  • 1. Data: 2013-03-08 17:08:19
    Temat: tani fotelik samochodowy...
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Witam!

    Okazjonalnie będę musiał przewozić nieswoje dziecko swoim samochodem (I i II
    klasa podstawówki). W związku z tym myślę nad tanim rozwiązaniem typu
    fotelik.
    Czy to (nie moja aukcja)
    http://allegro.pl/fotelik-samochodowy-15-36kg-podsta
    wka-caretero-leo-i3051394356.html
    się nada?
    Dzieciaki w przedziale wagowym się mieszczą, trasy bardzo krótkie ale nie
    chcę mieć czyjegoś dziecka na sumieniu, gdyby ktoś we mnie wjechał.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-03-09 00:14:27
    Temat: Re: tani fotelik samochodowy...
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 8 Mar 2013 17:08:19 +0100, Wojtek napisał(a):

> [...]
    > Dzieciaki w przedziale wagowym się mieszczą, trasy bardzo krótkie ale nie
    > chcę mieć czyjegoś dziecka na sumieniu, gdyby ktoś we mnie wjechał.

    To nie fotelik tylko poddupnik. Chodzi o podwyższenie ciała żeby w
    odpowiednim miejscu pasy trzymały. Drogo jak za kawałek styropianu
    obciągnięty workiem po ziemniakach. A na poważnie. Nie odgrywa żadnej roli
    w czasie ewentualnego zdarzenia drogowego.

  • 3. Data: 2013-03-09 00:45:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 9 Mar 2013 00:14:27 +0100, Iglo napisał(a):

    > A na poważnie. Nie odgrywa żadnej roli
    > w czasie ewentualnego zdarzenia drogowego.

    Rolę odgrywa, bo umożliwia prawidłowe założenie pasa barkowego tak żeby nie
    był pasem "szyjnym".

  • 4. Data: 2013-03-09 02:14:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dzieciaki w przedziale wagowym się mieszczą, trasy bardzo krótkie ale
    > nie chcę mieć czyjegoś dziecka na sumieniu, gdyby ktoś we mnie

    Tak, mam dokładnie takie (2 szt). dla ośmio i dziesięciolatki, ta
    starsza lada moment będzie jeździć bez (bojest duża jak na swój wiek).
    Zadanie spełniają, tj. podnoszą dupki tak, by pasy nie przebiegały im
    przez szyje. Wykonanie całkiem przyzwoite, mają jakiś tam certyfikat
    (nie zgłębiałem tematu). Ładnie i dokładnie obszyte, w środku plastik,
    nie styropian- w każdym razie wyglądają lepiej niż takie z reala za 29
    złotych i takie z tesco za 69. Używam ich w samochodzie z bocznymi
    kurtynami (nie poduszkami bocznymi), w drugim, bez takowych, mam pełne
    foteliki. Ale podstawowa sprawa, którą powinieneś się kierować, to
    sprawdzenie, czy w tym konkretnym aucie i w wypadku tych konkretnych
    dzieci, da się je tak zamontować, żeby pas przebiegał odpowiednio
    nisko.Dziecko rzeba posadzić, zapiąć i dopiero wtedy kupować. Skoro to I
    i II klasa, to na 99% będzie OK, chyba, że dzieci wyjątkowo mikre.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2013-03-09 08:55:30
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > zamontować, żeby pas przebiegał odpowiednio nisko.Dziecko rzeba posadzić,
    > zapiąć i dopiero wtedy kupować. Skoro to I i II klasa, to na 99% będzie

    A czy przy wypadku nie wypadnie z pod tyłka?
    Czy dla Policji jest to wystarczające aby nie dostać mandatu za brak
    fotelika?

  • 6. Data: 2013-03-09 11:21:44
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > A czy przy wypadku nie wypadnie z pod tyłka?
    Zależy od wypadku. Ale dobrze przypięty raczej nie.

    > Czy dla Policji jest to wystarczające aby nie dostać mandatu za brak
    > fotelika?

    Nie, ma homologację i rzeczywiście przesuwa pasy w odowiednie miejsce.
    Poza tym, foteliki z tego przedziału najczęściej i tak składają się z
    dwóch cześci - w pewnym momencie, tj po osiągnięciu odpowiedniego
    wzrostu i wagi, stosuje się tylko podkładkę pod dupsko.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2013-03-09 16:35:23
    Od: Mateusz Rzewuski <m...@w...pl>

    Nigdy w życiu nie przewiózłbym swojego dziecka
    na takim "poddupniku" choćby kosztował i 300zł.
    Co do dziecka nieswojego to nawet przez głowę
    nie przejdzie mi myśl, żeby to zastosować.
    Jeżeli naprawdę musisz przewieźć dziecko spróbuj
    gdzieś pożyczyć fotelik...
    Wszelkie głosy negujące moją opinię szanuję i jednocześnie
    nie zgadzam się, że ten kawałek styropianu obroni przed
    potencjalnym wypadkiem...

    M.

  • 8. Data: 2013-03-09 17:11:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 16:35, Mateusz Rzewuski pisze:
> [...]
    > Wszelkie głosy negujące moją opinię szanuję i jednocześnie
    > nie zgadzam się, że ten kawałek styropianu obroni przed

    A ma chronić?

    Rozumiem, że sam w foteliku jeździsz?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-03-09 20:53:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-03-09 15:35:23 +0000, Mateusz Rzewuski <m...@w...pl> said:

    > Wszelkie głosy negujące moją opinię szanuję i jednocześnie
    > nie zgadzam się, że ten kawałek styropianu obroni przed
    > potencjalnym wypadkiem...

    A dlaczego wydaje ci się, że ten klocek ma chronić przed wypadkiem?

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2013-03-09 22:29:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz Rzewuski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Wszelkie głosy negujące moją opinię szanuję i jednocześnie
    > nie zgadzam się, że ten kawałek styropianu obroni przed

    Chyba nie bardzo rozumiesz do czego ten poddupnik ma służyć, a pewnie
    jeszcze nie miałeś do czynienia ze starszymi dziećmi.