  • 41. Data: 2018-02-03 17:11:56
    Temat: Re: szpachlowka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Feb 2018 14:53:53 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    [...]
    > Nie wiemy co przez to rozumieć. Jeśli potaktować powyższ poważnie, to
    > oznacza że najpewnie sieciuje wilgocią lub tlenem atmosferycznym co
    > sieciowaniu w masie dobrze nie rokuje.

    > Jest na ich stronie też MSDS, zreknij. Zawiera silany i winylo silany.

    Zerknalem od poczatku. Wymienili chyba jeden skladnik szkodliwa, a
    reszta ... przeciez bezpieczny w uzyciu i nie zawiera :-)

    > Silany reagują z powierzchniowymi grupami hydroksylowymi, których jest
    > pełno na szkle i ceramice. Winyl będzie sieciował rodnikowo, być może
    > tlenem atmosferyczny. Innych pomysłów nie mam, nie chce mi się szukać
    > po ich patentach :)

    A produktow maja duzo roznych :-)
    No i przeciez nie musza miec patentu - moze tylko licencje, moze
    kupuja gotowe skladniki ...

    > 30zł za 300ml tubę. Wygląda na typowy klej montazowy.

    A ja nie mam z nimi doswiadczenia, bo uwazam ze tulejka i wkret to na
    pewno trzymaja :-)

    J.

  • 42. Data: 2018-02-03 17:24:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 01:05:10 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Drewno jak najbardziej chodzilo mi po glowie, tylko plaska sklejka
    > moze sie nie sprawdzic, a jak chciec dopasowac ksztalt dokladnie, to
    > kupa roboty - nawet z maszyna CNC.
    > Poza tym musi wode i mroz wytrzymac

    > Az tak sliskie byc nie musi, a wychodzi na to, ze nawet nie moze :-)
    > Problemy podobne jak w drewnie, moze tylko latwiej nozem cos wyrzezbic
    > :-)
    >
    > A tekstolit trudno dostac :-P

    Najwyraźniej uparłeś się że tego nie zrobisz, tylko jeszcze nie wiesz czy z braku
    materiału, z braku narzędzia, czy z braku czasu.

  • 43. Data: 2018-02-03 17:35:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-03 o 17:06, J.F. pisze:

    > Ale jak to pogodzic z "chwyta w kilka sekund" ?
    >
    > Co oni tam wymyslili ...

    Tak samo chwyta krem Nivea? :-)
    Jest gęsty i dasz go na dużej powierzchni to niby trzyma. Ale spróbuj
    przykleić listwę przypodłogową jak jest ściana nierówna.
    Dociśniesz.. trzyma.. kilka sekund i odkleja się.

    Robert

  • 44. Data: 2018-02-03 21:39:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 08:24:23 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    > Najwyraźniej uparłeś się że tego nie zrobisz, tylko jeszcze nie wiesz czy z braku
    materiału, z braku narzędzia, czy z braku czasu.

    Bo co wpadne na jakis pomysl, to dostrzegam jakies wady.
    A grupowicze nic nie chca pomoc - nikt nie podsunie twardej zywicy PU,
    ani nie powie "szpachlowka mocna jest" :-P

    Jeden Kogutek dobrze radzi, laminat zrobic, ale tego wlasnie wolalbym
    uniknac :-)

    J.

  • 45. Data: 2018-02-04 00:16:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > [...]
    materiału, z braku narzędzia, czy z braku czasu.

    > Bo co wpadne na jakis pomysl, to dostrzegam jakies wady.
    > A grupowicze nic nie chca pomoc - nikt nie podsunie twardej zywicy PU,

    A są takie? Tzn. do zmieszania ręcznie i odlania? PU na podeszwy to
    robi się albo z termoplastów albo w procesie RIM.

    > ani nie powie "szpachlowka mocna jest" :-P

    bo szpachlówka to wypełniacz nie materiał formujący elementy, które
    mają swoje wytrzymać

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2018-02-04 00:24:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale jak to pogodzic z "chwyta w kilka sekund" ?
    >
    > Co oni tam wymyslili ...

    Nic aż tak szczególnego. "Chwyta" oznacza, że masz momentalną
    przyczepność, ale to nie oznacza, że koncowa wytrzymałość musi być
    jakaś super. Zobacz na nagłówek z broszurki: High ***Tack*** Pro.
    Podkresliłem właściwe słowo. Dowolna taśma klejąca chwyta w kilka
    milisekund :)

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2018-02-04 05:45:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 lutego 2018 05:40:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > A grupowicze nic nie chca pomoc - nikt nie podsunie twardej zywicy PU,
    > ani nie powie "szpachlowka mocna jest" :-P

    Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie. Zacząłeś wątek od pytania z dupy, musieli z Ciebie
    wyciągać zeznania co to ma być. Dostałeś ileś tam pomysłów, teraz to już Twój rozum
    wbrać dobry. Nie musi być najlepszy, ważne żeby był dobry. Jak nie umiesz wybrać
    dobrego, to znaczy że pytanie zadałeś źle.