  • 11. Data: 2011-06-29 05:20:46
    Temat: Re: terminator
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > pomyłka, chodzi o kabel video (nie wiem jak ten sygnał fachowo się
    > nazywa, m.cz.?)... taki jak z eurozłącza...

    cvbs

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 12. Data: 2011-06-29 06:26:02
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > co znaczy dodatkowy? dopięty do istniejącej instalacji?
    > jaki kabel, jaka kamera?

    kamera generuje sygnał video jak z eurozłącza, do niej podpięte są dwa
    długie kable - do jednego wyjścia przez trójnik, jakiś czas działały na nich
    dwa monitory, ale jeden trzeba było usunąć został kabel wmurowany w
    ścianę... no i teraz na tym drugim monitorze są straszne odbicia...

  • 13. Data: 2011-06-29 06:49:44
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > kamera generuje sygnał video jak z eurozłącza, do niej podpięte są dwa
    > długie kable

    nie można jednego kabla wyciąć?

    > - do jednego wyjścia przez trójnik, jakiś czas działały na
    > nich dwa monitory, ale jeden trzeba było usunąć został kabel wmurowany w
    > ścianę... no i teraz na tym drugim monitorze są straszne odbicia...

    rezystor 75 Ohm na końcu.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 14. Data: 2011-06-29 07:00:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Jun 2011 19:35:32 +0200, identifikator: 20040501 wrote:
    >chodzi o terminator do kabla antenowego TV... ja kiedyś myślałem (bo mi
    >przecież z łachy nigdy nie powiedzieli), że terminator to element o
    >specyficznej konstrukcji (kształcie) dzięki któremu zapewnia odpowiednie E/H
    >a dalej wytłumia falę...

    >do czasu... kiedy rozebrałem pierwszy terminator do sieci Ethernet... i co w
    >nim znalazłem? niech Ktoś zgadnie... przylutowany do końcówek opornik 50om
    >dużej mocy...

    Bo ethernet to tylko 10MHz, prad prawie staly :-)
    W dodatku ten terminator bardziej istotny na DC niz na 10MHz.

    Pracowalem kiedys z ethernetem na kablach od arcneta 93 ohm i co ..
    owszem, potrafily sie dziac cuda, ale generalnie pracowal.

    >a pytanie jest takie, ze względu na dodatkowy kabel video dołączony do
    >kamery mam odbicia, czy jeśli podepnę na końcu rezystor 75 om to odbicia
    >znikął?

    A to video czy antena ?
    Powinno pomoc, ale rezystory sa rozne - weglowe, metalizowane, bez- i
    indukcyjne ..

    J.

  • 15. Data: 2011-06-29 07:04:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Jun 2011 22:15:55 +0200, Michoo wrote:
    >Terminator dopasowuje impedancję linii. Zrobić to "kształtem"
    >(dławikiem) byłoby znacznie ciężej niż rezystorem.

    bo to ma byc ksztalt z rezystywnego materialu.
    A nie byle jaki rezystor, np zwiniety z drutu oporowego.

    O ile pamietam to idealny bylby cienki krazek o odpowiedniej
    rezystancji powierzchniowej.

    J.

  • 16. Data: 2011-06-29 08:59:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 29.06.2011 08:49, schrieb pawell32:

    > nie można jednego kabla wyciąć?
    Wystarczy zamienić trójnik dwójnikiem ;-)

    i olać ten wmurowany kabel

    Waldek

  • 17. Data: 2011-06-29 09:05:24
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 29.06.2011 09:00, schrieb J.F.:
> [...]

    Trzeba było jednak się na tą politechnikę wybrać. Tam się robiło nawet
    doświadczenia z różnymi opornikami. Jak takiemu metalizowanemu odciąć
    nogi, to do ok. 1GHz zachowuje się wysoce przyzwoicie jako oporność
    rzeczywista. Dopiero przy wyższych częstotliwościach zaczyna być
    ciekawie, bo zdarza się, że np. przy 2GHz jest R*(1+0.5j), a przy 3GHz
    R*(1-0.5j)

    Waldek

  • 18. Data: 2011-06-29 09:12:47
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Trzeba było jednak się na tą politechnikę wybrać. Tam się robiło nawet

    o widać człowiek uczony, zatem jaki jest wzór na impedancję kabla 75om?

  • 19. Data: 2011-06-29 09:25:12
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 29/06/2011 10:12, identifikator: 20040501 wrote:

    > o widać człowiek uczony, zatem jaki jest wzór na impedancję kabla 75om?

    Wszystko bylo na politechnice. Ci, ktorzy nie mieli okazji studiowac a
    przejawiaja troche sprytu znajda wszystko w guglu.
    Jest jeszcze ta trzecia grupa...

    c.

  • 20. Data: 2011-06-29 09:42:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.06.2011 09:04, J.F. pisze:

    > bo to ma byc ksztalt z rezystywnego materialu.
    > A nie byle jaki rezystor, np zwiniety z drutu oporowego.
    Drut oporowy wprowadza indukcyjność.

    > O ile pamietam to idealny bylby cienki krazek o odpowiedniej
    > rezystancji powierzchniowej.
    Ale czy dla zapewnienia "wystarczającego" tłumienia nie wystarczy
    właściwie dowolny bezindukcyjny?
    Michoo