  • 11. Data: 2009-11-23 12:47:09
    Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Połączenia lutowane nie są zgodne ze sztuką,

    kurde :/ jak ja mało wiem, utlenia się ?

    > powinny być zaprasowane. Sprawdź na wszelki wypadunek. Szyba z wypaloną
    > ścieżką może być generatorem szumów i trzasków. Możliwe, że trochę jeszcze
    > kontaktuje od czasu do czasu i stąd trzaski. Możesz zeskrobać całkiem te
    > miejsca, gdzie są przerwy, jak będziesz naprawiać lakierem srebrowym to i
    > tak musisz tam oczyścić.

    właśnie i tak miałem robić z tą szybą więc przy okazji popróbuję znaleźć co
    się dzieje, będę odpinał po kolei to co wisi na tym wyłączniku i sprawdzał
    kiedy znikną zakłócenia,
    thx,
    brat

  • 12. Data: 2009-11-23 12:55:41
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Hmm, to w końcu antena ze wzmacniaczem? Jeśli tak, to skoro on nie jest
    > zasilany, to znaczenie pogarsza odbiór.

    "Zwykła" czyli w wykonaniu klasycznym, stopka na dachu a w stopce zabudowany
    wzmacniacz, czy pogarsza?
    może, w każdym razie nieznacznie, w Krakowie odbieram bez problemu stacje z
    rejonu np. śląska, zakopanego, wyjeżdżając za granicę też dość daleko
    odbierałem PL stacje więc na co dzień zupełnie nie odczuwam braku
    wzmacniacza,
    brat

  • 13. Data: 2009-11-23 13:17:15
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > z rejonu np. śląska, zakopanego, wyjeżdżając za granicę też dość daleko
    > odbierałem PL stacje więc na co dzień zupełnie nie odczuwam braku

    W każdym razie wyraźnie jest tu niepoprawnie podłączona antena i tutaj w
    pierwszej kolejności bym coś zrobił.
    Ogólnie FM nie jest tak łatwo zakłócić. A może zakłócenia jakoś się modulują
    w tym niezasilanym wzmacniaczu, itp. No i ma on spore tłumienie.
    --
    Pozdr
    EM

  • 14. Data: 2009-11-23 13:34:52
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    EM schrieb:

    > W ka?dym razie wyraOEnie jest tu niepoprawnie pod??czona antena i tutaj w
    > pierwszej kolejno?ci bym co? zrobi?.
    > Ogólnie FM nie jest tak ?atwo zak?óciae. A mo?e zak?ócenia jako? sie moduluj?
    > w tym niezasilanym wzmacniaczu, itp. No i ma on spore t?umienie.

    niekoniecznie. Antena może mieć zasilanie przez kabel antenowy. Kwestia,
    czy [brat] podłączył zasilanie z drugiej strony. W każdymbądźrazie ten
    wzmacniacz należałoby podłączyć, tak, albo i inaczej.

    Waldek

  • 15. Data: 2009-11-23 13:43:59
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > niekoniecznie. Antena może mieć zasilanie przez kabel antenowy. Kwestia,
    > czy [brat] podłączył zasilanie z drugiej strony. W każdymbądźrazie ten
    > wzmacniacz należałoby podłączyć, tak, albo i inaczej.

    wzmacniacz nie jest zasilany na 100%, w oplu realizowane jest to przez
    osobny przewód [standardowo niebieski w kostce ISO a później w instalacji
    OIDP popielato-czerwony],
    pójdę za Waszymi radami i porobię z tym porządek, podłączę wzmacniacz ant.
    [i tak muszę rozbierać konsolę środkową i nie mogłem znaleźć na to czasu,
    teraz już muszę znaleźć], naprawię ścieżki grzejne szyby i zobaczę co dalej,
    brat

  • 16. Data: 2009-11-23 23:55:49
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    bratPit[pr] pisze:

> [...]
    > ant. [i tak muszę rozbierać konsolę środkową i nie mogłem znaleźć na to
    > czasu, teraz już muszę znaleźć], naprawię ścieżki grzejne szyby i

    Twoja antena kończy się na wzmacniaczu (niezasilanym)
    przez wzmacniacz przecieka tylko tyle co na jakichś przypadkowych
    pojemnościach i indukcyjnościach.
    Albo go zasilaj - albo zewrzyj wejście wzm z wyjściem, bo na razie z
    pręta antenowego korzystasz tylko fragmentarycznie i zbierasz wszystkie
    zakłócenia jakie możesz.

    MAc
    mrn

  • 17. Data: 2009-11-24 09:28:10
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    bratPit[pr] schrieb:

    > kurde :/ jak ja mało wiem, utlenia się ?

    nie utlenia się, ale sypie ;-). Konkretnie jest to przemiana alotropowa
    cyny beta na cyne alfa. Zwieksza się objętość i kruchość spoiwa i przez
    to jego opór. Co prawda domieszka ołowiu trochę temu przeszkadza, ale za
    to atmosfera polskiej zimy bardzo pomaga (niska temperatura, sole amonu
    i chloru z wilgocią itd). Potem włazi toto do spoiwa i dalej masz
    reakcje chemiczne i połączenie idzie się kochać.

    Waldek

  • 18. Data: 2009-11-24 10:50:39
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Połączenia lutowane nie są zgodne ze sztuką, powinny być zaprasowane.

    Czym to prasować?

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 19. Data: 2009-11-24 11:33:46