  • 1. Data: 2013-03-07 09:35:23
    Temat: Jak działa termostat? ;)
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    Pytanie z tematu może trochę głupie, ale chodzi mi o to, czy termostat w układzie
    chłodzenaia może się zaciąć w dowolnej pozycji, czy zawsze jest to otwarty duży
    obieg?

    Mam taki problem, że od niedawna szwankuje mi termostat, tzn. czasami jest problem z
    zagrzaniem silnika. Wiem że tych autach (Grande Punto) zdarza się, że termostat
    zaczyna działać wybiórczo. Teraz idzie wiosna i problem niedogrzanego silnika raczej
    nie będzie zbyt dotkliwy, więc mógłbym zostawić wymianę termostatu na jesień (sam
    termostat do GP jest stosunkowo drogi a wymiana kłopotliwa), ale obawiam się
    sytuacji, w której duży obieg się nie otworzy i slinik zacznie się przegrzewać.
    Pytanie, czy to jest wogóle możliwe, czy termostaty mają jakies zabezpieczenie przed
    taka sytuacją. Jak dotąd zawsze słyszałem o problemach z termostatem wyłącznie w
    kontekście silnika niedogrzanego, stąd moje pytania.

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2013-03-07 11:38:47
    Temat: Re: Jak działa termostat? ;)
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-03-07 09:35, Marcin Kiciński pisze:
> [...]
    taka sytuacją. Jak dotąd zawsze słyszałem o problemach z termostatem wyłącznie w
    kontekście silnika niedogrzanego, stąd moje pytania.

    Zdarza się że nie otwiera się w ogóle duży obieg i wtedy płyn w małym
    obiegu gotuje się.

  • 3. Data: 2013-03-07 20:06:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marcin Kiciński pisze tak:

> [...]
    > slinik zacznie się przegrzewać. Pytanie, czy to jest wogóle
    > możliwe, czy termostaty mają jakies zabezpieczenie przed taka

    tak jest to możliwe, mnie się zdarzyło, rozerwało wąż od chłodnicy i
    spałem pod gwiazdami 100km od domu ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2013-03-08 08:39:45
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2013 20:06:45 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

    > tak jest to możliwe, mnie się zdarzyło, rozerwało wąż od chłodnicy i
    >
    > spałem pod gwiazdami 100km od domu ;)

    Dzięki, muszę się na przyszły tydzień umówić na wymianę :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 5. Data: 2013-03-11 04:31:46
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 3/7/2013 9:35 AM, Marcin Kiciński wrote:
> [...]
    taka sytuacją. Jak dotąd zawsze słyszałem o problemach z termostatem wyłącznie w
    kontekście silnika niedogrzanego, stąd moje pytania.

    miałem to w.. 3.4 autach :)
    safrane volvo, safrane 24v i dodge journey oraz tak
    trochę safrane ph1 (inny powód).

    W każdym przypadku bez żadnego problemu dało się schłodzić
    klimatronikiem tylko w dodge nie było wiadomo że się przegrzewa
    (ten dodge to taki fiat freecośtam na europę).

    Tak do 160km/h można na tym jechać. Gorzej jak się raz spitoliło
    chłodzenie i trzeba było jechać 180km/h+ żeby się wychłodził...
    (a jak się przegrzewał to chodził chwilę na 3 cylindry - vmax była
    wtedy 190) i 1080km do domu... (ale dało radę ;) )