  • 1. Data: 2011-06-28 18:54:21
    Temat: 10cio bitowe I2C pod linuxem
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    hej,

    wie ktoś może w jaki sposób skorzystać z i2c-tools (i2cdetect, i2cdump)
    tak, żeby dostać się do urządzeń adresowanych 10cio bitowo (np większy
    eeprom na 0xA2) ?

    Jak na razie tylko z 7mio bitowym potrafię się komunikować.

    Mogą być ewentualnie inne narzędzia jeżeli ktoś może polecić, ale dobrze
    by było żeby były dostępne pod debiana ze względu na gotowe skompilowane
    paczki pod MIPSa.

    Mam imidż pod switcha ethernetowego do którego mogę dogrywać aplikacje.
    Pracuje to w tle na linuxie, a chcę się dostać do eeproma w którym jest
    numer seryjny, mac itd. EEPROM jest 0xA2

    Marcin

  • 2. Data: 2011-06-28 19:59:16
    Temat: Re: 10cio bitowe I2C pod linuxem
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    Marcin Kuczera wrote:
    > hej,
    >
    > wie ktoś może w jaki sposób skorzystać z i2c-tools (i2cdetect, i2cdump)
    > tak, żeby dostać się do urządzeń adresowanych 10cio bitowo (np większy
    > eeprom na 0xA2) ?

    Zerknij do kodu źródłowego tych narzędzi - napisanie własnej obsługi
    szyny i2c przy użyciu modułu i2c-dev bazując na tym przykładzie to
    banał, tylko przed ioctl(file, I2C_SLAVE, long addr) robisz ioctl(file,
    I2C_TENBIT, long select) z niezerowym argumentem select do wybrania
    10-bitowego adresowania. Oczywiście wszystko to pod warunkiem że
    interfejs z którego korzystasz faktycznie obsługuje 10-bitowe adresy.

    Pozdrawiam
    Portal