  • 41. Data: 2017-07-23 22:00:34
    Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Obliczmy: 1995 Toyota. kupiona z 40tyś w 1998 na liczniku, w 2009
    > sprzedana z 278tyś. 2004 Honda w 2007 kupiona z 40 tyś dziś ma 230tyś.
    > 2007 Acura w 2009 kupiona z 20tyś na liczniku, dziś ma 150 tyś.
    > Liczby podałem w milach. 100 mil = 160 km.

    tej, nie mogłes podsumować?
    560 tysi mil = 900 tys km.
    No to sporo.
    W sumie tak jak Ford courier ktorego kupiłem jak miał na liczniku 100
    tysiecy a sprzedawałem jak miał koło miliona.

    Olej wymieniany co 10.000 = 90 wymian * powiedzmy 200zł = 18.000zł.
    Rozrzad 9* - pewnie około 1000 = 9000
    A gdzie opony? Gdzie klocki, tarcze, zawieszenie etc...

    > Nie mam pojęcia ale set tysięcy na naprawy? Nie przejęzyczyłeś się
    > przypadkiem???

    Teraz tak jaeszcze patrze - nie w ciagu nastu a w ciagu 27lat...
    Z ostatnich napraw np. rozrzad w ducato plus olej filtry- 1500zl.
    Poprzednio rozrzad + koło pasowe plus olej plus pasek = 3500zł.
    Nietrudno ponad 100 tysiecy uzbierac jak sam filtr paliwa do ducato
    kosztuje 200zł...

    A ze w aucie ktore ma przejechane 200.000 urywa sie koło pasowe - cóz -
    nowe auta...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 42. Data: 2017-07-24 00:40:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > tej, nie mogłes podsumować?

    Nie chciało mi się, ale wiedziałem że Tobie się będzie chciało :-)

> [...]
    > Rozrzad 9* - pewnie około 1000 = 9000
    > A gdzie opony? Gdzie klocki, tarcze, zawieszenie etc...

    No ale setki tysięcy? Czy nawet sto tysięcy? Lekka przesada.

    Ja rozrząd wymieniałem dwa razy w toyocie, po $500 sztuka.
    W Hondzie jest rozrząd oryginalny!!! Jest w prawdzie łańcuszek, ale...
    W Acurze czas pewnie na rozrząd - muszę się tym zainteresować.

> [...]
    > Poprzednio rozrzad + koło pasowe plus olej plus pasek = 3500zł.
    > Nietrudno ponad 100 tysiecy uzbierac jak sam filtr paliwa do ducato

    Nigdy w życiu nie wymieniałem w żadnym z tych aut filtra paliwa.

    > A ze w aucie ktore ma przejechane 200.000 urywa sie koło
    > pasowe - cóz - nowe auta...

    Nie wiem co to jest "koło pasowe" - o czym konkretnie myślisz?

  • 43. Data: 2017-07-24 06:01:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

> [...]
    > W Hondzie jest rozrząd oryginalny!!! Jest w prawdzie łańcuszek, ale...
    > W Acurze czas pewnie na rozrząd - muszę się tym zainteresować.

    Ja nie miałem nigdy rozrzadu na łancuchu a pasek wymieniam regularnie.
    Ponad 200 tysi na pasku rozrzadu - hmm - chc3sz puscic producenta z
    torbami? :))))

    > Nigdy w życiu nie wymieniałem w żadnym z tych aut filtra paliwa.

    A to sa diesle czy benzynki?
    Tak czy siak - zalecaja to wymieniam.
    A zwłaszcza w tych nowych twierdza ze układy wtryskowe sa wrazliwe.
    Wczesniej nie było problemu bo filtr kosztował grosiki, w nowym ducato

    A gugiel ci sie popsuł?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 44. Data: 2017-07-24 15:51:17
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    >>
    > Ja nie miałem nigdy rozrzadu na łancuchu a pasek wymieniam regularnie.
    > Ponad 200 tysi na pasku rozrzadu - hmm - chc3sz puscic producenta z

    Jest też możliwość, że wymieniałem i zapomniałem - muszę zerknąć do notatek
    bo się zaniepokoiłem.... zwłaszcze, że silnik oczywiście kolizyjny, więc
    będzie dużo kłopotu...

    > A to sa diesle czy benzynki?

    Diesle w USA? To nie ciągnik siodłowy :-) Żadnych diesli tu nie zobaczysz
    :-))
    Wszystkie moje auta to benzynka wolnossące.

    > Tak czy siak - zalecaja to wymieniam.
    > A zwłaszcza w tych nowych twierdza ze układy wtryskowe sa wrazliwe.
    > Wczesniej nie było problemu bo filtr kosztował grosiki, w nowym ducato
    > kosztuje 200zł...

    Stare przesądy do dziś funkcjonują i kasę serwisom nabijają.

    > A gugiel ci sie popsuł?

    Tak ogólna to nazwa - googiel zwraca tonę śmieci.

  • 45. Data: 2017-07-24 19:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Jest też możliwość, że wymieniałem i zapomniałem - muszę zerknąć do
    > notatek bo się zaniepokoiłem.... zwłaszcze, że silnik oczywiście
    > kolizyjny, więc będzie dużo kłopotu...

    :)
    W benzynkach zmiany paska rozrzadu sa ZTCW zalecane nawet czesciej wiec
    rzeczywiście sprawdz :)

    > Diesle w USA? To nie ciągnik siodłowy :-) Żadnych diesli tu nie
    > zobaczysz
    >:-))
    > Wszystkie moje auta to benzynka wolnossące.

    No to filtr paliwa nie jest az tak wazny - diesle sa pod tym wzgledem
    bardziej wymagajace. Nowe diesle oczywiście.

    Zartujesz chyba...
    http://www.motofaktor.pl/47,2/WARSZTAT-24-7/Uszkodze
    nia-kol-pasowych-
    ,5231.html

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 46. Data: 2017-07-24 19:13:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > :)
    > W benzynkach zmiany paska rozrzadu sa ZTCW zalecane nawet czesciej wiec

    Sprawdze, sprawdze :-)

    > No to filtr paliwa nie jest az tak wazny - diesle sa pod tym wzgledem
    > bardziej wymagajace. Nowe diesle oczywiście.

    A to czemu?? Paliwo lejesz brudne w dieslu a z jakich powodów czyste w
    benzynie? Czy chodzi o woski i parafiny zatykające tej filtr?

    > Zartujesz chyba...
    > http://www.motofaktor.pl/47,2/WARSZTAT-24-7/Uszkodze
    nia-kol-pasowych-
    > ,5231.html

    Link nie zadziałał...

    Chodzi Ci może o to:
    http://autokult.pl/11649,wolne-kolo-pasowe-alternato
    ra-dzialanie-i-diagnostyka

    Ja chyba nie mam takich rzeczy w swoich autach.