  • 1. Data: 2016-09-15 07:33:47
    Temat: tani pomiar poziomu wody - realny?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    Czy da się w sensownej cenie (kilkadziesiąt zł) kupić czujnik poziomu
    wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino
    lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-09-15 07:54:57
    Temat: Re: tani pomiar poziomu wody - realny?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 15 września 2016 07:33:50 UTC+2 użytkownik ddddddddd napisał:
> [...]
    > wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino
    > lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

    czujnik poziomu wody z pralki - tyle ze to bedzie czujnik niskiego poziomu wody.

    b.

  • 3. Data: 2016-09-15 08:29:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 07:54, Budyń pisze:

    > czujnik poziomu wody z pralki - tyle ze to bedzie czujnik niskiego poziomu wody.
    Ta sama zasada pomiaru ale z czujnikiem ciśnienia.

    Robert

  • 4. Data: 2016-09-15 09:13:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 15 września 2016 08:29:12 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Ta sama zasada pomiaru ale z czujnikiem ciśnienia.

    ale tanich czujnikow to nie widziałem

    b.

  • 5. Data: 2016-09-15 09:48:05
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 15.09.2016 o 07:33, ddddddddd pisze:
> [...]
    > wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino
    > lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

    o ile jest na to miejsce, to mógłby zadziałać czujnik odległości -
    ultradzwiękowy. średnia z wielu pomiarów daje zaskakująco dobre wyniki.
    niewem jednak, jak bardzo negatywnie na pomiar, wpłyną ścianki zbiornika
    ToMasz

  • 6. Data: 2016-09-15 10:08:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup
    >Czy da się w sensownej cenie (kilkadziesiąt zł) kupić czujnik poziomu
    >wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino
    >lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

    Czujnik ma byc analogowy, tzn podawac ile tej wody tam jest, w
    centymetrach wysokosci powiedzmy,
    czy progowy - okreslony poziom jest osiagniety lub nie ?

    Tak czy inaczej - gotowcow analogowych za kilkadziesiat zl chyba nie
    kupisz ... moze paliwomierz od malucha czy ze szrota.
    Czujnik progowy ... byc moze, dawno cen nie sprawdzalem.

    To sa drogie rzeczy, bo z dopiskiem "automatyka przemyslowa".
    Ale jak sie chcesz pobawic, to pomyslow jest duzo, wyjdzie niedrogo,
    tylko te dlugie zimowe wieczory ...

    J.

  • 7. Data: 2016-09-15 10:14:33
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-09-15 07:33, ddddddddd wrote:
> [...]
    > wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino
    > lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

    Postaw kanister na wadze...

    Włodek

  • 8. Data: 2016-09-15 10:17:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Wańkowski napisał:
    >ale tanich czujnikow to nie widziałem

    Czujniki cisnienia po kilkadziesiat zl to sa.

    Tylko jeszcze kwestia jak to zrobic.

    Umiescic czujnik gdzies na dole ? jest ryzyko, ze woda zezre.

    Jak w pralce - U-wezyk do zbiornika, czujnik cisnienia gdzies na
    gorze, z powietrzem pracujacy ?
    Pomysl swietny, ale drobna nieszczelnosc przy czujniku, powietrze
    zejdzie i cisnienia nie bedzie.
    Ciekaw jestem, jak sobie pralki z tym radza. Czyzby uklad sie
    regenerowal dzieki temu, ze wody czesciej nie ma niz jest ?

    Pompka sprezonego powietrza, dmucha sobie przez zwezke do zanurzonej
    rurki, powietrze babelkuje, cisnienie w rurce jest takie jak u wylotu
    rurki - rozwiazanie swietne, ale trzeba pompki. Lub instalacji ze
    sprezonym powietrzem, butli itp.

    J.

  • 9. Data: 2016-09-15 10:50:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 10:17, J.F. pisze:
> [...]
    > rurki, powietrze babelkuje, cisnienie w rurce jest takie jak u wylotu
    > rurki - rozwiazanie swietne, ale trzeba pompki. Lub instalacji ze

    Jak tanio, to dać kilka presostatów pralkowych (elektrośmieci). Te co ja
    pamiętam to miały regulacje.

    Robert

  • 10. Data: 2016-09-15 10:56:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Da sie. Maksymalnie w kilku zlotych mozna sie zmiescic. Plywak sznurek bloczek i
    kamien robiacy za wskazowke i obciaznik jednoczesnie. Analogowy, bezbateryjny, tani.