  • 1. Data: 2010-06-28 21:32:40
    Temat: Moduł zapłonowy
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    W Renault superfive wypadają zapłony wymienione kable,cewka,
    przerywacz.kopułka, palec i inne pierdy
    W tym modelu zastosowano układ przerywaczowy z modułem tranzystorowym,
    gdzie tranzystor robi za stycznik aby nie płynął zbyt duży prąd przez
    przerywacz nie ma mowy o opcji wzmocnienia iskry.
    Iskra słabiutka na świecach. Naszła mnie myśl albo kupić gotowy moduł
    z digitecha
    STS-14, STU-14 lub zlutować go samemu do wyboru:
    - K2543 z Velleman oparty na tranzystorze TIP162 i BSX45,
    - albo zestaw z Elektronika Praktyczna 5/98 opary na tranzystorze VB020

    Który z zestawów najlepiej podejdzie pod Renault 5 z zwykła cewką typu
    walec, a może sa już nowsze lepsze tranzystory, idealnie byłoby wywalić
    przerywacz i wstawić czujnik hallotronowy myślałem o aparacie z cewka od
    poldolota ale to zbyt duża ingerencja.

    Dziękuje za rade
    Przemeq

  • 2. Data: 2010-07-01 05:19:26
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    >W Renault superfive wypadają zapłony wymienione kable,cewka,
    > przerywacz.kopułka, palec i inne pierdy

    Masa też?

    > W tym modelu zastosowano układ przerywaczowy z modułem tranzystorowym,
    > gdzie tranzystor robi za stycznik aby nie płynął zbyt duży prąd przez
    > przerywacz nie ma mowy o opcji wzmocnienia iskry.

    W oryginale działało, to dlaczego ma nie działać?
    Jak nie ma mowy o "wzmocnieniu iskry", jak jest układ tranzystorowy?
    Cewka jest przewidziana do pracy z przerywaczem mechanicznym?

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-07-01 19:24:02
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    W dniu 01.07.2010 07:19, Desoft pisze:

    > Masa też?

    > W oryginale działało, to dlaczego ma nie działać?
    > Jak nie ma mowy o "wzmocnieniu iskry", jak jest układ tranzystorowy?
    > Cewka jest przewidziana do pracy z przerywaczem mechanicznym?

    Tak ale ten tranzystor ma 18 lat i raz łapie a raz nie i trzeba zlutować
    nowy o wymianie na inny oryginalny nie ma szans dlatego pytam który z
    tego typu układów godnie go zastąpi
    STS-14, STU-14 z digitecha gotowy zestaw czy K2543 z Velleman oparty na
    tranzystorze TIP162 i BSX45, albo zestaw z Elektronika Praktyczna 5/98
    opary na tranzystorze VB020
    Nie wiem jaki jest oryginalny tranzystor dorwałem schemat tam jest jeden
    tranzystor i 2 oporniki i nic więcej.

    Przemeq

  • 4. Data: 2010-07-08 10:47:38
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Tak ale ten tranzystor ma 18 lat i raz łapie a raz nie i trzeba zlutować
    > nowy o wymianie na inny oryginalny nie ma szans dlatego pytam który z
    > tego typu układów godnie go zastąpi

    Dziwny objaw jak na tranzystor.
    Zamiennik przecież można założyć.

    > Nie wiem jaki jest oryginalny tranzystor dorwałem schemat tam jest jeden
    > tranzystor i 2 oporniki i nic więcej.

    To tym bardziej nie powinno być problemu z naprawą modułu.

    --
    Desoft