  • 11. Data: 2014-11-19 20:26:39
    Temat: Re: wzmacniacz operacyjny a pasmo
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > "wycinanie zmiennej składowej stałej"

    hmm.. opatentuj to.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2014-11-19 23:13:50
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-11-19 o 20:17, platformowe głupki piszą:

    > zapewniały szybkie wycinanie zmiennej składowej stałej, ale działały do

    Wygląda na to, że potrzebujesz filtru górnoprzepustowego. Jak wiadomo
    nie istnieją takie o prostokątnej charakterystyce
    amplitudowo-częstoliwościowej więc musisz określić jakieś dodatkowe
    parametry filtru. Jakie pasmo sygnału? Poza tym aktywny czy pasywny? Jak
    się zgłębić to temat-rzeka. Może na procku będzie łatwiej? Można sobie
    zaprojektować w Matlabie/Octave najbardziej zmyślne filtry i potem
    wrzucić do deespeka albo FPGA.

    --
    Michał

  • 13. Data: 2014-11-20 10:42:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:m4iofh$1e7$1@node1.news.atman.pl...
    >a może znasz jakiś opamp 100MHz pracujacy przy 5V (gnd-ucc=5)?

    Czarno widzę. Dla ucc = gnd - 5 to musisz czegoś z czasów tranzystorów
    germanowych szukać. Czy wtedy były o takim paśmie....

  • 14. Data: 2014-11-20 13:05:03
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-20 o 10:42, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >>

    > Czarno widzę. Dla ucc = gnd - 5 to musisz czegoś z czasów tranzystorów
    > germanowych szukać. Czy wtedy były o takim paśmie....

    Nie przesadzaj, AD8091 (110 MHz) czy AD8065 (145 MHz) pracują z
    pojedynczym zasilaniem 5V.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2014-11-20 13:05:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Czarno widzę. Dla ucc = gnd - 5 to musisz czegoś z czasów tranzystorów
    > germanowych szukać.

    Ejże. AD8003? Przy 5V ma częstotliwość graniczną 1050MHz.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2014-11-20 13:17:46
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Gain%E2%80%93bandwidth_
    product

    w wersji pl tego nie ma?

  • 17. Data: 2014-11-20 13:45:46
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a gdyby już coś o książkach, na allegro jest kilka książek o opampach:
    http://allegro.pl/wzmacniacze-operacyjne-podstawy-ap
    likacje-gorecki-i4764796088.html
    http://allegro.pl/wzmacniacze-operacyjne-przewodnik-
    projektanta-nowa-i4792426849.html
    http://allegro.pl/wzmacniacze-operacyjne-teoria-i-pr
    aktyka-nowa-opis-i4776815831.html

    na minus wszystkie wydawnictwa prawd objawionych - BTC
    na plus ta ostatnia ma 400 stron...

    nie stać mnie na wszystkie, a ukraść nie ma skąd...
    Która najlepsza?

  • 18. Data: 2014-11-20 13:49:01
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a może jakiś super pdf Ktoś zna o opampach?

  • 19. Data: 2014-11-20 17:26:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Ejże. AD8003? Przy 5V ma częstotliwość graniczną 1050MHz.

    Chodziło mi o to, że ucc = -5V kojarzy mi się z czasami tranzystorów
    germanowych.
    P.G.

  • 20. Data: 2014-11-20 18:07:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-20 13:49, platformowe głupki wrote:
    > a może jakiś super pdf Ktoś zna o opampach?

    Pierwszy z brzegu:

    http://www.ti.com/lit/an/sboa092a/sboa092a.pdf