  • 51. Data: 2009-06-11 16:06:06
    Temat: Re: współpraca nowych lustrzanek ze szkłami na m42
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h...@t...hamstera.pl> Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Nie robiłem testów, patrzyłem na to co pokazywał Janko. Szum w cieniach na
    > ISO100 dokładnie taki jak w Olympusach.

    I jesteś pewien, że to nie był efekt jankowej obróbki w Photoshopie?

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 52. Data: 2009-06-11 18:48:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Endless Lameness:

    > I jesteś pewien, że to nie był efekt jankowej obróbki w Photoshopie?

    A w jaki inny sposób chcesz zauważyć szum na ISO100?

  • 53. Data: 2009-06-12 07:42:43
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    > A w jaki inny sposób chcesz zauważyć szum na ISO100?

    W takim razie źle się wyraziłeś. Powinieneś napisać, że obróbka Janka
    spowodowała, że nawet na iso 100 widać szum. W ten sposób to i z D3 można
    szum wyciągnąć.

  • 54. Data: 2009-06-12 07:47:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Endless Lameness pisze:
    > W takim razie źle się wyraziłeś. Powinieneś napisać, że obróbka Janka
    > spowodowała, że nawet na iso 100 widać szum. W ten sposób to i z D3 można
    > szum wyciągnąć.

    Pamiętaj tylko, że chodzi tam o coś innego niż wyciąganie szumu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 55. Data: 2009-06-12 08:36:45
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h0t168$88h$3@news.wp.pl> Janko Muzykant napisał(a):

    > Pamiętaj tylko, że chodzi tam o coś innego niż wyciąganie szumu.

    Spoko, nawet nie wiem o które konkretnie zdjęcie chodzi. Po prostu porównanie
    Mateusza wydaje mi się trochę dziwne, szczególnie po porównaniu sampli (bez
    obróbki) z optycznych.

  • 56. Data: 2009-06-12 09:42:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Endless Lameness:

    > W takim razie źle się wyraziłeś. Powinieneś napisać, że obróbka Janka
    > spowodowała, że nawet na iso 100 widać szum. W ten sposób to i z D3 można
    > szum wyciągnąć.

    Ale kluczową sprawą jest KIEDY ten szum staje się widoczny. I tu już
    D300/D90 bije na głowę nowe Canony.

  • 57. Data: 2009-06-12 10:37:47
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    > Ale kluczową sprawą jest KIEDY ten szum staje się widoczny. I tu już
    > D300/D90 bije na głowę nowe Canony.

    Nie mówię, że tak nie jest, ale wyszliśmy od porównania szumów z nowych
    matryc Canona do Olków. Na podstawie sampla od Janka (zapewne
    po mocnej obróbce w PS) nie da się w sposób obiektywny tego zrobić.