  • 111. Data: 2019-06-14 23:56:32
    Temat: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Od: 4...@g...com

    A linka do tego opisu juz znalazles? Bo jak nie bedzie go w necie to znaczy ze nie
    opisywal. Bimetal i pwm na dodatek z 50Hz.

  • 112. Data: 2019-06-17 17:45:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Taki wymog prawny, czy taka cecha bimetalu ?

    Prawny, choć nie podam teraz z głowy przepisu.

    > Jeszcze jedna kwestia uzytkowa - dobrze by bylo, zeby zarowka sie
    > zapalala zaraz po ruszeniu dzwigienki.

    Dlaczego nie?

    > Ale akurat sa na to wrazliwe, wiec zapewniaja ... choc niekoniecznie w
    > ta strone.

    Musi w tę.

    > Troche moze sie zmieniac ...

    Ale to nieprofesjonalne :)

  • 113. Data: 2019-06-17 17:48:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    4...@g...com wrote:

    > Po chuj sie udzielasz jak nie wiesz? Jak czegos nie wiesz to spytaj.

    Po kolana. I tak się składa, że wiem. Swego czasu przeglądałem przepisy w
    temacie kierunkowskazów.

  • 114. Data: 2019-06-17 19:21:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Prawny, choć nie podam teraz z głowy przepisu.

    >Dlaczego nie?

    Jak Słodowy rysował taki przerywacz, to bimetal byl grzany drutem
    oporowym,
    i zwieral ten drut/grzalke po podgrzaniu.
    Wlaczony byl w szereg z zarowkami, wiec na poczatku prad plynal przez
    grzalke i zarowke, ale byl na tyle maly, ze zarowka nie swiecila.
    Jak sie podgrzal, to zarowka dostawala pelne napiecie, a grzalka
    przestawala grzac.
    Jak ostygl, to cykl sie powtarzal.
    Zauwaz, ze na poczatku nam zarowka nie swieci.

    Ile w tym prawdy - nie wiem, ale dostrzegam wiele zalet.

    Mozna by probowac odwrocic - jak plynie prad przez zarowki, to
    podgrzewa bimetal, ktory po chwili rozlacza obwod.
    Ale wtedy zarowki nie dostaja pelnego napiecia, bo cos musi grzac
    bimetal.

    Dodaj jeszcze bardzo prosty schemat całosci ... na poczatku

    https://obrazki.elektroda.pl/9208470900_1379345342.j
    pg

    jak nie zadziala to post Bilbo
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2650192.html

    Przerywacz mial tylko 2 koncowki.

    >Musi w tę.

    Taki przepis, ale niekoncznie do zrealizowania na bimetalu/termicznym.
    Tu raczej po spaleniu jednej zarowki prad spadnie i czas grzania
    wzrosnie.

    >Ale to nieprofesjonalne :)

    Ale tez bez wiekszego znaczenia praktycznego.

    J.

  • 115. Data: 2019-06-18 11:27:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-12, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Pewnie nie. On musi spełnić kilka warunków -- pierwsze zapalenie musi być
    > dłuższe niż pozostałe i musi migać szybciej, jak jedna żarówka jest
    > spalona (czyli pobór prądu mniejszy). Fajnie też jakby częstotliwość
    > mrugania nie zależała od temperatury otoczenia.
    >
    > Na bimetalu widziałem bodajże w Wartburgu.

    Nannaprawiałem się tego sporo w Dużym Fiacie.

    --
    Marcin

  • 116. Data: 2019-06-18 11:30:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-12, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

> [...]
    > spalona (czyli pobór prądu mniejszy). Fajnie też jakby częstotliwość
    > mrugania nie zależała od temperatury otoczenia.

    Ale to nie musi wcale tak siermiężnie działąć - kwestia gabarytów
    (bezwłasności cieplenj itp.) i konstrukcji.

    --
    Marcin

  • 117. Data: 2019-06-18 20:30:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przestawala grzac.
    > Jak ostygl, to cykl sie powtarzal.
    > Zauwaz, ze na poczatku nam zarowka nie swieci.

    Tak... wszystkie kierunkowskazy, które znam, zaczynają od zaświecenia
    żarówki, w dodatku trochę dłużej niż w kolejnych cyklach.

    > Taki przepis, ale niekoncznie do zrealizowania na bimetalu/termicznym.
    > Tu raczej po spaleniu jednej zarowki prad spadnie i czas grzania
    > wzrosnie.

    Ano właśnie :) A przepis jest przepis, rzecz święta -- choć nie wiem czy
    to wymóg czy zalecenie (dawno temu się z tym zapoznawałem, ale była o tym
    wyraźna informacja).

  • 118. Data: 2019-06-19 10:56:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak... wszystkie kierunkowskazy, które znam, zaczynają od zaświecenia
    >żarówki, w dodatku trochę dłużej niż w kolejnych cyklach.

    Bo od dawna przerywacze robi sie inaczej :-)
    Ale czy aby na pewno wszystkie ...

> [...]
    >czy
    >to wymóg czy zalecenie (dawno temu się z tym zapoznawałem, ale była o

    Moze i przepis - odszukac te homologacyjne trudno.

    J.

  • 119. Data: 2019-06-19 12:23:20
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-19 o 10:56, J.F. pisze:

    > Bo od dawna przerywacze robi sie inaczej :-)
    > Ale czy aby na pewno wszystkie ...

    Czy na pewno inaczej?
    https://www.waybuilder.net/sweethaven/MechTech/Autom
    otive01/AutomotiveSystems.asp?iNum=75

    > Moze i przepis - odszukac te homologacyjne trudno.

    Przepisy prawne są tutaj niektóre cytowane.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting#Tu
    rn_signals

    WM

  • 120. Data: 2019-06-19 13:34:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Czy na pewno inaczej?
    >https://www.waybuilder.net/sweethaven/MechTech/Auto
    motive01/AutomotiveSystems.asp?iNum=75

    Schemat instalacji jakby z ksiazki Slodowego.
    Rysunek przerywacza o dekade pozniejszy - i musialbym rozebrac lub
    sprawdzic jak dziala.

    dwie dekady temu jak pisalem - mialem przekaznik i dwa uklady scalone.

    Teraz w dobie CAN ... chyba nadal osobny "przerywacz" jest.

    >Przepisy prawne są tutaj niektóre cytowane.
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_lighting#T
    urn_signals

    Amerykankie glownie.
    A oni tam maja czerowone kierunkowsazy uzywane tez jako STOP :-)

    J.