  • 31. Data: 2020-04-08 18:59:34
    Temat: Re: te nie/dobre diesle
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Z otyłych amerykańskich złomów w rodzaju F150, które trują 20 razy
    > więcej niż kompakt. A przede wszystkim z ilości samochodów i
    > ogromnej ilości samochodokilometrów, gdyż tam po gazetę do kiosku
    > zamiast wyjść w kapciach do obywalet wziada do SUVa i jedzie
    > autostradą 15 minut w jedną stronę do centrum handlowego i nie ma w
    > ogóle chodników. Czyli z ogólnej samochodziarzy doprowadzonej do
    > potęgi entej i stale się nasilającej.

    Ostatnio ogladałem program o ludziach nazywajacych sie coil rollers - to
    debile ktorzy celowo przerabiaja auta tak zeby wiecej kopciły. Czym
    wiecej tym lepiej, potem jezdza i uprzykrzaja innym zycie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 32. Data: 2020-04-08 20:13:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2020 18:17:03 +0200, Poldek napisał(a):

    > Było już na grupie linkowane o badaniach z Krakowa. Wyszło, że 80%
    > szkodliwych zanieczyszczeń emituje 20% najbardziej zanieczyszczających
    > samochodów. Tymi zanieczyszczającymi okazały się diezle, zarówno te
    > stare, jak i nowsze z których już zdążono wyciąć dpfy i katalizatory, bo
    > tak jest taniej.

    Ruchu od tygodni prawie nie ma, a powietrze w Krakowie nadal jest
    zanieczyszczone, co łatwo stwierdzić np. na podstawie map Airly.
    Dziś w godzinach szczytu ruch był jak w wakacyjną niedzielę - zero korków.

    Coś tu moim zdaniem nie gra.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 33. Data: 2020-04-08 20:16:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Apr 2020 12:16:21 +0200, z napisał(a):

    > Więcej smogu powstaje z wzbijania w potwierze tego co leży na jezdni
    >
    > A to co leży powodują kopciuchy i wszystkie pojazdy

    Nie wiem czy więcej, ale też uważam, że sprzęgła, klocki i opony mają
    znaczny udział w krakowskim smogu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 34. Data: 2020-04-08 20:17:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2020 13:59:24 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ok, cos takiego tam napisali, tylko sam juz nie wiem - zabraklo im do
    > tezy ?

    Daj spokój, to jakieś bzdury są.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 35. Data: 2020-04-08 20:42:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Daj spokój, to jakieś bzdury są.

    Tak jakos wyglada, ale zakladam ze ... w Brukseli cos smierdzi :-)

    Zbieg okolicznosci ?

    J.

  • 36. Data: 2020-04-08 21:31:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-04-08 20:16, Maciek wrote:

    > Nie wiem czy więcej, ale też uważam, że sprzęgła, klocki i opony mają
    > znaczny udział w krakowskim smogu.

    A ja dzisiaj przejechałem skuterem po rozlanej farbie i nie wzleciała.

  • 37. Data: 2020-04-08 22:20:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś w miastach było dużo polewaczek usuwających pyły z jezdni.
    Czy woda w Wiśle podrożała?

    -----
    > ok. 80 proc. to pylenie wtórne czyli to co leży na jezdni, a samochody wzbijają w
    powietrze przejeżdżając.

  • 38. Data: 2020-04-09 06:56:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-04-08 18:59, Budzik wrote:
    [...]]
    > Ostatnio ogladałem program o ludziach nazywajacych sie coil rollers - to
    > debile ktorzy celowo przerabiaja auta tak zeby wiecej kopciły. Czym
    > wiecej tym lepiej, potem jezdza i uprzykrzaja innym zycie.

    Coal - ,,coal rollers" lub ,,coalrollers". Oczywiście przerabiają dizle
    jako silniki naturalnie stworzone do takiego tjuningu. :-)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_coal
    https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Coal
    roller

    Coil to sugeruje raczej jakiś napęd magnetyczny. Czyli, w
    przeciwieństwie do dizli, ekologiczny. I szybki przede wszystkim. :-)

  • 39. Data: 2020-04-09 10:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik JDX j...@o...pl ...

> [...]
    >
    > Coil to sugeruje raczej jakiś napęd magnetyczny. Czyli, w
    > przeciwieństwie do dizli, ekologiczny. I szybki przede wszystkim.

    Tak, sorry - coal.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 40. Data: 2020-04-09 13:20:28

    W dniu 2020-04-08 o 20:13, Maciek pisze:

> [...]
    > zanieczyszczone, co łatwo stwierdzić np. na podstawie map Airly.
    > Dziś w godzinach szczytu ruch był jak w wakacyjną niedzielę - zero korków.

    Wszystko się zgadza. Samochody produkują kilka procent smogu a diesle z
    rury wydalają poniżej 1% smogu.

    Niska emisja. SZACH MAT.