  • 21. Data: 2013-03-11 11:55:32
    Temat: Re: tani fotelik samochodowy...
    Od: Mateusz Rzewuski <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-11 11:34, Yogi(n) pisze:
    > Sorry, ale raczej na twoją ociężałość umysłową. Gdzieś ty ostanio
    > widział dziecko? W Etiopii?
    > Tam rzeczywiście duuuużo spacerują...

    A może byś odniósł się merytorycznie do mojej wypowiedzi?
    Napisałem, że musi mieć 9 lat lub więcej żeby nie było nadwagi.
    Jeżeli jest to I i II klasa to młodsze dziecko ma tendencję do nadwagi.
    A żeby było bardziej na temat, są foteliki powyżej 36 kg, niestety
    nie zgłębiałem tematu...
    M.

  • 22. Data: 2013-03-11 17:29:21
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz Rzewuski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A może byś odniósł się merytorycznie do mojej wypowiedzi?

    No fakt, rzeczywiście nie odniosłem się do wypowiedzi, że dziecko o
    takim wzroście i wadze ma nadwagę. Hmmm, może dlatego, że nie ma?

    > Napisałem, że musi mieć 9 lat lub więcej żeby nie było nadwagi.
    > Jeżeli jest to I i II klasa to młodsze dziecko ma tendencję do
    > nadwagi.

    156 cm i przy 45 kilogramach, to raczej do gigantyzmu, a nie nadwagi.
    Ale nie będe się spierał o szczegóły. rzeczywiście, trzy posty
    napisałes, że chodzi o dziecko dziewięcioletnie. Podpowiem - trzeba było
    napisac, że o trzyletnie, wtedy miałbyś rację - i za duże i za ciężkie.

    > A żeby było bardziej na temat, są foteliki powyżej 36 kg, niestety
    > nie zgłębiałem tematu...

    Kiedyś musi nadejść ten moment, że dupka się już w foteliku nie mieści,
    wtedy przechodzi się na poddupnik. Kiedy na poddupniku jest za wysoko,
    rezygnuje się i z niego.

    Ale żeby było na temat (przypominam: "Nigdy w życiu nie przewiózłbym
    swojego dziecka na takim "poddupniku" choćby kosztował i 300zł.")
    Ja wolę, kiedy auto ma poduszki boczne i/lub kurtyny, kiedy ma
    wzmocnienia w drzwiach i aktywne systemy w rodzaju ESP, ABS czy EBR.
    Fotelik to sprawa wtórna. Stąd też pytanie - na czym będziesz woził 45
    kilogramowe, ponadpółtametrowe dziecko w wieku ponad 9 lat?

    Tylko merytorycznie i w jednej wiadomości, bez biegunki umysłowej.

    --
    Yogi(n)

  • 23. Data: 2013-03-11 21:07:48
    Od: o...@g...com

    Niestety muszę napisać z innego konta, owszem dziecko nie ma nadwagi, ale ma
    TENDENCJĘ a to już niedobry objaw. 45 kg ponadpółtorametrowe dziecko będę woził
    normalnie przypięte bo jeśli się nie mylę jest to zgodne z prawem. Musi być spełniony
    warunek powyżej 150 cm lub 12 lat. Oczywiście może być dziecko 12 letnie ze wzrostem
    120 cm, ale wiadomo, że wtedy nie będzie ważyło 45 kg i spokojnie zmieści się do
    fotelika.

    M.

  • 24. Data: 2013-03-11 22:17:45
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Mateusz Rzewuski" <m...@w...pl> wrote in message

    > A może byś odniósł się merytorycznie do mojej wypowiedzi?

    Merytorycznie, to wykazałeś, że nie masz pojęcia, do czego służy
    podpupnik... więc lepiej już dalej się nie kompromituj.

    --
    Axel

  • 25. Data: 2013-03-11 23:09:32
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Oczywiście może być dziecko 12 letnie ze wzrostem 120 cm, ale wiadomo,
    > że wtedy nie będzie ważyło 45 kg i spokojnie zmieści się do fotelika.

    Może mieć 9 lat, ważyć 45 kilo i mieć 120 cm wzrostu. Wiem, że Twoim
    oryginalnym rozwiązaniem jest pędzenie takiego dziecka za samochodem,
    ale mówimy o rozwiązaniach cywilizowanych.

    A dziecko w wieku 11 lat i 11 miesięcy, o wzroście 149 cm i wadze 46 kg
    jak będziesz przewoził?

    A teraz do rzeczy - małe dzieci w fotelikach, dzieci większe ale za małe
    na jazdę bez fotelika - na poddupnikach, dzieci o odpowiednim wzroście
    (bo to podstawowe kryterium) po prostu na fotelu samochodu.

    To teraz łaskawie przyjmij do wiadomości, że są dzieci w okresie
    "przejsciowym", tj. za duże do fotelika, za małe do przypięcia pasami
    bez żadnego "wspomagania". I wtedy poddupniki spełniają swoją rolę, tj.
    podnoszą dziecko odpowiednio do miejsca mocownia pasów. I spośród
    różnych, można wybrać lepsze i gorsze - nie mówię o atestach lub ich
    braku, tylko o odpowiedniej wysokości, wygodzie, wykończeniu, sposobie
    prowadzenia pasów itp. Te, wskazane przez wątkotwórcę są całkiem
    przyzwoite. Wybrałem właśnie tę firmę, po obejrzeniu kilkunastu innych.
    Nie ma większego znaczenia, czy kosztują 300 czy 50, bo - jako
    poddupniki, mają spełniać tylko jedną rolę. Mogą jednak być lepsze lub
    gorsze, a przede wszystkim o odpowiedniej wysokości i komforcie.

    Możesz oczywiście twierdzić, że w życiu nie przewieziesz dziecka na
    poddupniku za 300 zeta, możesz je oczywiście przewieźć na kolanach. Albo
    mu kazać biegać za samochodem.

    --
    Yogi(n)

  • 26. Data: 2013-03-12 00:37:05
    Od: Mateusz Rzewuski <m...@w...pl>

    11 lat i 11 miesięcy i 149 cm dziecko przewiozę
    normalnie przypięte pasami i zapewniam Cię, że nie dostanę
    za to mandatu(jeśli pasy będą prawidłowo przechodziły).
    Źle i zbyt szybko się wyraziłem co do poddupników.
    Oczywiście, że mają na celu "podnieść" wzrost do pasów. Bardziej
    chodziło mi o to, że poddupniki są często stosowane zamiast fotelika
    dla dzieci, dla których ten fotelik pasuje bez problemu.
    Rozumiem, że pisząc o okresie przejściowym chodzi Ci o to, że masa
    dziecka jest powyżej 36 kg, bo wiadomo, że przy wzroście 150 cm
    przypinamy normalnie pasami (jeśli oczywiście przechodzą one prawidłowo).
    Warto zauważyć też, że 36 kg zapewnia producent fotelika, a przewiezienie
    w nim 37 lub 38 kg dziecka również będzie bezpieczne.
    Tak czy owak w tej dyskusji rozchodzi się tylko o wagę.
    Wątpiącym proponuje zapytać dowolnego lekarza, jaka powinna być prawidłowa
    masa ciała dziecka w wieku 9-11 lat...

    M.

  • 27. Data: 2013-03-12 16:30:24
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]
    > Tak czy owak w tej dyskusji rozchodzi się tylko o wagę.
    > Wątpiącym proponuje zapytać dowolnego lekarza, jaka powinna być

    Prawidłowa waga, to znaczy waga dziecka prawidłowo rozwijającego się,
    zależy od jego wzrostu. Moja starsza córka ma 10 lat, waży 34 kg i ma
    146 cm wzrostu. Jest druga w klasie pod względem wzrostu. I jeździ na
    poddupniku, bo w foteliku do 36 jest jej niewygodnie, a głowa wystaje
    jej ponad fotelikowe boczne "zagłówki".
    A teraz popatrz jak miesci się w siatce centylowej.
    http://c.wrzuta.pl/wi18906/aa53560700234785513f49ca/
    centyl
    --
    Yogi(n)

  • 28. Data: 2013-03-12 20:16:37
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

> [...]
    > chodziło mi o to, że poddupniki są często stosowane zamiast fotelika
    > dla dzieci, dla których ten fotelik pasuje bez problemu.

    Myślę, że nie częsciej, niż wożenie dzieci bez fotelików.

> [...]
    > Warto zauważyć też, że 36 kg zapewnia producent fotelika, a przewiezienie
    > w nim 37 lub 38 kg dziecka również będzie bezpieczne.

    Moje dziecko waży ok.30kg, a w fotelikach nie jeździ. Przy wzroście 140cm
    przestała się mieścić w jednym z fotelików do 36kg, a mając ok.145cm - z
    drugiego. Z obu zostały tylko podpupniki, z których niedługo zrezygnujemy,
    bo dobija do 150cm i pas, mimo wysokiego oparcia kanapy, będzie się dobrze
    układał.

    > Tak czy owak w tej dyskusji rozchodzi się tylko o wagę.
    > Wątpiącym proponuje zapytać dowolnego lekarza, jaka powinna być prawidłowa
    > masa ciała dziecka w wieku 9-11 lat...

    Zajrzyj sobie do siatek centylowych i przestań teoretyzować. Każde dziecko
    rozwija się inaczej, a waga jest ściśle uzależniona od wzrostu.

    --
    Axel