  • 11. Data: 2012-10-27 13:45:23
    Temat: Re: uszkodzone zdjecia
    Od: Piotr <p...@i...pl>

> [...]
    >

    > Wystarczy dowolne przeklamanie w pliku - jpg zapisuje informacje o
    > kolejnych kwadratach 8x8 pikseli, dane sa skompresowane, wystarczy
    > doslownie 1 bit zmieniony, aby odczytano zle informacje o takim
    > kwadracie, a co wiecej - z kilku nastepnych. Zanim odzyska sie
    > sychronizacje, to mozna zgubic pare kwadradow, i efekt bedzie prawie jak
    > wyzej - do pewnego miejsca dobrze, a ponizej zdjecie przesuniete i
    > zawiniete.
    >
    > Ale tu mi wyglada jakby dolna czesc byla z innego zdjecia - wiec
    > sprawdzilbym czy pliki na karcie nie sa skrosowane. Skutek zbyt czestego

    Jest to z jednego zdjecia tutaj oryginal:
    http://www.abload.de/image.php?img=colombia_2011_05_
    08_1vdkeg.jpg
    Na szczescie zawsze robie zaraz backup wszystkich zdjec nawet
    parokrotny.I radze wszystkim to samo gdyz dysk moze szybko
    niespodziewanie pasc.Mam zdjecia z ponad 10 lat ,chyba by byla tragedia
    gdybym wszystkie stracil.

  • 12. Data: 2012-10-27 13:53:13
    Od: Piotr <p...@i...pl>

    inny przyklad uszkodzonej fotki

    http://www.abload.de/image.php?img=santa_marta___dsc
    n5872ok4e.jpg

  • 13. Data: 2012-10-27 20:59:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 23:06:10 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No nie, takiego efektu to sobie nie wyobrażam.

    masz fotke 32x32 pixele, zapamietana kolejno w kwadratach tak:

    1234
    5678
    9abc
    defg

    a teraz powiedzmy ze w kwadracie 7 jest blad ktory powoduje ze i 8 nie
    odczytujesz - i nic o tym nie wiesz. Ale 9 juz dekodujesz poprawnie.
    wiec pokazujesz
    1234
    56x9
    abcd
    efg

    J.

  • 14. Data: 2012-10-28 21:13:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >

    > a teraz powiedzmy ze w kwadracie 7 jest blad ktory powoduje ze i 8 nie
    > odczytujesz - i nic o tym nie wiesz. Ale 9 juz dekodujesz poprawnie.

    Problem tylko w tym, że to ma się nijak do tamtego zdjęcia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2012-10-29 18:20:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    > masz fotke 32x32 pixele, zapamietana kolejno w kwadratach tak:

    >Problem tylko w tym, że to ma się nijak do tamtego zdjęcia.

    Ma - gore masz dobra, a ponizej "zamienione" dwie czesci.

    Z tym ze jak sie przyjrzec, to wydaje mi sie ze tam jakby dwa razy
    byly niektore fragmenty.

    Skoro sie oryginaly znalazly, to mozna porownac oba pliki, moze nam OP
    wystawi - tylko najlepiej w serwisie ktory ich nie zmieni nawet o bit
    ..

    J.

  • 16. Data: 2012-10-29 18:24:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości grup
    >inny przyklad uszkodzonej fotki
    >http://www.abload.de/image.php?img=santa_marta___ds
    cn5872ok4e.jpg

    To nadal moze byc ten sam mechanizm - zmieniona niewielka ilosc
    danych, ktora powoduje przesuniecie nastepnego paska, a jak trafi w
    kanal koloru, to zmienia barwe w calym fragmencie.

    J.

  • 17. Data: 2012-10-29 21:55:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ma - gore masz dobra, a ponizej "zamienione" dwie czesci.
    >
    > Z tym ze jak sie przyjrzec, to wydaje mi sie ze tam jakby dwa razy
    > byly niektore fragmenty.

    Właśnie, dlatego to nie ten przypadek. BTW mam wrażenie, jakby dane
    zostały uszkodzone przed kompresją JPEG. Pewnie mylne wrażenie, bo niby
    jakim sposobem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2012-10-30 14:02:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Właśnie, dlatego to nie ten przypadek. BTW mam wrażenie, jakby dane
    >zostały uszkodzone przed kompresją JPEG. Pewnie mylne wrażenie, bo
    >niby
    >jakim sposobem.

    Nie - tam wrecz widac ten kwadracik w od ktorego sie to zaczelo :-)

    Nie wykluczam ze jakby jednak zajrzec dobrze w plik to by sie
    znalazlo ze sa fragmenty zduplikowane.

    J.

  • 19. Data: 2012-11-27 16:09:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-10-25 11:55, Piotr pisze:
    > co powoduje ze zdjecia uszkadzaja sie w ten sposob:
    > http://www.abload.de/img/dscn01128katw.jpg ?

    Błąd oprogramowania aparatu jak na mój gust... Gdyby to było uszkodzenie
    JPG, to nie powstałby efekt, że dolna część jest inaczej doświetlona niż
    górna. Tego się nie da osiągnąć uszkadzając bitmapę.

  • 20. Data: 2012-11-27 18:57:30
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2012 16:09:50 +0100, Marek napisał(a):

    > Błąd oprogramowania aparatu jak na mój gust... Gdyby to było uszkodzenie
    > JPG, to nie powstałby efekt, że dolna część jest inaczej doświetlona niż
    > górna. Tego się nie da osiągnąć uszkadzając bitmapę.

    Nie, tak wygląda zwykłe uszkodzenie JPG, w którym dane są zapisywane
    względem poprzednich. Wystarczy jedno przekłamanie, by wszystkie kolejne
    dane były złe.
    Obstawiam wadliwą kartę pamięci lub błędy kopiowania - może uszkodzony
    czytnik?

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski