  • 1. Data: 2014-08-18 20:43:15
    Temat: Pneumatyczny klucz do kół z Netto
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Dzisiaj wyczaiłem takie coś w Netto (taniej niż na allegro):

    http://sebobialy.net/klucz_do_kol.jpg

    Wiadomo że dziadostwo, ale:
    a) raz na kilka dni muszę coś dokrecić/odkrecić co wymaga trochę siły
    b) nie przekraczam rozmiaru klucza 17mm
    c) nie potrzebuje wykręcać śrub z betonu

    Pytanie jest więc nastepujące:
    Mam grzechotkę długości 25cm i nasadkę. Aby odkrecić pewną srubę o malo
    co nie połamałem palców i kosztowało mnie to 10 minut stękania i klnięcia.

    Czy ten klucz z Netto spowoduje że stracę 30 sekund i zrobie to
    bezboleśnie? Czy tez może moje stekanie ma większą siłę udaru od tego
    konkretnego klucza :) ?

    Zaznaczam: hobbystycznie. Chodzi o to abym nie musiał łamać palców i
    miało to troche więcej siły ode mnie.

  • 2. Data: 2014-08-18 21:09:48
    Temat: Re: Pneumatyczny klucz do kół z Netto
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Sebastian Biały wydumał(a) w news:lsthg4$nvl$1@node2.news.atman.pl :
> [...]
    > konkretnego klucza :) ?
    > Zaznaczam: hobbystycznie. Chodzi o to abym nie musiał łamać palców i miało

    ...a masz już sprężarkę ok 6atm?
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 3. Data: 2014-08-18 21:52:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Sebastian Biały pisze tak:

    > Mam grzechotkę długości 25cm i nasadkę. Aby odkrecić pewną srubę o
    > malo co nie połamałem palców i kosztowało mnie to 10 minut
    > stękania i klnięcia

    Zależy ile jest miejsca na obrót kluczem. Jeśli jest miejsce to można
    nałożyć przedłużkę.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-08-18 22:35:28
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > można
    > nałożyć przedłużkę.

    I po grzechotce... No chyba, ze grzechotka porzadna, ale to rzadkosc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2014-08-18 23:07:17
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Zależy ile jest miejsca na obrót kluczem. Jeśli jest miejsce to można
    > nałożyć przedłużkę.

    Zaniast grzechotki czyms takim
    https://www.google.pl/search?q=YATO+YT1241&client=op
    era&hs=YCB&channel=suggest&source=lnms&tbm=isch&sa=X
    &ei=52nyU-7lMemw0AWVkoD4CA&ved=0CAgQ_AUoAQ

    Jakby polamalo - YATO YT1241.

    Klucz pneumatyczny dziala dobrze jak masz duzo powietrza i cisnienie co
    najmniej 6at.
    Czyli wydajna sprezarke, albo duzy zbironik i waz o wewnetrzenej srednicy
    8mm w gore.

    Oczywiscie jak nie bedzie tego, to tez cos tam bedzie stukalo ale efekty nie
    beda powalajace.

    Tmek

  • 6. Data: 2014-08-18 23:09:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    >
    > Czy ten klucz z Netto spowoduje że stracę 30 sekund i zrobie to
    > bezboleśnie? Czy tez może moje stekanie ma większą siłę udaru od tego

    Zależy jaki jest charakter tego oporu do pokonania.
    Na niektóre udar z klucza działa idealnie, na inne gorzej.
    Jak coś nie chce ruszyć to najpewniej ruszy tym:
    http://www.drapertools.com/products/Detail/33596_H24
    ii.jpg
    ewentualnie można zawsze użyć rury

    Bo tego typu klucze jakieś bardzo mocne nie są, a przynajmniej nie przy
    ciśnieniu 6-8bar które daje typowy kompresor (bo wiesz że potrzebujesz
    jeszcze kompresora?)

    Jak chcesz mocny udar, to kup klucz elektryczny (na 220V nie są nawet
    takie drogie). Mają mocniejsze uderzenie.

  • 7. Data: 2014-08-18 23:24:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pawel O'Pajak pisze tak:

    > I po grzechotce... No chyba, ze grzechotka porzadna, ale to rzadkosc.

    Grzechotkami się nie odkręca (chyba, że zespawanymi :) ale jak bogaty z
    domu to kto zabroni.

    Skoro się męczy na długości 25cm to albo nie ma miejsca albo tak lubi.
    Nie mam zamiaru go nawracać.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2014-08-18 23:30:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > Jak chcesz mocny udar, to kup klucz elektryczny (na 220V nie są
    > nawet takie drogie). Mają mocniejsze uderzenie.

    Mam taki służbowy ale i tak wolę kręcić ręcyma.

    http://www.narzedzia.pl/klucz-udarowy-bosch-gds-18-e
    ,38079.html

    --
    Piter

  • 9. Data: 2014-08-18 23:42:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-18 23:30, PiteR pisze:

    > Mam taki służbowy ale i tak wolę kręcić ręcyma.
    >
    > http://www.narzedzia.pl/klucz-udarowy-bosch-gds-18-e
    ,38079.html

    No to ma tylko250Nm, podczas gdy przeciętny gumiarz jak dokręci koła to
    żeby to odkręcić potrzeba minimum 500Nm, rekordziści dobijają do 1000Nm.

  • 10. Data: 2014-08-19 02:48:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > No to ma tylko250Nm, podczas gdy przeciętny gumiarz jak dokręci koła to
    > żeby to odkręcić potrzeba minimum 500Nm, rekordziści dobijają do 1000Nm.

    Warto zmienić gumiarza na takiego co używa klucza dynamometrycznego...
    Drehmomentschlüssela :-)