  • 1. Data: 2009-05-22 12:45:01
    Temat: telefon jako serwer
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zastanawiam się nad połączeniem telefonu komórkowego z aparatem
    fotograficznym z kartą EYE-FI (karta SD łącząca się z komputerem po WiFi
    i przesyłająca zdjęcia na komputer). Telefon ma służyć jako backup zdjęć
    i/lub urządzenie automatycznie wysyłające zdjęcia na serwer ftp lub do
    galerii zdjęć (flickr/picassa/fotosik, czy co tam jeszcze). Czy są
    programy dedykowane do wykonywania takiej funkcji? A może są jakieś,
    które można by było ustawić, żeby pełniły taką funkcję?

    Na stronach "Twojej Komórki" znalazłem program umożliwiający postawienie
    serwera (PAMP - postaw serwer na komórce), czy ten program nadawałby się
    do realizacji przynajmniej pierwszej części zadania - odbierania zdjęć z
    aparatu ???
    Obecnie dysponuję Nokią E51 z Symbianem S60 v.3, ale jeśli jest jakiś
    telefon stosowniejszy do tego, to mogę rozważyć zmianę.

    P.S.
    Karty SD EYE-Fi jeszcze nie mam. Na programach do telefonów też za
    bardzo się nie znam. Programy mogą być płatne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 2. Data: 2009-05-22 18:17:21
    Temat: Re: telefon jako serwer
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]

    > Obecnie dysponuję Nokią E51 z Symbianem S60 v.3, ale jeśli jest jakiś
    > telefon stosowniejszy do tego, to mogę rozważyć zmianę.

    Po co Ci Eye-fi, skoro masz telefon z WiFi?

    --
    Radosny

  • 3. Data: 2009-05-22 18:30:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Radosny pisze:

    > Po co Ci Eye-fi, skoro masz telefon z WiFi?

    Eye-fi do aparatu fotograficznego, aby przesyłał na bieżąco zdjęcia do
    telefonu, a ten po GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA wysyłał na serwer w sieci
    (choćby picasę, czy coś innego).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-05-22 20:02:01
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik ""Paweł W.""
    > Zastanawiam się nad połączeniem telefonu komórkowego z aparatem
    > fotograficznym z kartą EYE-FI (karta SD łącząca się z komputerem po WiFi i
    > przesyłająca zdjęcia na komputer). Telefon ma służyć jako backup zdjęć

    Czy użycie karty microSD w aparacie foto wchodzi w grę?
    No tak, tylko wtedy możesz stracić zdjęcia podczas przekładania karty do
    telefonu (bez przesady) lub/i kopiowaniu zdjęć do pamięci tegoż (np. Samsung
    u800 ma 1 GB pamięci własnej).
    Weź też pod uwagę, że upload przez komórkę idzie dość marnie i stracisz
    więcej czasu na przesyłanie zdjęć niż gdybyś zaniósł aparat do labu.

    A tak w ogóle to może byś opisał w jakim celu i w jakich warunkach chcesz
    robić ten backup zdjęć? Bo może się okazać, że mały notebook o wadze 1 kg za
    1,4 kpln byłby najodpowiedniejszy. Opracowujesz fotoradar dla straży
    wiejskiej, który by nie ulegał zapchaniu po 2 godzinach?

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-05-22 20:22:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > wadze 1 kg za 1,4 kpln byłby najodpowiedniejszy. Opracowujesz fotoradar
    > dla straży wiejskiej, który by nie ulegał zapchaniu po 2 godzinach?

    Mam na myśli robienie zdjęć reporterskich. Z jak najszybszym
    zamieszczaniem ich na ogólnodostępnym serwerze. Wymagania co do
    wielkości plików nieduże, bo 1,5-2 mpx z maksymalną dostępną w aparacie
    kompresją. Owszem, przełożenie karty do telefonu jest jakimś
    rozwiązaniem, ale myślałem o jakimś bardziej eleganckim rozwiązaniu, nie
    przerywającym pracy ;)
    A, ja tylko tak sobie gdybam, bo nie zajmuję się zawodowo robieniem zdjęć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-05-22 20:25:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 22 May 2009 13:45:01 +0100, "Paweł W." napisał(a):

    > Obecnie dysponuję Nokią E51 z Symbianem S60 v.3, ale jeśli jest jakiś
    > telefon stosowniejszy do tego, to mogę rozważyć zmianę.

    Jest stosowne oprogramowanie pod Windows Mobile, nazwy teraz nie pamiętam
    niestety.
    Niemniej. jest pewien problem - jesteś pewien, że chcesz czekać tyle na
    wysłanie każdej fotki? Nawet jeżeli masz telefon z HSUPA i twój operator to
    obsłuży, to i tak są to prędkości o parę rzędów mniejsze niż zwykły zapis
    na kartę pamięci - a ten niekiedy juz potrafi być wkurzający.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 7. Data: 2009-05-23 09:15:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > obsłuży, to i tak są to prędkości o parę rzędów mniejsze niż zwykły zapis
    > na kartę pamięci - a ten niekiedy juz potrafi być wkurzający.

    Bo zaraz trzeba wysyłać RAWa z 24mpx matrycy?! Inaczej to nic nie widać?
    Może z tych aparatów w telefonach to faktycznie mało widać, choćby miał
    i 10mpx, tylko po co ich używać w tej sytuacji. 2 megapiksele jpg o nie
    za dużej i nie za małej kompresji to 250-400 KB. Więc wcale nie musi to
    trwać długo nawet przy EDGE.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-05-23 09:18:17
    Od: "MK_102" <t...@t...pl>

    > Jest stosowne oprogramowanie pod Windows Mobile, nazwy teraz nie pamiętam
    > niestety.

    WMWifiRouter V1.35

    --
    Pozdrawiam.
    MK

  • 9. Data: 2009-05-24 07:48:45
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-05-22 14:45, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > programy dedykowane do wykonywania takiej funkcji? A może są jakieś,
    > które można by było ustawić, żeby pełniły taką funkcję?

    http://www.google.pl/search?q=canon+wft

    Jeśli pracujesz na Canonach.

    --
    pzdrv!
    ggx

  • 10. Data: 2009-05-24 10:40:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    ggx pisze:

    > http://www.google.pl/search?q=canon+wft
    >
    > Jeśli pracujesz na Canonach.

    Nie szukam sposobu transmisji bezprzewodowej z aparatu, a sposobu na
    odbiór transmisji przez telefon i automatyczne wysyłanie po
    GPRS/EDGE/HSDPA/UMTS

    Pozdrawiam,
    Paweł W.