  • 1. Data: 2010-04-30 10:18:23
    Temat: turbo na ulicach czyli ogien z wydechu a katalizator...
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    widziałem wczoraj na ulicy Subaru Imprezę STi której leciał ogień z wydechu
    (no, może to lekka przesada, ale widać było spalanie mieszanki już w
    wydechu) przy zmianie biegów (rozumiem że jakieś "podtrzymanie" turbo),
    pytanie czy w takich samochodach są katalizatory czy też nie i jeżeli są, to
    jak u licha te katalizatory to wytrzymują, w "cywilnych" samochodach czasem
    spotykałem się ze stopionymi katalizatorami najczęściej przy jakichś
    niedomaganiach układu zapłonowego, a może 'sportowe' katalizatory są
    specjalnie wykonywane (metalowe a nie ceramiczne?),
    czy taki katalizator spełnia jakoś swoją funkcję w takich warunkach?

    brat

  • 2. Data: 2010-04-30 10:31:31
    Od: Arek M <a...@g...pl>

> [...]
    > turbo),
    > pytanie czy w takich samochodach są katalizatory czy też nie

    Seryjnie są, natomiast jedną z pierwszych rzeczy jaką sie robi, co by
    'estiaj' byl mocniejszy i jeszcze ładniej brzmiał to zakladanie wydechu
    przelotowego.

    Domyslam sie, ze w widzianym przez Ciebie egzempalrzu ktos wlasnie
    dokonał takiej operacji.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 3. Data: 2010-04-30 11:45:18
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Arek M" <a...@g...pl> wrote in message

    > Domyslam sie, ze w widzianym przez Ciebie egzempalrzu ktos wlasnie dokonał
> [...]

    Ze sie tak dolacze do tematu - masz WRXa z PPP czy po remapie w jakims
    niezaleznym warsztacie?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2010-05-01 20:33:33
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 30 Apr 2010 10:18:23 +0200, bratPit[pr]
    <k...@o...pl> wrote:

    > widziałem wczoraj na ulicy Subaru Imprezę STi której leciał ogień z wydechu
    > (no, może to lekka przesada, ale widać było spalanie mieszanki już w
    > wydechu) przy zmianie biegów (rozumiem że jakieś "podtrzymanie" turbo),

    ALS na ulicę to rzecz dla bardzo bogatych :)

> [...]
    > niedomaganiach układu zapłonowego, a może 'sportowe' katalizatory są
    > specjalnie wykonywane (metalowe a nie ceramiczne?),

    Są metalowe katy, ale jak sądzę ktoś po prostu je wywalił.
    Szczególnie prekat, który ma spory wpływ na osiągi.

    r.
    _____________

  • 5. Data: 2010-05-01 21:01:51
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 01.05.2010 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał/a:
    > Są metalowe katy, ale jak sądzę ktoś po prostu je wywalił.
    > Szczególnie prekat, który ma spory wpływ na osiągi.

    Tak dla porzadku tylko - STI nie ma prekata.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 6. Data: 2010-05-02 00:23:04
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > ALS na ulicę to rzecz dla bardzo bogatych :)

    to prawda, kosztuje to trochę, ale wyobraź sobie miny ekologów którzy widzą
    samochód w którym idzie tyle paliwa, że spala się już w wydechu - bezcenne
    ;-)

    brat

  • 7. Data: 2010-05-02 18:08:39
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>

    "bratPit" <k...@o...pl> wrote in

    > to prawda, kosztuje to trochę, ale wyobraź sobie miny ekologów którzy
    > widzą samochód w którym idzie tyle paliwa, że spala się już w wydechu
    > - bezcenne ;-)

    tyle juz zaplacil w podatkach przy remontach silnikow/turbo, ze ekolodzy sie ciesza
    ;)