  • 71. Data: 2020-06-03 15:14:25
    Temat: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 22.05.2020 o 22:17, JMP pisze:

    > Cytuję:
    > "ŁUK ELEKTRYCZNY
    > Pisząc o odpowiednim doborze aplikacji do przekaźnika nie sposób
    > przemilczeć tematu wyłączania obwodów prądu stałego, podczas którego
    > powstaje łuk elektryczny. W przypadku, gdy mamy wysokie napięcie np.
    > rzędu 220 VDC przy otwieraniu styków przekaźnika pojawia się łuk
    > elektryczny.
    > Przy małej szczelinie i wysokim napięciu łuk nie gaśnie, zaczynają
    > nagrzewać się styki i w efekcie ulegają zniszczeniu. Problem ten można
    > rozwiązać na kilka sposobów. Możemy łączyć szeregowo styki w celu
> [...]
    etab/49999-dobierajac-przekaznik-zwroc-uwage-na-mate
    rial-stykow

    To zagadnienie nie jest związane z silnikiem. Przykładowy przekaźnik
    RM85 ma styk 16A. Dla 230VDC obciążalność spada do 0,3A.
    Tutaj była mowa o silniku 24VDC, więc do tej wartości jeszcze styki mają
    nominalny prąd obciążenia.
    --
    Pozdr
    EM