  • 11. Data: 2016-09-15 11:08:04
    Temat: Re: tani pomiar poziomu wody - realny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2016-09-15 o 10:17, J.F. pisze:

    >Jak tanio, to dać kilka presostatów pralkowych (elektrośmieci). Te co
    >ja pamiętam to miały regulacje.

    Tylko ze moje watpliwosci co do dzialania pozostaja.
    Bedzie to dzialac w dluzszym czasie ? Chyba ze niepotrzebny.

    Analogowe czujniki cisnienia nie sa takie drogie i w budzecie sie
    mieszcza.
    A jak mierzyc na kilku progach, to jest tez pare innych pomyslow,
    niekoniecznie cisnieniowych.

    J.

  • 12. Data: 2016-09-15 11:13:15
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 15.09.2016 o 10:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup
    >
    > Czujnik ma byc analogowy, tzn podawac ile tej wody tam jest, w
    > centymetrach wysokosci powiedzmy,
    > czy progowy - okreslony poziom jest osiagniety lub nie ?

    może być progowy ale z kilkoma progami (myślę że min. 3 progi - dużo,
    średnio i mało), nie jest to niezbędne więc dużo powyżej 100zł nie może
    kosztować

    Łukasz

  • 13. Data: 2016-09-15 11:27:30
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 10:14, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Postaw kanister na wadze...
    >

    > Włodek

    Jedyny rozsądny, prosty i czysty pomysł i zero reakcji. :)
    Belka tensometryczna to kilkanaście złotych, albo dajesz ją pod
    kanister, albo wieszasz na niej pręt zanurzony w kanistrze.
    Arduino sobie poradzi z tym bez problemu, a jak dasz RPi to jeszcze
    zrobi wykres, w sieci opublikuje, historię do bazy zapisze i SMSa z
    alertem wyśle albo maila.

    --
    AWa.

  • 14. Data: 2016-09-15 11:39:02
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 15.09.2016 o 11:27, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > Arduino sobie poradzi z tym bez problemu, a jak dasz RPi to jeszcze
    > zrobi wykres, w sieci opublikuje, historię do bazy zapisze i SMSa z

    zbiornik będzie w zabudowie (w aucie) i nie będzie miał możliwości
    poruszania się

    Łukasz

  • 15. Data: 2016-09-15 12:00:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Jedyny rozsądny, prosty i czysty pomysł i zero reakcji. :)

    Wcale niekoniecznie taki prosty, czysty i rozsadny.

    >Belka tensometryczna to kilkanaście złotych,

    Poprosze o namiary.

    I czy ... ona mierzy dlugookresowo stabilnie ?
    Bo te tanie wagi konsumenckie, to tak bardzo chetnie najpierw sie
    zeruja, a potem pomiar w ciagu sekund.
    Tak jakby po minucie waga juz nie byla pewna ...

    >albo dajesz ją pod kanister, albo wieszasz na niej pręt zanurzony w
    >kanistrze.

    To jest dobry pomysl ... ale wtedy trzeba beleczke na znacznie
    mniejsza sile.
    Niby chinczycy robia wagi i z gramowym zakresem, ale gdzie kupic taki
    czujnik ... z wagi wymontowac ?

    J.

  • 16. Data: 2016-09-15 12:05:31
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 11:39, ddddddddd pisze:

    > zbiornik będzie w zabudowie (w aucie) i nie będzie miał możliwości
    > poruszania się

    Takie "drobiazgi" zostawiasz na koniec...
    Ciecz w ciągłym ruchu to kilka metod odpada.
    Moim zdaniem, nadal dało by się zrobić pomiar ciężaru elementu
    zanurzonego w cieczy, trzeba by jedynie ten element umieścić w rurce co
    by nie latał po całym zbiorniku.
    Belka tensometryczna może też być elementem konstrukcyjnym użytym do
    budowy mocowania kanistra. Tylko będzie drożej, bo trzeba by dać taką na
    25kg. Przy pomiarze wyporności można dać taką za $3 na 0,5kg.

    --
    AWa.

  • 17. Data: 2016-09-15 12:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wody do kanistra 20L o wysokości ok. 40cm? coś co podłączę do arduino
    >lub np. wysteruję jakiś wskaźnik analogowy.

    A propos - z nowosci
    https://www.youtube.com/watch?v=c3VJPi1TeSY
    https://www.youtube.com/watch?v=-i99uNDeH2k

    Trzeba by sie doczytac jak to dziala.

    Z tym, ze aktualnie to kilkadziesiat ... dolarow.
    Ale moze jest tansze zrodlo/darmowa probka.

    J.

  • 18. Data: 2016-09-15 12:10:32
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 15.09.2016 o 12:05, Andrzej W. pisze:

    > Takie "drobiazgi" zostawiasz na koniec...
    > Ciecz w ciągłym ruchu to kilka metod odpada.

    pomiar poziomu ma się odbywać na postoju i nie potrzebna mi dokładna
    wartość - błąd spowodowany niewielkim poruszaniem cieczy można pominąć

    > Moim zdaniem, nadal dało by się zrobić pomiar ciężaru elementu
    > zanurzonego w cieczy, trzeba by jedynie ten element umieścić w rurce co
    > by nie latał po całym zbiorniku.

    jeszcze nie rozumiem jak działa taka belka, muszę o niej poczytać

    Łukasz

  • 19. Data: 2016-09-15 12:13:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >może być progowy ale z kilkoma progami (myślę że min. 3 progi - dużo,
    >średnio i mało), nie jest to niezbędne więc dużo powyżej 100zł nie
    >może kosztować

    No to teoretycznie kilkuelektrodowy oporowy moze byc, chyba, ze woda
    destylowana.

    Tylko pytanie, jak sie pozbyc elektrolizy ... prad przemienny, a moze
    pomiar krotki, sekunda co minute ... teraz elektronika czula, moze
    plynac 1uA.

    J.

  • 20. Data: 2016-09-15 12:34:00
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 12:00, J.F. pisze:

> [...]
    > sile.
    > Niby chinczycy robia wagi i z gramowym zakresem, ale gdzie kupic taki

    Tak mi się mój pomysł spodobał ;-) , że postanowiłem to narysować bo jak
    nie widać jak macham rękoma to trudno mnie czasem zrozumieć:

    Tutaj "kompletny system pomiarowy":
    http://anwa.tk/pub/pomiar%20poziou%20cieczy.jpg

    Jeśli kanister jest pusty to belka pokazuje 0,4kg jeśli jest pełen -0,4kg.
    Tak jak piszesz, problemem może być stabilność długookresowa, bo przy
    wyrobie mechaniki precyzyjnej za $3 to może być rożnie z tym.
    Pytanie tylko czy wątkotwórcy błąd na poziomie 1% czy nawet 5% po roku
    będzie przeszkadzał. Zresztą przy napełnianiu można to kalibrować
    jednoguzikowo pewnie.

    Namiary na najtańsze belki:
    https://www.aliexpress.com/item/1PCS-X-The-strain-ga
    uge-pressure-sensor-for-high-precision-resistor-load
    -cell-electronic-scale-sensor/1644818331.html

    A tutaj u nas i już nawet producent ma nazwę:
    https://botland.com.pl/czujniki-nacisku/3097-belka-t
    ensometryczna-na27-1kg-10n.html

    Chińczyki piszą IP65 ale jakoś bym to dodatkowo zabezpieczył, choćby
    ekranem chroniącym przed zachlapaniem.

    --
    AWa.