  • 1. Data: 2010-01-29 08:38:23
    Temat: wymiarowanie obrazu płytki
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy ktoś z was zna w miarę prosty sposób na ustalenie rzeczywistych
    rozmiarów płytki, której obraz posiadamy w formie cyfrowej? Powiedzmy
    zeskanowany układ ścieżek do termotransferu lub rysunek montażowy
    pomocny przy wierceniu elementów.
    Gdy długość i szerokość jest podana w opisie nie jest to żadnym
    problemem - wystarczy przeskalować w GIMPie. A gdy ich nie ma ale na
    obrazku znajduje się np. układ scalony w obudowie o znanych rozmiarach?
    Jest możliwość by jakiś program (lub funkcja programu graficznego)
    zmierzył to i policzył za mnie z proporcji? ;)

  • 2. Data: 2010-01-29 09:01:59
    Temat: Re: wymiarowanie obrazu płytki
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-01-29 09:38, Atlantis pisze:
> [...]
    > Jest możliwość by jakiś program (lub funkcja programu graficznego)
    > zmierzył to i policzył za mnie z proporcji? ;)
    a nie wystarczy zwykły kalkulator ? (może być windowsowy )

  • 3. Data: 2010-01-29 12:37:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    gary pisze:

    > a nie wystarczy zwykły kalkulator ? (może być windowsowy )

    Ostatecznie tak zrobiłem. Sądziłem, że jest jakieś bardziej
    zautomatyzowane rozwiązanie. To znaczy coś w rodzaju miarki z GIMPa,
    która pozwalałaby na przypisanie określonemu odcinkowi w pikselach danej
    wartości w innej jednostce a potem na tej podstawie wyliczała długości
    innych odcinków, powierzchnie zaznaczeń itp.