  • 1. Data: 2011-11-17 20:50:39
    Temat: trzaski w oknie
    Od: "Michal \(Ojejku\)" <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ>

    Witam, najpierw cytuje to co znalazlem w sieci (na muratordom.pl)
    Cytat:
    "Co można zrobić, aby okna z PCV, zamontowane od południowej strony, nie
    trzeszczały przy nagrzewaniu się od słońca?
    Przyczyna "trzasków" może być następująca: dolna rama jest zbyt słabo
    zakotwiona i ma luzy poprzeczne przy nacisku od wewnątrz jak i zewnątrz.
    Przy nagrzewaniu się ramy następuje wydłużenie profilu i przesunięcie
    względem parapetu co powoduje charakterystyczny trzask.
    Drugą przyczyną moż być tarcie zaczepu o rolkę dociskową na skutek
    temperatury, rolka przesuwa się po zaczepie. Zmniejszenie docisku na rolce
    może spowodować ustąpienie tego zjawiska (zjawisko mało spotykane ale
    występuje w lecie , a częściej w zimie). Aby być pewnym w 100% należy okno
    zostawić otwarte i zaobserwować, czy trzeszczenie występuje. Jeżeli trzask
    występuje to jest to przypadek pierwszy (rama + parapet). Jeżeli nie
    występuje to jest to przypadek drugi. "

    U mnie zdecydowanie to drugi przypadek. Mysle, ze deweloper zamontowal za
    malo kotew. I pytanie jak to rozwiazac. Mieszkanie jest kupione rok temu od
    dewelopera, trzaski w sloneczne dni wciaz wystepuje. Okno dosc duze
    (dwuszybowe), kolor okna od zewnatrz szary, strona poludniowa. Czy mozna w
    rame okna zamontowac dodatkowe dyble czy moze tak to zostawic,

    bylbym wdzieczny za odpowiedz.

    --
    Pozdrowienia,
    Michal (Ojejku)

  • 2. Data: 2011-11-23 10:58:56
    Temat: Re: trzaski w oknie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    If there's something strange
    in your neighborhood
    Who ya gonna call?
    GHOSTBUSTERS

    If there's something weird
    and it don't look good
    Who ya gonna call?
    GHOSTBUSTERS

    I ain't afraid of no ghosts

  • 3. Data: 2011-11-24 01:28:29
    Od: brkzzz <a...@g...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=Oznj6AFeiRE

  • 4. Data: 2011-11-24 19:02:39
    Od: "Michal \(Ojejku\)" <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ>

    moze jeszcze jakies pomysly (tak, powanie:) )

    --
    Pozdrowienia,
    Michal (Ojejku)

    Uzytkownik "brkzzz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

  • 5. Data: 2011-11-24 20:44:53
    Od: brkzzz <a...@g...com>

    Zdecydowanie zostawić. Przecież to nowy budynek, daj mu trochę
    popracować.

  • 6. Data: 2011-11-24 20:53:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 24 Lis, 19:02, "Michal \(Ojejku\)"
    <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ> wrote:
    > moze jeszcze jakies pomysly (tak, powanie:) )

    Partacze montują okna na samą piankę, bez żadnych dybli. Takie okno
    można wyciąć ze ściany scyzorykiem. Wybadaj czujnikiem kabli/prętów
    zbrojeniowych czy masz poprawnie zamontowane, jeśli nie- to
    reklamacja.
    Konrad

  • 7. Data: 2011-11-24 22:47:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    > można wyciąć ze ściany scyzorykiem. Wybadaj czujnikiem kabli/prętów
    > zbrojeniowych czy masz poprawnie zamontowane, jeśli nie- to

    Dlaczego uważasz, że partacze?
    Skoro producent w instrukcji montażu nie zaleca kołków czy dybli
    to może znaczy, że to jednak niepotrzebne jest?
    Wyciąć można scyzorykiem, ale wyrwać czy wypchnąć nie dasz rady.

  • 8. Data: 2011-11-25 08:52:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 24 Lis, 22:47, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > Dlaczego uważasz, że partacze?

    Uważam że partacze, bo to jest spartolona metoda montowania okien.
    Kropka.
    Konrad

  • 9. Data: 2011-11-29 18:26:03
    Od: "Michal \(Ojejku\)" <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ>

    Dzieki za opowiedzi. A co mozna zrobic gdyby sie okazalo, ze jest za malo
    kotew. Doczytalem, ze powinny byc montowane co 60-70 cm. A gdy sie okaze, ze
    sa np tylko w rogu? Czy np mozna przewiercic sie przez rame okna i
    zamontowac jakies dyble, moze tak to zostawic bo chyba nie demontowac okno?

    --
    Pozdrowienia,
    Michal (Ojejku)

    Użytkownik "Michal (Ojejku)" <g...@w...WYWAL.TO.pl.I.TO.TEZ> napisał w