  • 21. Data: 2010-02-19 13:54:14
    Temat: Re: ujemne temperatury a propagacja sygnalu UHF
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 19.02.2010 14:25, R.M. pisze:
    > w najblizszym czasie bede montowal antene na zewnatrz, pytam bo obawiam
    > sie ze jak ustawie antene dobrze w okreslonych warunkach pogodowych to w
    > innych moze poziom zysgnalu spasc lub pojawic sie jakis odbity/zaklocajacy

    bez przesady, jak odbiera wewnątrz to na zewnątrz nie powinno być
    najmniejszych problemów.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 22. Data: 2010-02-19 22:01:28
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Tomek pisze:

    > No i oczywiście obowiązuje zasada, że dobrze działają tylko anteny
    > montowane na oblodzonym dachu w czasie opadów marznącego deszczu ze
    > śniegiem - jak będziesz zakładał w słonecznej pogodzie to będzie
    > działała gorzej ;P

    To fakt i jeszcze parę osób zarobi dzięki tobie :-P
    SP6STZ

  • 23. Data: 2010-02-19 22:14:42
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > VHF (TVP1 - k. 8) jest praktycznie niezmienny, o tyle zimą pogarsza się
    > UHF. Przy czym na różnych kanałach jest różnie. TVP2 (k. 21) ma większe
    > odbicie (latem jest ono prawie niewidoczne), TVP Info/Katowice (k. 60)
    > jest ogólnie gorszy, natomiast Polsatu (k. 47) praktycznie nie da się
    > oglądać. Paradoksalnie nie pogarsza się TVN (k. 32) a Puls (k. 34)
    > czasami wygląda nawet lepiej.
    > Anteny to ATX-91 (albo 87) dla UHF i Yagi bodaj 7-elementowa dla VHF.
    > Mam też logarytmiczną ze wzmacniaczem i na niej jest podobnie.

    Symetryzator założyłeś? Poza tym przewód jak pociągnąłeś? No i kwestia
    zwrotnicy jaką i jak podłączyłeś? Posprawdzaj wszystko po kolei.
    SP6STZ

  • 24. Data: 2010-02-20 09:33:03
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik SP6STZ napisał:
    > Symetryzator założyłeś?

    W puszkach antenowych? Oczywiście.

    > Poza tym przewód jak pociągnąłeś?

    Idzie z dachu wzdłuż ściany budynku i wchodzi do domu koło okna. Długość
    około 20 m.

    > No i kwestia zwrotnicy jaką i jak podłączyłeś?

    Normalna zwrotnica: 1 wejście VHF, 1 UHF, 1 wyjście, z takimi
    "przykręcaczkami" do kabla.