  • 1. Data: 2017-05-08 21:18:16
    Temat: udp
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    chciałbym nawiązać do mojego wcześniejszego postu w którym pytałem jak
    wykryć IP urządzenia pobierającego IP z DHCP...

    zwłaszcza do Kolegi Przemola!

    przepraszam chłopaki, ale nic z tamtego nie zrozumiałem...

    chciałbym odpalić to na ENC

    możecie mi jeszcze raz wyjaśnić? ale bez zalecany przez komisję dżołków
    wnioskujących... powoli i dokładnie! jakie dokumenty powinienem poznać?

    prawda jest brutalna - nic nie czaję!

  • 2. Data: 2017-05-08 21:19:38
    Temat: Re: udp
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a no wiadomo, urządzenie wpięte do sieci, a posukiwanie IP spod programu
    w Windows!

    P.S.
    a może Ktoś by mi napisał za $

  • 3. Data: 2017-05-08 21:39:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 21:18, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    >
    > możecie mi jeszcze raz wyjaśnić? ale bez zalecany przez komisję
    > dżołków wnioskujących... powoli i dokładnie! jakie dokumenty

    Donka pytałeś? On tam w Brikseli to chyba rozwala takie problemy w 5
    minut :)

  • 4. Data: 2017-05-08 22:40:06
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-05-08 o 21:19, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > a no wiadomo, urządzenie wpięte do sieci, a posukiwanie IP spod programu
    > w Windows!

    Najprościej to niech urządzenie po pobraniu IP robi w odstępach czasu
    jakiś broadcast informujący "jestem i mam IP a.b.c.d". Albo odwrotnie -
    niech program pod Windows broadcastuje, a urządzenie odpowiada.

    Ale skoro to musi być LAN, bo tylko tam broadcasty przechodzą, to ja
    bym: olał protokół IP, wyłuskał urządzenie po Ethernecie i gadał
    wyłącznie po Ethernecie, nawet w razie potrzeby zestawił połączenie TCP
    over Ethernet.

  • 5. Data: 2017-05-08 23:24:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    SnCu <t...@e...ca> napisał(a):
> [...]
    > Ethernecie, nawet w razie potrzeby zestawił połączenie TCP over Ethernet.

    Trudne implementacyjne a zysk niewielki.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2017-05-09 01:08:44
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-05-08 o 23:24, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Trudne implementacyjne a zysk niewielki.

    Jedyna trudność to obejście zabezpieczeń, zwłaszcza na platformie
    Windows. Z uwagi na malware używający podsystemu sieciowego Windowsa w
    różny dziwny sposób, Microsoft poblokował wiele rzeczy, np. otwierając
    socket w trybie gołym IP (bez TCP czy UDP), nie możemy wysłać pakietu IP
    z identyfikatorem protokołu 6 (TCP) albo 17 (UDP), bo w ten sposób
    omijamy normalną implementację TCP i zdaniem Microsoftu możemy narobić
    jakichś szkód. Jak otworzymy socket w trybie Ethernet Frame, pewnie
    będzie jeszcze więcej ograniczeń, ale ogólnie to się da, bo mam taki
    stary już programik wysyłający ramkę Wake-on-lan i on działa poprawnie
    nawet pod najnowszymi windowsami.

    Zaś jeśli chodzi o resztę implementacji, to ja nie widzę większej
    trudności w pracy z ramką Ethernet, niż z datagramem UDP. Przynajmniej
    na *NIX-ach.

  • 7. Data: 2017-05-09 22:19:36
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    SnCu <t...@e...ca> napisał(a):
> [...]
    > Zaś jeśli chodzi o resztę implementacji, to ja nie widzę większej
    > trudności w pracy z ramką Ethernet, niż z datagramem UDP. Przynajmniej na

    Nadal jednak jest to niepotrzebne kombinowanie, szczególnie jeśli naprawdę
    chcesz nawiązać połączenie TCP bez warstwy IP. Prościej po prostu wysłać
    broadcast żeby poznać IP drugiego hosta, tak jak pisałeś, i korzystać z
    istniejącego stosu zamiast tworzyć alternatywny.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2017-05-10 14:56:34
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-05-09 o 22:19, Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
    > prostu wysłać broadcast żeby poznać IP drugiego hosta, tak jak pisałeś,
    > i korzystać z istniejącego stosu zamiast tworzyć alternatywny.

    Ale istnieje pojęcie Ethernet Przemysłowy (Industrial Ethernet) i tam
    takie rozwiązania są standardem - są na to gotowe biblioteki.

    A jedna z korzyści jest taka, że haker nie może wówczas z zewnątrz
    połączyć się z takim urządzeniem - jeśli nie ma IP, to na zewnątrz ono
    nie istnieje, nawet jeśli po tym samym LAN-ie biegają pakiety IP.

  • 9. Data: 2017-05-10 16:14:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 May 2017 14:56:34 +0200, SnCu <t...@e...ca> wrote:
> [...]
    ono
    > nie istnieje, nawet jeśli po tym samym LAN-ie biegają pakiety IP.

    Ale co bz tego? Więlkszośćb popularnych ataków wykorzystuje
    (przejęte) urządzenia brzegowe jako punktu styku z celem, to że cel
    atalu nie ma IP nie ma znaczenia.

    --
    Marek