  • 1. Data: 2014-12-08 01:27:31
    Temat: tuner combo
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    dawno sie nie przygladalem skrzynkom do odbioru telewizji, wiec nie
    wiem co jest teraz na rynku.

    Mialem UPC - pakiet mini mini - 10 kanalow podstawowych za 15 zl
    (pakiet po Aster antena) - w 2 polowie roku podniesli mi na 25....ale
    mnie nie bylo i nie bylo placona za pare miesiecy i zdecydowali mnie
    odciac od sygnalu. Moze to i dobrze, bo podjeli decyzje za mnie, bo
    dlugo zwlekalem. Zaplace zaleglosc, ale rozwiaze z nimi umowe i pewnie
    cos do naziemnej (i satelitarnej) kupie.

    - naziemna z dvb-t2 (najlepiej bo moze sie kiedys przydac) i dvb-c
    (jak sie da)
    - satelitarna z dvb-s2
    - jakis czytnik kart (pod telewizje na karte... moze pod jakis. HDTV
    na karte....nc+ cos oferuje
    - nagrywanie na usb (bez szyfrowania)
    - programowanie listy kanalow (najlepiej z PC lub z USB) - od biedy
    dam rade z pilota
    - wyswietlacz alfanumeryczny
    - radio z satelity (i moze z internetu)
    - moze cos od strony LANu daloby sie cos z tym zrobic

    - odtwarzanie plikow multimedialnych (mniej istotne, bo ma BlueRay'a i
    tam cos ogladam (glownie po USB)

    a teraz cena do 500 zl.

    Macie jakies propozycje...Jakis technisat?? Maja podobny dobra jakosc
    obrazu, ale pewnie drozsze niz tansze.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2015-01-15 01:23:24
    Temat: Re: tuner combo
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-12-08 01:27, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > tam cos ogladam (glownie po USB)
    >
    > a teraz cena do 500 zl.
    >
    > Macie jakies propozycje...Jakis technisat?? Maja podobny dobra jakosc

    właśnie jestem przed podobnym wyborem - po analizie rynku zdecydowałem
    się na: Cryptobox 652hd combo
    http://www.abcomeu.com/ab-cryptobox-652hd-combo

    dvb-s2/dvb-t2/dvb-c + dodatkowo iptv (to namiastka xbmc - zreszta
    ogladalem w tym roku mistrzostwa siatkowki via internet na kompie - to
    teraz moze byc to samo poprzez tuner sat).
    Gniazda Conax oraz CI (ale nie Ci+) powinny wystarczyc (mam tnt - wiec
    conax dziala a gniazda CI w obecnym Ferdku nie udalo mi sie uzyc)

    A co mi sie podoba dodatkowo w w/w tunerze, to dzielenie obrazu na
    smartona/tablet. Podczas gdy oglada ktos sobie normalnie tv, na tablecie
    w tym samym czasie moge ogladac inny kanal (tu pewnie moga byc
    ograniczenia dot. multipleksu/transpondera).
    Opca pvr i lan via kabel/wifi jest rowniez.

    Nie ma jedynie wsparcia dla hbbtv - ale po zapoznaniu sie z tematem a
    majac SmartTV raczej nic specjalnego nie trace jesli nie bede mial
    hybrydowej tv.

  • 3. Data: 2015-01-18 01:58:30
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 15 Jan 2015 01:23:24 +0100, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Nie ma jedynie wsparcia dla hbbtv - ale po zapoznaniu sie z tematem a
    >majac SmartTV raczej nic specjalnego nie trace jesli nie bede mial

    a za ile i gdzie to mozna kupic w .pl ????

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2015-01-18 13:37:21
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-01-18 01:58, a...@p...pl wrote:

    > a za ile i gdzie to mozna kupic w .pl ????

    zamowilem w cenie < 400pln na jednym z portali aukcyjnych (czekam na
    przesylke).
    Ale jak wpiszesz google - to tez wyskocza inne wyniki.

    No i pojawia sie coraz wiecej dobrych opinii (bo to nowy model), wiec
    zakladam, ze inwestycja sluszna (obecnie mam jeszcze ferdka 7318UCI ale
    dogorywa), stad powod na zmiany
    Jedna z opinii forum
    http://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=18&t=38131
    &p=1045107

  • 5. Data: 2015-01-20 08:27:16
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 18 Jan 2015 13:37:21 +0100, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

> [...]
    >
    >No i pojawia sie coraz wiecej dobrych opinii (bo to nowy model), wiec
    >zakladam, ze inwestycja sluszna (obecnie mam jeszcze ferdka 7318UCI ale

    czesc,

    wczoraj czytalem rozne posty na jego temat i:

    1. czy obsluzy CAM z dzialajace z CI+ ?

    2. dysk tylko po USB - i czy uspi dysk gdy tuner jest w standby?

    3. nagrania na dysk zaszyfrowane czy da sie je obejrzec, zedytowac na
    PC

    4. jakies radio internetowe

    5. cos z tym ethernetem da sie zrobic? - np. ala NAS - czyli dostep
    do plikow na podlaczonym dysku? Edycja listy kanalow?

    A tak z wygladu wyglada elegancko.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2015-01-20 14:27:03
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-01-20 08:27, a...@p...pl wrote:

    &p=1045107

    > czesc,
    >
    > wczoraj czytalem rozne posty na jego temat i:

    wczoraj przyszedl i zdolalem go dopiero podlaczyc i poustawiac programy
    z satelit, telewizora, ... wiec odpowiedz bedzie pewnie niepelna - nie
    wszystko przetestowac zdazylem, ale na chwile obecna:

    > 1. czy obsluzy CAM z dzialajace z CI+ ?

    ma byc kompatybilne - nia mam jak sprawdzic - wsadzilem karte Conax (TnK
    i wszystko dziala - znacznie wiecej programow niz na ferdku - pewnie to
    zwiazane z DVB-S2)

    jest nowy firmware z takim opisem:
    AB_652HD COMBO_V1.09.13370_20141217.rar test CI+ (link do strony na koncu)

    > 2. dysk tylko po USB - i czy uspi dysk gdy tuner jest w standby?

    na chwile obecna nie testowalem tej opcji odnosnie uspienia dysku - sa
    dwa stany uspienia tunera: normalny i gleboki.
    Po uspieniu glebokim bootuje sie ok 20sek - byc moze rowniez uspilby
    wowczas calkowicie dysk.
    Same programy w trybie pracy przelacza bardzo szybko, nic nie tnie.

    Dziala z pendrivem - testowalem zwyklym usb 2.0 8GB (zarowno fat jak i
    ntfs). Dziala pvr, dziala shift time.
    Jedynie przy rozdzielczosci 1080p@50 jest informacja, ze zapis za wolny
    (w testach na tunerze pokazuje 1.6MB/s, wiec slabiutko), natomiast po
    zmianie zapisu na 720P@50 - nie ma juz zadnego komunikatu, znaczy sie
    dziala.

    > 3. nagrania na dysk zaszyfrowane czy da sie je obejrzec, zedytowac na
    > PC

    kanaly FTA nie szyfruje - reszta jest szyfrowana (wg opisu).
    Na stronie producenta sa narzedzia do deszyfracji'
    http://www.abcomeu.com/download-software
    PC_TOOL_ALI.rar
    Nastroj pre konvertovanie nahravky v PC - podpora od sw 1.09.11245 ! ,
    Tool for converting recordings in PC , supporting from sw 1.09.11245 !

    > 4. jakies radio internetowe

    tego nie testowalem - probuje sie dobrac do iptv.
    Z tego co widzialem mozna doinstalowywac aplikacje, wiec sprawa otwarta....

    z internetem lacze sie via WiFi - i to nie dedykowanym.
    Mialem dwa f. Edimax. Jeden zadzialal drugiego nie rozpoznaje - wiec
    mozna przetestowac wpierw to co sie ma :)

    > 5. cos z tym ethernetem da sie zrobic? - np. ala NAS - czyli dostep
    > do plikow na podlaczonym dysku? Edycja listy kanalow?

    mam osobny NAS dysk i tuner bez problemu laczy sie z nim i streamuje
    filmy, zdjecia, muzyke (jest przegladarka DLNA). Widzi rowniez inne
    komputery w sieci domowej (zreszta to samo robi TV wiec to dla mnie malo
    istotny feature)
    Nie sprawdzalem w druga strone.

    Dziala natomiast streaming do i z telefonu, czyli idac do kibelka mozesz
    kontynuowac ogladanie filmu na telefonie lub tablecie ;)

    W przeciwienstwie do Ferdka Arivy (bo takiego 153 lub 252 Compbo bralem
    pod uwage) obraz na telewizorze nie znika, i rodzinka dalej moze sobie
    ogladac tv.
    Myslalem, ze bede mogl streamowac na telefon inny kanal niz wyswietlany
    w TV - niestety chyba sie tego nie da zrobic :)
    To byloby juz za piekne :)

    > A tak z wygladu wyglada elegancko.

    myslalem, ze bedzie wiekszy - jest malutki i wyglada bardzo porzadnie.
    Rowniez wyswietlacz jak i informacje na nim umieszczone (np. sila i
    jakosc sygnalu, aktualny program oraz mozliwosc ustawiania roznych
    poziomow jasnosci wyswietlacza) robia dobre wrazenie.

    Na razie jestem zadowolony - musze jedynie powalczyc z ipvt - stanalem i
    nie wiem co dalej (nie umiem nalezc tej pozycji w menu) - zamiast niej
    jest serwer emailowy (czyli mozesz sobie sprawdzic maile poprzez tuner).
    Na stronie producenta doszukalem sie, ze musze cos dograc lub uaktualnic
    firmware. Bede walczyl.
    Strona suportujaca Cryptoboxy jakby co to:
    http://www.satupdate.net/files/category/636-software
    -pro-652hd-combo/

  • 7. Data: 2015-01-21 13:19:54
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-01-20 14:27, AL wrote:

> [...]
    > firmware. Bede walczyl.
    > Strona suportujaca Cryptoboxy jakby co to:

    sprostowania:
    IPTV dziala, cccam dziala (wymaga dogrania patcha, ktory odslania
    dodatkowe funkcjonalnosci)

    Streamowanie sygnalu na telefon/tablet: można oglądać różne programy
    jednocześnie na TV i telefonie/tablecie pod warunkiem, że pochodzą z
    tego samego transpondera (dvbs) lub mux (dvbt).

    Nie testowalem dvbc - z kablowki mam tylko internet :)

    CI+ z najnowszym oprogramowanie dziala.

    Jest jeszcze opcja dostepniania mediow via dlna do innych urzadzen.
    Nalezy wgrac oprogramowania (patch) z opcja DRM. Opis jest filmiku na
    youtube.

    Usypianie dyskow (dla pvr): (glebokie uspienie - dziala od razu),
    normalny stan czuwania - dopiero po pewnym czasie.

    Jest zewnetrzny edytor kanałów (na komputer) : STB_editor
    Jest program, ktore nagrane pliki TS deszyfruje - sprawdzilem - dziala
    bezblednie :)
    Programiki do pobrania ze strony producenta.

    Tuner ma wlasna pamiec w ktorej mozna zapisac konfig/zaprogramowane
    kanaly - aktualizacja oprogramowania nie rusza tej pamieci jak i
    konfiguracji tunera (wiec po wgraniu nowego oprogramowania nie musisz
    przechodzic wszystkich ustawien od poczatku - to uwazam za b.sprytne
    rozwiazanie)
    Aktualizacje mozna robic poprzez USB jak i bezposrednio z ftp
    producenta. FTP mozna rowniez skonfigurowac na inne serwery (ustawienia
    pozostaja i rowniez wgranie nowego softu ich nie niszczy)
    Ostatecznie rowniez przez RS.

    Reasumując:
    Uważam, że tuner w tej cenie (<400pln) jest wyjatkowo dobrym wyborem
    (podkreslam slowo _wyjatkowym_ gdyz zazwyczaj jestem wybrzydzaczem - a
    tu ciezko mi sie do czegokolwiek doczepic ;) .

  • 8. Data: 2015-06-28 17:41:20
    Temat: Re: tuner AB CRYPTOBOX 652 HD DVB-S2 + DVB-T2 combo
    Od: " 666" <...@...6>

    No tak zachwalałeś ten tunerek, że go zamówiłem, odkładając zakup TV z wbudowanym
    tunerem ;-)

    -----

  • 9. Data: 2015-07-01 08:33:00
    Temat: Re: tuner combo AB Cryptobox 652 - porazka nie tuner.
    Od: " 666" <...@...6>

    Przyszedł do mnie ten tuner wczoraj i... wtopa i porazka :-((
    Jak można polecać tuner, który ma tak beznadziejną jakość obrazu na wyjściu?
    Mam Wiwę 95, i po podłączeniu tego AB Cryptoboksa 652 Combo rozumiem, dlaczego Wiwa
    jest numerem 1 w Polsce:
    Wiwa ma doskonałą jakość obrazu.
    Telewizję oglądam na kineskopowym Panasonicu Quintrix przez SCART.
    Obok postawiłem monitor szerokogamutowy Dell U2410 podłączony do tunera przez HDMI.
    Dla Wiwy 95 obraz z telewizora przez SCART (RGB) i z monitora przez HDMI nie różnią
    się niemal wcale (no są pewne drobne różnice w
    odcieniach i ostrości).
    Dla AB Cryptoboksa 652 kombo obydwa obrazy to porażka:
    SCART daje obraz jak za mgłą, bez głębi kolorów, bez głębi tonów, lekko nieostry, a
    jakby tego było mało HDMI daje obraz
    przeostrzony i przekontrastowany, stojące obok siebie Panasonic i Dell pokazują
    obrazy jakby z innych źródeł, przy czym obydwa
    kiepskie.

    Do tego AB Cryptoboks ma jakąś kiepską czułość na DVB-T, z siłą sygnału 75% nie
    znalazł mi kilku kanałów z muksa TVP, gdy Wiwa 95
    znajduje wszystko z siłą sygnału 98% i jakością 100%.

    Menu Wiwy 95 jest znacznie lepsze, można bejrzeć EPG dla danego kanału na wiele dni
    naprzód (i zaprogramować nagrywanie) w AB
    Cryptoboksie widzę tylko parę najbliższych programów (no chyba, ze czegoś nie wiem),
    więcej się nie wgłębiałem.

    Ostateczna porażką jest nieodtwarzanie przez AB Cryptoboksa video nagranego w
    formacie *.mkv, cos tam mruga na ekranie przez
    półsekundy, znika, i po kilku sekundach znów mruga, i taka pętla, dotyczy i próby
    odtworzenia z sieci i z dołączonego usb. Video
    *.mkv było nagrane przez Wiwę, ale nie ma problemu z odtwarzaniem przez komputer,
    czyli problem leży w AB Cryptoboksie.

    Przy całości genialny pilot Wiwy z możliwością sterowania telewizorem to juz drobna,
    ale też ważna osłoda.

    Przewaga AB Cryptoboksa w jednym punkcie nad Wiwą: Cryptobox daje lepszy dźwięk, z
    lepszą głębią i lepszym efektem stereo.

    Uwaga techniczna: wszystkie kable bez zmian, po prostu wypinam z Wiwy i wpinam do AB
    Cryptoboksa.

    Reasumując:

    AB Cryptoboks 652 kombo to jak dla mnie porażka, odsyłam sprzedawcy.

    I teraz pytanie: czy któryś Ferguson będzie lepszy?

    -----
    m9g9d4$8pb$...@d...me
    > No i pojawia sie coraz wiecej dobrych opinii, wiec zakladam, ze inwestycja sluszna,
    stad powod na zmiany

  • 10. Data: 2015-07-01 16:53:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Dla Wiwy 95 obraz z telewizora przez SCART (RGB) i z monitora przez HDMI
    > nie różnią się niemal wcale (no są pewne drobne różnice w odcieniach i

    Ale obraz z czego?
    Z jakiegoś badziewia czy dobrego HD?