  • 1. Data: 2011-09-04 11:53:11
    Temat: wybór aparatu ....
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    Witam,

    Stoję przed dylematem wyboru aparatu, ale dość specyficznego w wymaganiach:

    1. mały kompakt (im mniejszy tym lepszy)
    2. da się ustawiać manualnie (albo chociaż preselekcje)
    3. da się robić RAWy
    4. dobry obiektyw
    5. byłoby dobrze, żeby kręcił krótkie filmy przyzwoitej jakości

    Będzie to drugi aparat brany w góry taki "zawsze pod ręką". Bo i tak
    zawsze taszczę ze sobą Nikona+ statyw. Ale tego chce mieć do szybkiego
    cyknięcia fotek bez zdejmowania plecaka itd. Taki zastępnik dużej
    lustrzanki.

    Rozważam:
    Olympusa XZ1

    .. i w sumie nie wiem co innego. Olympus robi fajne fotki i spełnia
    wszystkie kryteria oprócz filmów, bo je robi wg testów "przeciętne".

    Co do filmów to wyznacznikiem jest mój stary Sony DSC-W17, który ma 5
    Mbps i kręci filmy w bardzo fajnej jakości (oczywiście chodzi o filmiki
    typu 1-2 minuty i tryb 640x480 "fine").

    Doradźcie co innego brać pod uwagę. Cena mniejsze znaczenie (ale nie
    chciałbym przekraczać 2tys).

    Wojciech Babicz

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 2. Data: 2011-09-04 19:27:18
    Temat: Re: wybór aparatu ....
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:j3vor3$sq1$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > 5. byłoby dobrze, żeby kręcił krótkie filmy przyzwoitej jakości
    >

    > Doradźcie co innego brać pod uwagę. Cena mniejsze znaczenie (ale nie

    Może jakiś mały bezlusterkowiec z naleśnikiem? A jak nie to w Panasonicu
    seria LX była kiedyś na dość wysokim poziomie.

  • 3. Data: 2011-09-04 19:54:29
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 4 Wrz, 13:53, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > polecam stronę:www.nartyrowery.pl
    > największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

    Fotograficznie lepszy jest XZ-1, filmowo LX5 Panasonic.
    Fuji też ogłosił swojego X10
    Jest Samsung EX-1, ale on ma filmy tylko 640x480 (ale ponoć całkiem
    niezłe).
    Jest też Canon S95 ( w stosunku do powyższych jest najmniejszy ale nie
    ma stopki na zew lampą i najciemniejszy obiektyw).

    Generalnie wszystkie robią podobne zdjęcia - różnice widoczne jedynie
    na cropach w 100% powiększenieniu.
    Acha, raw jes b. ważny, bo wszystkie powyższe mają kiepskie jpegi,
    kiepskie w tym sensie, że z RAW uzyskujesz dużo więcej.
    Sam LX5 i sobie chwalę.

    Ale, jest jedno ale ... obecnie Panasonic do bezlustrowców serii m4/3
    (też korpusy Olympusa) zapowiedział zoom naleśnik (zakres w
    ekwiwalencie 28-84mm 3.5-5.6) . Z tym obiektywem niektóre bezlustrowce
    mają rozmiar zaawansowanego kompaktu typu XZ-1, LX5 - ich większa
    matryca sprawia, że ciemniejszy kit jest odpowiednikiem jasnego
    obiektywu w takim kompakcie - niestety cenowo pewnie będzie nieco
    więcej niż kompakt.
    Ale obecnie gdybym miał wybierać to pewnie zamiast LX5 celowałbym w
    m4/3 z tym zoom naleśnikiem, ale ja na pewno dokupiłbym inne naleśniki.

  • 4. Data: 2011-09-05 08:10:44
    Od: krzpob <k...@g...com>

    On 4 Wrz, 21:54, Anonymouse <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Ale obecnie gdybym miał wybierać to pewnie zamiast LX5 celowałbym w
    > m4/3 z tym zoom naleśnikiem, ale ja na pewno dokupiłbym inne naleśniki.

    A może odczekać na fujika X10/X50?

  • 5. Data: 2011-09-07 15:38:17
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 5 Wrz, 10:10, krzpob <k...@g...com> wrote:

    > A może odczekać na fujika X10/X50?

    Czekać zawsze można, ale rewolucji w obrazowaniu raczej bym się nie
    spodziewał w stosunku do xz-1, ex-1, lx5.
    Będzie nieco lepiej za więcej $$$.
    Przy cenie X10 to mocno zastanowiłbym się nad czymś z m4/3 i zoom
    naleśnikiem np. kupno gf2 z komplecie z 14mm i dokupienie zoom-
    naleśnika. Albo niewykluczone, że gf3 pojawi się w kicie z zoom
    naleśnikiem. Cenowo nie powinno być dużo więcej niż fuji x10.

  • 6. Data: 2011-09-07 18:21:22
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-09-07 17:38, Anonymouse pisze:
    > Albo niewykluczone, że gf3 pojawi się w kicie z zoom
    > naleśnikiem. Cenowo nie powinno być dużo więcej niż fuji x10.

    No, niewykluczone:

    "The LUMIX GF3X will be available in a black body and black lens or a
    silver body and silver lens kits options in October 2011 for a suggested
    retail price (SRP) of $749.99. The new LUMIX G X VARIO PZ
    14-42mm/F3.5-5.6 ASPH./ POWER O.I.S. (H-PS14042) lens will also be
    available separately for an SRP of $399.99 and will be compatible the
    Panasonic LUMIX G Series."

    (cytat z pierwszego anonsu prasowego dotyczącego zoomracucha)
    :-)

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2011-09-08 08:29:47
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 7 Wrz, 20:21, John Smith <j...@e...net> wrote:

> [...]
    > Panasonic LUMIX G Series."
    >
    > (cytat z pierwszego anonsu prasowego dotycz cego zoomracucha)

    Puszka Panasonic z oznaczeniem dodatkowym X, to taka co wspiera
    zoomnaleśnik (power zoom), ma się pojawić update firmware do innych
    puszek Panasa z dodatkami dla tego naleśnika typu możliwość
    zaprogramowania sobie kroków wg których naleśnik ma ustawiać ogniskową
    (ekwiwalent )np. kroki 28, 35, 50, 84mm - coś podobnego jest w LX5.
    Oczywiście inne puszki m4/3 będą działać z tym naleśnikiem, ale bez
    takich wodotrysków, choć krokowy zoom bardzo mi się podoba w LX5,
    którego użytkuję.