  • 1. Data: 2017-07-17 20:53:39
    Temat: tarcze + klocki do MX-5
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Jakiej firmy (+ ew. jakiej linii, jaki model) polecacie klocki i tarcze
    hamulcowe do Mazdy MX-5?
    Jazda zupełnie cywilna, bez żadnych torów itp.
    Oczekuję, że będą po prostu porządne - nie zużyją się po 5000 km, nie
    będą piszczeć, tarcze nie pogną się po wjeździe w kałuże, wszystko
    będzie trzymało wymiary itp.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2017-07-17 21:52:55
    Temat: Re: tarcze + klocki do MX-5
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LEPEK <g...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Oczekuję, że będą po prostu porządne - nie zużyją się po 5000 km, nie
    > będą piszczeć, tarcze nie pogną się po wjeździe w kałuże, wszystko

    Jeśli tak, to nie kombinuj tylko kup takie jakie zaleca producent do
    Twojego auta.

    Co zaleca Mazda? Klocki pewnie standard, czyli semi-metalic? Tarcze
    wentylowane ale nie slotted ani nie crossdrilled bo te zdrapują pięknie
    klocki, w porównaniu z gładkimi tarczami, skracając wydatnie ich życie, z
    czego dużo ludzi nie zdaje sobie sprawy kupując "lepsze" tarcze.

  • 3. Data: 2017-07-17 23:40:59
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 17.07.2017 o 21:52, Pszemol pisze:

> [...]
    > klocki, w porównaniu z gładkimi tarczami, skracając wydatnie ich życie, z
    > czego dużo ludzi nie zdaje sobie sprawy kupując "lepsze" tarcze.

    Widzę, że niezbyt zrozumiałeś pytanie (co mnie akurat nie zdziwiło).
    Uściślę więc specjalnie dla ciebie: nie chodzi mi o typ, specjalną
    wersję, wariant modyfikowany, tarcze nawiercane ani nacinane, klocki
    sportowe itd. Nie. Chodzi mi o firmę / model, który warto użyć jako
    zamiennik oryginału. Tak po prostu. Dostępne w Polsce do modelu
    europejskiego. Wiem, że można na ciebie liczyć w _każdym_ temacie, więc
    spodziewam się konkretnych odpowiedzi.

    Pozdr,

  • 4. Data: 2017-07-18 00:01:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LEPEK <g...@w...pl> wrote:

    > Widzę, że niezbyt zrozumiałeś pytanie (co mnie akurat nie zdziwiło).

    Po co wysilasz sie na niegrzeczność?

> [...]
    > wersję, wariant modyfikowany, tarcze nawiercane ani nacinane, klocki
    > sportowe itd. Nie. Chodzi mi o firmę / model, który warto użyć jako

    Bierz najtańsze! :-)

    > Dostępne w Polsce do modelu
    > europejskiego. Wiem, że można na ciebie liczyć w _każdym_ temacie, więc
    > spodziewam się konkretnych odpowiedzi.

    Nie w kazdym, o owiewkach przecież nic nie napisałem :-P

    Ale skoro tak...

    Proszę bardzo zatem: firma/marka nie ma znaczenia jeśli bierzesz
    niemodyfikowane semi-metalic. Standardowe robione sa pod specs producenta,
    bez udziwniania. Beż jakieś z dłuższą gwarancja może i żeby były tanie :-)
    Pojeździsz tyle co na drogich, o ile dobrze wszystko wyczyścisz i poprawnie
    założysz. Ja układam je w kolejnosci po cenie i biorę drugie-trzecie (czyli
    nie najtańsze) :-)

    Pomogłem? ;-)

  • 5. Data: 2017-07-18 04:44:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** LEPEK pisze tak:

    > Chodzi mi o firmę / model, który warto użyć jako
    > zamiennik oryginału. Tak po prostu. Dostępne w Polsce do modelu
    > europejskiego.

    chyba znasz wiodącyh producentów TRW i ATE (jeśli bogaty z domu) ;)

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 6. Data: 2017-07-18 10:28:58
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-07-18 o 00:01, Pszemol pisze:

> [...]
    > założysz. Ja układam je w kolejnosci po cenie i biorę drugie-trzecie (czyli

    Jakość materiałów i wykonania części zamiennych jest bardzo różna.
    Ponieważ nie ma możliwości zweryfikowania wytrzymałości części w
    momencie zakupu, to pozostaje kierowanie się marką producenta.
    Tarcze zrobione ze słabego materiału mogą skrzywić się po pierwszym
    mocniejszym hamowaniu. Dodatkowe koszty zakupu następnych, koszt wymiany
    i stracony czas.

    yabba

  • 7. Data: 2017-07-18 14:03:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > Tarcze zrobione ze słabego materiału mogą skrzywić się po pierwszym
    > mocniejszym hamowaniu. Dodatkowe koszty zakupu następnych, koszt wymiany

    A co z gwarancją i rękojmią?

  • 8. Data: 2017-07-18 16:18:24
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-07-18 o 14:03, Pszemol pisze:

    > A co z gwarancją i rękojmią?

    Rozpatrzą błyskawicznie w ciągu dwóch tygodni. Przez ten czas albo nie
    jeździsz samochodem albo masz drugi komplet tarcz.

    yabba

  • 9. Data: 2017-07-18 16:47:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:

    > Rozpatrzą błyskawicznie w ciągu dwóch tygodni. Przez ten czas albo nie
    > jeździsz samochodem albo masz drugi komplet tarcz.

    Wydawało mi się, że w przypadku pokrzywionych tarcz po prostu jedziesz do
    mechanika i wymieniasz na gwarancji na nowe - tak samo jak ktoś, kto opisał
    tu naprawę gwarancyjną paska rozrządu.

  • 10. Data: 2017-07-18 17:02:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:

    > Mechanik też może rozpatrywać sprawę przez 2 tygodnie.
    >
    > W przypadku zerwania paska rozrządu też może zwrócić tylko pieniądze
    > jakie wziął za wymianę, a z naprawą uszkodzonego silnika bujasz się
    > dalej sam.

    Być może prawo mu na to zezwala, ale jeśli zależy mu na utrzymaniu się na
    rynku to sądzę, że będzie traktował swych klientów lepiej niż minimum
    wynikające z litery prawa.