  • 21. Data: 2012-11-27 23:41:20
    Temat: Re: uszkodzone zdjecia
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-11-27 18:57, Sylwester Zarębski pisze:

    > Nie, tak wygląda zwykłe uszkodzenie JPG, w którym dane są zapisywane
    > względem poprzednich. Wystarczy jedno przekłamanie, by wszystkie kolejne
    > dane były złe.

    No ok... to i ja widziałem parę razy. Zwykle w takich przypadkach dalsza
    część JPG przypomina impresjonistyczną wizję :-) Nigdy nie widziałem aby
    duże obszary zdjęcia mogły się zamienić miejscami. JPG ma bloki
    wielkości 16x16 dla obrazu widzialnego. A więc gdyby ich wielkości
    przesunięcie nastąpiło, to ok. Ale tu mamy setki pikseli. Moim zdaniem
    wymaga to inteligencji software'owej.

    > Obstawiam wadliwą kartę pamięci lub błędy kopiowania - może uszkodzony
    > czytnik?

    To ostatnie można łatwo zweryfikować pobierając raz jeszcze zdjęcie.

  • 22. Data: 2012-11-28 20:49:33
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2012 23:41:20 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > wielkości 16x16 dla obrazu widzialnego. A więc gdyby ich wielkości
    > przesunięcie nastąpiło, to ok. Ale tu mamy setki pikseli. Moim zdaniem

    Zgoda, ma bloki "wynikowe", natomiast po kompresji jest po prostu
    strumień bitów. Wada w strumieniu może oznaczać cokolwiek, np. kolejne N
    bitów to M bloków - stąd się bierze przesunięcie czy zmiany kolorystyki.

    > To ostatnie można łatwo zweryfikować pobierając raz jeszcze zdjęcie.

    Dobra rada, o ile dane tam jeszcze są ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski