  • 11. Data: 2014-08-19 18:16:59
    Temat: Re: wybuch LPG
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    Tragiczny_wypadek_na_S3_kolo_Szczecina__Nie_zyja_trz
    y.html

    eportaz,78.html

    > Między dość laboratoryjną "próbą ogniową" nieuszkodzonej instalacji
    > a zapaleniem się auta potraktowanego kafarem jest jednak drobna różnica.
    > Jak kafar rozwali zbiornik, to zawory mogą sobie działać.

    Czy gdzieś ktoś pisał o wybuchu? Zbiorniki LPG, jak wykazują testy,
    raczej nie wybuchają jak na hamerykańskich filmach. Utrącony zawór
    zbiornika nie wysadzi okolicy, nie wytworzy ognistego grzyba - on tylko
    płomieniem wypełni na równo wnętrze pojazdu. Dla postronnych - średnio
    niebezpieczne, dla tych w pojeździe - brak szans na przeżycie.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2014-08-19 20:10:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, Shrek wrote:

    > I nie wybuchają.

    ...bo do wybuchu potrzebny jest taki pechowy układ, że po roszczelnieniu
    gaz się NIE zapali. Czyli coś palić się/iskrzyć musi dalej od butli,
    aby gaz zdążył wymieszać się z powietrzem.
    Widocznie tym razem "się trafiło".

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-08-19 20:11:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Utrącony zawór zbiornika nie
    > wysadzi okolicy, nie wytworzy ognistego grzyba - on tylko płomieniem wypełni
    > na równo wnętrze pojazdu.

    A skąd on weźmie ten płomień? ;)
    Tu leży źródło ew. wybuchu - dość krótki, ale jednak czas, potrzebny
    do wymieszania z powietrzem przed zapłonem.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-08-19 20:12:09
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > wypełni na równo wnętrze pojazdu. Dla postronnych - średnio niebezpieczne,
    > dla tych w pojeździe - brak szans na przeżycie.
    Poczekajmy z osądem na ekspertyzę specjalistów.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 15. Data: 2014-08-19 20:51:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-19 20:10, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > gaz się NIE zapali. Czyli coś palić się/iskrzyć musi dalej od butli,
    > aby gaz zdążył wymieszać się z powietrzem.

    Tego nie wiemy.

    Shrek.

  • 16. Data: 2014-08-19 21:20:39
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014 20:11:26 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    wrote:

    > A skąd on weźmie ten płomień? ;)
    > Tu leży źródło ew. wybuchu - dość krótki, ale jednak czas, potrzebny
    >do wymieszania z powietrzem przed zapłonem.

    Jak poguglasz "chrzanów cysterna z gazem" to masz przykład z życia wzięty, że
    każdy może mieć w takiej sytuacji rację. Takie sceny dają się wytłumaczyć
    dopiero wtedy, jak zaistnieją (vide "Wybuch gazu na kempingu Los Alfaques w
    Hiszpanii").

  • 17. Data: 2014-08-19 22:51:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Baczek pisze tak:

    > Wygarnąłem w drzewo, przy prędkości około 100km/h

    piszesz z nieba? ;)

    --
    Piter

  • 18. Data: 2014-08-19 23:28:23
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-08-19 22:51, PiteR pisze:

    > piszesz z nieba? ;)

    Na szczęście nie
    Jedyne moje uszkodzenia, to zadrapanie na ręku i ogólne zakwasy na całym
    ciele od napięcia się bezpośrednio przed zderzeniem.