  • 1. Data: 2016-09-14 10:07:31
    Temat: Włącznik/Wyłącznik
    Od: s...@g...com

    Jest sobie urządzenie przenośne, zasilane z baterii lub ładowarki. Chodzi teraz o
    dorobienie push-buttona, który by przy dłuższym przytrzymaniu tego knefla wyłaączał
    urządzenie/odcinał zasilanie, ale przy minimalnym poborze mocy był w stanie czuwania,
    tak aby po ponownym dłuższym przytrzymaniu znowu wszystko włączyć. Dokładnie tak jak
    w komórkach i laptopach. Macie może namiar na jakiś gotowy schemat?

  • 2. Data: 2016-09-14 10:22:51
    Temat: Re: Włącznik/Wyłącznik
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2016-09-14 o 10:07, s...@g...com pisze:
> [...]
    w komórkach i laptopach. Macie może namiar na jakiś gotowy schemat?

    Programowo.
    Procesor usypiasz, wcześniej odłączając zasilanie ewentualnych
    zewnętrznych peryferii.

    Mister

  • 3. Data: 2016-09-14 10:30:01
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > tak aby po ponownym dłuższym przytrzymaniu znowu wszystko włączyć.
    > Dokładnie tak jak w komórkach i laptopach. Macie może namiar

    Ja do tego celu wykorzystuję monostabilny przełącznik DPST.
    Jeden tor do fizycznego załączenia zasilania.
    Drugi tor do procesora, żeby go powiadomić o naciśnięciu.
    Procesor osobnym wyjściem podtrzymuje tranzystor, który
    robi za załączenie zasilania po puszczeniu przycisku.

    W ten sposób urządzenie dostaje zasilanie zawsze
    przy wciśniętym przycisku i nie ma w szczególności
    efektu opóźnienia po włączeniu - rozwiązałem to tak,
    że choć zasilanie jest już załączone, to procesor
    odczekuje sekundę i dopiero wtedy podświetla ekran
    i zaczyna normalnie działać.
    Podobnie z wyłączaniem - po zaobserwowaniu długiego
    przytrzymania procesor zwalnia tranzystor, gasi
    podświetlenie ekranu i to wygląda, jakby urządzenie
    było wyłączone - tymczasem ono faktycznie się wyłącza
    dopiero po puszczeniu przycisku.
    Plusem rozwiązania jest kompletne zero poboru prądu
    w czasie "czuwania".

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 4. Data: 2016-09-14 13:54:21
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 14 września 2016 10:30:02 UTC+2 użytkownik MKi napisał:

> [...]
    > było wyłączone - tymczasem ono faktycznie się wyłącza
    > dopiero po puszczeniu przycisku.
    > Plusem rozwiązania jest kompletne zero poboru prądu

    Dzięki za pomysł. Co prawda u mnie głównym zarządcą systemu będzie RPi, więc problem
    się trochę komplikuje podczas włączania, ze względu na relatywnie długi czas
    bootowania systemu, odpalenie programu obsługi reszty itd.. Ale myślę,że można do
    kontroli tego push-buttona wstawić jakiegoś PIC'a za parę groszy.

  • 5. Data: 2016-09-14 17:12:30
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 14.09.2016 o 13:54, s...@g...com pisze:

> [...]
    kontroli tego push-buttona wstawić jakiegoś PIC'a za parę groszy.

    Wystarczy wysterować GPIO w u-boot. Bez dokładania kolejnych scalaków.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2016-09-14 19:19:49
    Od: Prezes <p...@p...onet.pl>

    Był taki projekt https://lowpowerlab.com/atxraspi/