  • 1. Data: 2010-06-28 22:44:03
    Temat: xmega - czym to programować na dzisiaj
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Widze w sklepach zachęcającą do użycia ATXMEGA[32|64|128]A. W zasadzie
    procesor jest tani na tyle ze móglby mi zastapić w paru zastosowaniach ARMy.

    Jak obecnie wygląda problem z programowaniem? W internecie jest sporo
    informacji z roku 2009 że niby avrdude ma to mieć i że istnieje tylko
    jeden rodzaj programatora (niezbyt tani) ktory to daje radę zaprogramować.

    Mam usbasp, może jest juz jakieś sensowne firmware programujące xmegi?
    Pytam czy ktoś moze pracuje z nimi i może mnie przekonac że problemów
    juz niema, w sumie zachęcony wygodą pracy z normalnymi AVR pozerkałbym
    co potrafią xmegi, ale cieżko dotrzeć do informacji jak to _teraz_
    wyglada jesli chodzi o hardware/software.

  • 2. Data: 2010-06-28 23:58:46
    Temat: Re: xmega - czym to programować na dzisiaj
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > ARMy.
    >
    > Jak obecnie wygląda problem z programowaniem? W internecie jest sporo

    Ja mam JTAG-a MK2. Nigdy go nie używałem ale teraz chyba trzeba będzie go
    wyjąć z szafy.

  • 3. Data: 2010-06-29 10:55:55
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    BOFH excuse 72: Sebastian Biały did it

    > Jak obecnie wygląda problem z programowaniem? W internecie jest sporo
    > informacji z roku 2009 że niby avrdude ma to mieć i że istnieje tylko

    avrdude -p? 2>&1 |grep XM
    x128a4 = ATXMEGA128A4 [/etc/avrdude.conf:15204]
    x64a4 = ATXMEGA64A4 [/etc/avrdude.conf:15107]
    x32a4 = ATXMEGA32A4 [/etc/avrdude.conf:15010]
    x16a4 = ATXMEGA16A4 [/etc/avrdude.conf:14913]
    x256a3b = ATXMEGA256A3B [/etc/avrdude.conf:14816]
    x256a3 = ATXMEGA256A3 [/etc/avrdude.conf:14719]
    x192a3 = ATXMEGA192A3 [/etc/avrdude.conf:14622]
    x128a3 = ATXMEGA128A3 [/etc/avrdude.conf:14525]
    x64a3 = ATXMEGA64A3 [/etc/avrdude.conf:14428]
    x256a1 = ATXMEGA256A1 [/etc/avrdude.conf:14331]
    x192a1 = ATXMEGA192A1 [/etc/avrdude.conf:14234]
    x128a1d = ATXMEGA128A1REVD [/etc/avrdude.conf:14137]
    x128a1 = ATXMEGA128A1 [/etc/avrdude.conf:14040]
    x64a1 = ATXMEGA64A1 [/etc/avrdude.conf:13943]

    Jak widać, już ma :)

    Natomiast co do programatora to sam jestem ciekawy, bo też mi jedna X128a
    leży i czeka na wykorzystanie :)

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Poważna sprawa - to jakaś organizacja... (Seksmisja)

  • 4. Data: 2010-06-29 11:13:04
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > Jak obecnie wygląda problem z programowaniem? W internecie jest sporo
    > informacji z roku 2009 że niby avrdude ma to mieć i że istnieje tylko
    > jeden rodzaj programatora (niezbyt tani) ktory to daje radę zaprogramować.

    Adam Dybkowski pisał niedawno o amerykańskim programatorze, cena znośna, sam
    zamówiłem i czekam, ma przylecieć do mnie w piątek :) małe ładne i
    programuje masę Atmeli.
    Piotr

  • 5. Data: 2010-06-29 15:55:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-29 13:13, news..pl wrote:
    > Adam Dybkowski pisał niedawno o amerykańskim programatorze, cena znośna

    No, ale o ile dobrze doczytałem w necie hardware drutów programujących
    jest identyczne co dla AVR. Dlatego dopytuje czy jest jakiś np. wsad do
    usbasp który supportuje xmega. Po co mi inny drogi programator skoro to
    tylko kwestia firmware.

  • 6. Data: 2010-06-30 06:26:13
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > jest identyczne co dla AVR. Dlatego dopytuje czy jest jakiś np. wsad do
    > usbasp który supportuje xmega. Po co mi inny drogi programator skoro to

    No nie wiem, czy wystarczy firmware. Xmega jest zasilana 1,6..3,6V, a
    większość usbasp jest zasilana z 5V i nie ma żadnych buforów. Nawet jak
    ma bufory, to czy ktoś przewidział, że linia danych będzie dwukierunkowa?

  • 7. Data: 2010-06-30 18:11:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-30 08:26, Zbych wrote:
    > No nie wiem, czy wystarczy firmware. Xmega jest zasilana 1,6..3,6V, a
    > większość usbasp jest zasilana z 5V i nie ma żadnych buforów.

    Ale wiele ma. I sa tanie.

    > Nawet jak
    > ma bufory, to czy ktoś przewidział, że linia danych będzie dwukierunkowa?

    Może w nowszych modelach usbasp już ktoś przewidział.

  • 8. Data: 2010-07-02 10:21:14
    Od: "Michał Przybył" <m...@p...onet.pl>

    http://elportal.pl/index.php?module=ContentExpress&f
    unc=display&ceid=379

    Zaznaczam, że nie sprawdzałem czy działa. (ale zamierzam)
    cytat ze strony :

    "...i główny powód dla jakiego wykonałem programator - uruchomienie
    mikrokontrolerów XMEGA:)"

  • 9. Data: 2010-07-04 19:59:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-06-29 13:13 news..pl napisał(a):

    > Adam Dybkowski pisał niedawno o amerykańskim programatorze, cena znośna,
    > sam zamówiłem i czekam, ma przylecieć do mnie w piątek :) małe ładne i
    > programuje masę Atmeli.

    A dokładnie to chodziło o taki:
    http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny
    _Mkii/USBTiny_Mkii_index.php

    Mam i działa :) ale z ATxmegami nie próbowałem. Zaletą jest łykanie
    wszystkich możliwych AVRów, w tym maluchów ATtiny10 i podobnych. No i ma
    porządny bufor schodzący chyba do 1V8.

    BTW: Piotr - jak wymyślisz do niego obudowę to pochwal się na grupie.
    Jest mało poręczny (płytka niby mała ale nie prostokątna) i ciężko
    dobrać coś sensownego z Maszczyka/Kradexu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2010-07-04 20:09:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-07-04 21:59 Adam Dybkowski napisał(a):

    > A dokładnie to chodziło o taki:
    > http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny
    _Mkii/USBTiny_Mkii_index.php

    PS: Widzę, że ze strony usunęli schemat. Tutaj wrzuciłem kopię i źródła
    firmware:
    http://dybkowski.net/download/index.php?dir=usb_tiny
    _mkii

    --