  • 71. Data: 2018-08-25 22:27:20
    Temat: Re: (symulacja) czy to fizyczne?
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-25 o 20:25, g...@g...com pisze:

    > Szyk Cech (jak się ów jegomość identyfikuje) nie obraził bezpośrednio nikogo
    > na tej grupie. Przedstawił swoją teorię. Z teorią można polemizować
    > przy pomocy argumentów.

    Nadal nie rozumiesz, że z rasistami nie da się rozmawiać przy pomocy
    argumentów.

    Gorzej, próbujesz rasistowskie teksty w postaci czystej, awansować do
    poziomu teorii, z którą należy dyskutować.

    I nie wiem co jest gorsze.

    > Ty zaś użyłeś słów obelżywych pod adresem konkretnej osoby.
    > Widzisz różnicę?

    Użyłem słów obelżywych pod adresem rasisty.
    Widzisz różnicę?

    > Nie jesteś oczywiście pierwszą osobą na tej grupie,
    > która zachowała się w taki sposób.

    Nie jesteś oczywiście pierwszą osobą na tej grupie, która nie reaguje na
    rasistowskie wpisy.

    > Czasem mam wrażenie, że takie zachowania są tutaj normą.
    > Co jest bardzo smutne.

    Tak. Brak reakcji na rasizm jest bardzo smutny.

    > Ostatnio świat zachodni obiegł nius o tym, że "rosyjscy trole
    > wywoływali dyskusje o szczepionkach w amerykańskim internecie,
    > żeby skłócać ze sobą ludzi".

    > Albo ci rosyjscy trole są również obecni w polskim internecie,
    > albo naprawdę mocno ułatwiamy im pracę.

    Sugerujesz, że ten koleś jest rosyjskim trollem i celowo wyjechał z
    rasizmem?

    > Jeżeli chcesz rozmawiać w sposób obelżywy, to nie rozmawiajmy w ogóle.

    To powstrzymaj swój dydaktyczny ton i przyjmij do wiadomości, że nie
    rozmawiasz z dzieckiem.

    > Właśnie dlatego, że jesteś normalnym człowiekiem.
    >
    > Nie wiem, czy zdołałeś już to dostrzec w toku tej dyskusji, ale
    > Szyk Cech posiada kondycję mentalną, którą psychiatrzy określiliby
    > mianem schizofrenii.

    To niech idzie do lekarza, a nie syfi rasizmem na grupach dyskusyjnych.
    Jemu wolno wrzucać kretyńskie teksy o czarnuchach, a mi wolno na to
    zareagować.

    Nie wiem jaką kondycję mentalną trzeba posiadać, żeby nie zareagować na
    rasistowskie teksty, a zareagować na kogoś, kto nazwał rasistę po
    imieniu i jeszcze tego rasistę bronić.

    > Mówi rzeczy, które dla normalnych ludzi brzmią bardzo dziwnie.
    >
    > Mimo tego, jest zdolny do przeprowadzania logicznych rozumowań.

    Chyba sobie żartujesz...

    > Przeprowadzając logiczne rozumowanie, masz szansę się z nim skomunikować.

    Chyba sobie żartujesz...

    > Jeżeli racja jest po czyjejś stronie, powinno się dać do niej dojść
    > albo na drodze logicznej, albo empirycznej.

    Czyli racja leży po środku i z rasistami trzeba rozmawiać na argumenty, tak?
    Kilkanaście lat edukacji, argumentów, powszechny dostęp do wiedzy i
    historii (internet) nie spowodował, że rasista przestał być rasistą, a
    Ty proponujesz rozmowę z dorosłym człowiekiem, rasistą, na argumenty?
    Serio?

    > Jeżeli zaś ostatecznie
    > miałoby się okazać, że konflikt jest na poziomie wartości, to można
    > przynajmniej lepiej sobie te wartości uświadomić.

    Nie ogarniam...
    Rasizm dla Ciebie jest jakąś wartością, którą trzeba sobie uświadamiać?
    Że to jakiś konflikt na poziomie wartości?

    O czym my tu w ogóle rozmawiamy? Próbujesz mi wmówić, że nazywanie ludzi
    czarnuchami podlega jakiejś dyskusji? Że to kwestia wartości? Że tu jest
    jakiekolwiek pole do dyskusji?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 72. Data: 2018-08-25 22:28:14
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    g...@g...com wrote:

    > Używanie obelg zwykle nie prowadzi do niczego dobrego.
    > Jeżeli uważasz, że ktoś nie ma racji, lepiej użyj argumentu.

    100% racji. Prawda obroni się sama. Zamykanie ust słowami-kluczami, które
    nakazują pewien konkretny sposób myślenia (rasista, ksenofob, inny -fob),
    to forma przemocy i/lub trollingu.

    Można człowiekowi udowodnić, że się myli, w inteligentny sposób, bez
    uciekania się do obelg. Człowiekowi lub innym na temat człowieka, bo
    akurat wątpię, żeby do Szyka cokolwiek dotarło.

  • 73. Data: 2018-08-25 22:29:54
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Kviat wrote:

    > Jakoś "może być czarnuchem" niespecjalnie cię wzruszyło i nie
    > zareagowałeś, ale nazwanie po imieniu kretyna kretynem już tak.

    Jeśli ktoś w tej dyskusji jest kretynem to obstawiałbym fira. Szyk jest po
    prostu cholernie chory.

  • 74. Data: 2018-08-25 22:53:09
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-25 o 22:21, Queequeg pisze:

    > Czy naprawdę uważasz, że ze wszystkich urojeń, które zaprezentował tutaj
    > Szyk Cech, akurat jego zdanie na temat tego, że rasa biała stoi wyżej w
    > jakiejś ustalonej przez niego hierarchii od rasy czarnej, jest największym
    > problemem?

    Tak właśnie uważam. Jego urojenia na temat ufo ani mnie ziębią, ani grzeją.
    Natomiast urojenia rasistów, niezależnie od tego czy noszą oni
    aluminiowe czapeczki, czy nie noszą, są skrajnie niebezpieczne. Dla
    ludzi. Wystarczy zajrzeć do podręcznika historii.
    Nie jest ważne, czy rasista ma wizje związane z ufo, czy z makaronowym
    potworem, czy ma natchnienie od boga. Efekt jest ten sam.

    > Czy uważasz, że można przykładać do Szyka Cech tę samą miarę co do ludzi,
    > którzy postrzegają rzeczywistość bardziej prawidłowo?

    Nie uważam, że należy tolerować rasistów i usprawiedliwiać ich jakimiś
    innymi czy dodatkowymi urojeniami.

    > Pomijając już fakt, że rasy ludzkie różnią się między sobą w rozmaitych
    > obszarach i negowanie tych różnic jest dowodem ignorancji.

    Tak... to wystarczający powód żeby ludzi o innym kolorze skóry nazywać
    czarnuchami, a białych rasą elitarną.
    OMG...
    Kompletna porażka systemu edukacji.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 75. Data: 2018-08-25 23:07:25
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-25 o 22:28, Queequeg pisze:

    > 100% racji. Prawda obroni się sama.

    Oczywiście...
    Pewnie dlatego jest tylu wyznawców płaskiej Ziemi, a polski minister
    wierzy w chemtrailse.

    > Zamykanie ust słowami-kluczami, które
    > nakazują pewien konkretny sposób myślenia (rasista, ksenofob, inny -fob),
    > to forma przemocy i/lub trollingu.

    No pewnie. To zgadzajmy się na rasizm i ksenofobię, żeby przypadkiem nie
    obrazić uczuć rasisty i ksenofoba i nie narazić się na oskarżenie o
    trollowanie.

    > Można człowiekowi udowodnić, że się myli, w inteligentny sposób, bez
    > uciekania się do obelg.

    Rasiście nie można.
    Takim ludziom nie można.
    Mądrzejsi i bardziej kulturalni ode mnie próbowali:
    https://www.wykop.pl/link/1643167/ciekawa-rozmowa-ri
    charda-dawkinsa-z-wendy-wright/

    > Człowiekowi lub innym na temat człowieka, bo
    > akurat wątpię, żeby do Szyka cokolwiek dotarło.

    Dotarło czy nie, nie uważam, że słuszniejsze było przypierdolenie się do
    mnie, niż do jego rasistowskich tekstów.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 76. Data: 2018-08-25 23:09:26
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-08-25 22:23, Queequeg wrote:

    > Nie sądziłem że ktoś jeszcze czyta ich wymianę zdań :)

    Czytam.
    Mimo, że wygląda iż robię to z humorem/dystansem, to prawda jest
    zupełnie inna.. Jest mi zwyczajne smutno. Mimo, że nie są to dla mnie
    "rzeczy" nowe (vide Expert, Buzdygan i inne tzw trole sprzed lat...)
    to smutne jest to, że pomoc dla nich jest właściwie niemożliwa bez ich
    chęci w tym względzie (coś jak z alkoholikami)....

  • 77. Data: 2018-08-25 23:10:27
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-08-25 22:25, Queequeg wrote:

    > W ciekawych czasach żyjemy.

    ? Paskudnych :(...

  • 78. Data: 2018-08-25 23:12:37
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-25 o 22:25, Queequeg pisze:

    > W sumie to ciekawe...
    >
    > Kim jest wg Ciebie rasista?
    >
    > Osoba, która uznaje bezwarunkową wyższość jednej rasy nad drugą, zapewne
    > jest rasistą i tu ciężko się nie zgodzić.
    >
    > Czy jest rasistą ten, kto uznaje wyższość jednej rasy nad drugą jedynie w
    > danych obszarach, mając na to jakieś dowody (empiryczne lub badania)?
    >
    > Czy jest rasistą ten, kto zauważa różnice między rasami?
    >
    > Gdzie jest granica między opisem rzeczywistości a rasową dyskryminacją lub
    > supremacją?
    >
    > W ciekawych czasach żyjemy.

    W nazywaniu innego człowieka czarnuchem, tylko dlatego, że ma inny kolor
    skóry, a rasę białą, że to rasa elitarna, tylko dlatego, że ma inny
    kolor skóry.

    Mam nadzieję, ze teraz dostrzegłeś granicę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 79. Data: 2018-08-25 23:15:33
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2018-08-25 22:29, Queequeg wrote:

    > Jeśli ktoś w tej dyskusji jest kretynem to obstawiałbym fira. Szyk jest po
    > prostu cholernie chory.

    IMHO jeden i drugi jest cholernie chory (i to nie na żadną boreliozę czy
    inne candida crusei...)

  • 80. Data: 2018-08-25 23:58:22
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu sobota, 25 sierpnia 2018 21:30:10 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    swoją stronę "Szyk Cech o sobie" dodając akapit "Moje marzenia" w którym napisałem,
    że uczę się angielskeigo jednak nie mam praktyki w mówieniu i dlatego będę musiał nad
    tym popracować po skończeniu nauki z moim programem - i to się stało w tym tygodniu -
    ja myślę, że to "zaczepienie" przez obcokrajowca mogło być "testem" zdolności
    językowych w wykonaniu spec. służb - bo już dawno nic takiego mi się nie zarzyło).

    > To, że mnie inwigilują w 100% to jedno, ale to z czym się przed innymi wygadam, to
    drugie - oni wiedzą wszystko na mój temat, tyle że do działania przystępują gdy się
    wysypię z info przed innymi. Nie jest dla mnie jasne czemu przyjmują takie
    ograniczenie, może nie chcą odbierać mi wszystkich szans, bo to nie legalne - trudno
    mi coś sensowniejszego wymyśleć.

    wg mojej opini nic szczegolnego ci nie grozi, moge cie tym pocieszyc.. mozesz wiec
    moim zdaniem zachowac spokoj i dobry humor, nie przejmuj sie tez tymi nudnymi
    baranami, bo nie ma czym, zieaw

    jesli o mnie chodzi to twoje opowiesci traktuje neutralnie, nie orzekam ze sie znimi
    zgadzam ani nie zgadzam, traktuje neutralnie jako ciekawą opowiesc, dosyc zwartą
    logiczna i ciekawą -co prawda musze przyznac ze o ile opowiesci o szarakach sa zwarte
    i logiczne to tam gdzie piszesz o 'symbolizmie' to juz jest
    nieco wyzsza jazda (wyzsza szajba mozna nawet powiedziec - mowie to na pol
    metaforycznie ale akurat z tym symbolizmem to bym chyba troche uwazal ;c)

    czy ten symbolizm wynika z prac pająka czy sam moze jakos do tego doszedles?
    mozesz cs wiecej o tym powiedziec ? np jak rozumiesz jego znaczenie, ew cokolwiek
    waznego co sie z tym wiaze..