylko tego pasa nad którym
    > wiszą.

    Tyle, że tutaj mamy dwa sygnalizatory i trzy pasy ruchu.
    No chyba, żeby tą żółtą linię potraktować jak krawędziówkę i wtedy prawy
    sygnalizator dotyczy prawej "jezdni", a lewy dwóch pasów na "jezdni"
    lewej. Gotów jestem to zaakceptować, choć jestem mocno przekonany, że
    oba sygnalizatory pracują jednocześnie.

    > Tak pisze w Rozporzadzeniu o znakach i sygnalach § 2. ust. 1 i 7.

    Jest napisane ;)

    > Jezeli jest jeden wiszący nad jezdnią to dotyczy wszystkich pasów.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 16. Data: 2018-03-22 08:32:27
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    > Tyle, że tutaj mamy dwa sygnalizatory i trzy pasy ruchu.
    > --
    > Mirek Ptak

    I co z tego ?

  • 17. Data: 2018-03-22 09:41:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 22 Mar 2018 07:52:26 +0100, w
    <5ab352aa$0$31371$65785112@news.neostrada.pl>, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> napisał(-a):

> [...]
    > sygnalizator dotyczy prawej "jezdni", a lewy dwóch pasów na "jezdni"
    > lewej. Gotów jestem to zaakceptować, choć jestem mocno przekonany, że

    Lewy sygn. dotyczy lewego pasa.
    Środkowy - środkowego.
    Prawy pas nie ma sygnalizacji, ale to już i tak inna jezdnia.

    > Jest napisane ;)

    Miodek twierdzi, że obie formy już są poprawne, bo są używane :)

  • 18. Data: 2018-03-23 07:40:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-03-22 o 09:41, r...@k...pl pisze:
    > Miodek twierdzi, że obie formy już są poprawne, bo są używane:)

    Urban legend

    PZDR

  • 19. Data: 2018-03-23 09:40:08
    Temat: Re: sygnalizator
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    > Urban legend
    > --
    > Mirek Ptak

    W słowniku j. polskiego, wydanie PWN,
    też pisze że obie formy sa równoznaczne.

  • 20. Data: 2018-03-23 11:03:27
    Temat: [OT] Re: sygnalizator wiszacy.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-23 o 07:40, Mirek Ptak pisze:

    > Urban legend

    A bierze się stąd, że jeden nieuk chce usprawiedliwić drugiego i tak się
    to samonapędzające robi. Jakim trzeba być głąbem, żeby w dobie
    wszechobecnego Internetu nie zajrzeć do słownika przed napisaniem takiej
    niedorzeczności, prawda? Choćby tu:
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Tu-pisze-ze;10231.
    html

    --