  • 1. Data: 2009-11-22 12:36:35
    Temat: Re: Wyłącznik przeciążeniowy
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-23 11:47:53 +0100, "neo" <k...@p...onet.pl> said:

    > Witam czy dostanę gdzieś wyłącznik przeciążeniowy pracujący jak krańcówka w
    > układzie napięcia 12 V
    > Miała by ona być przeciążeniowym wyłącznikiem bezpieczeństwa pracującym w
    > domowym napędzie bramy garażowej. Celem jej działania miało by być
    > zatrzymanie ruchu konstrukcji w sytuacji gdy pod zamykającą się bramę
    > garażową dostało by się cokolwiek - pijany człowiek zwierzę

    Raczej potrzebujesz bariery otpo, lub kilku dopasowanych stosownie
    wysokością...
    Układ przeciążeniowy nie wykryje Ci na przykład kota (jeśli masz
    takowego), zanim go nie sprasuje.

    --
    DJ

  • 2. Data: 2009-11-22 13:10:58
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > zatrzymanie ruchu konstrukcji w sytuacji gdy pod zamykającą się bramę
    > garażową dostało by się cokolwiek - pijany człowiek zwierzę

    w takiej sytuacji wyobraz sobie co bedzie jak troche wody przymarznie w zime
    albo pod szyne dostanie sie piach , kolega doradzil bariere opto i slusznie

  • 3. Data: 2009-11-22 15:23:18
    Od: HaMMeR <t...@a...pl>

    neo wrote:
> [...]
    > zatrzymanie ruchu konstrukcji w sytuacji gdy pod zamykającą się bramę
    > garażową dostało by się cokolwiek - pijany człowiek zwierzę

    ---------------------

    Z czlowiekiem latwiej, bo wystarczy czujnik 'na chuch';)
    Ale nierozwiazywalny jest problem ze zwierzeciem ze wzgledu
    na to, ze wiekszosc jest abstynentami...
    Zart dla zmiekczenia atmosfery...;)

  • 4. Data: 2009-11-22 16:25:07
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-23 15:08:09 +0100, "neo" <k...@p...onet.pl> said:

    > a coś w rodzaju sprężynowego wyłącznik ?

    Nie ma sprawy, jak umiesz konstrukcyjnie odpowiednie rozwiązanie sobie
    wyrzeźbić... Gotowców dostępnych osobno, nie kojarzę...
    I żeby jeszcze było niezawodne. Tu dużo zależy od konstrukcji bramy,
    jak to zmieścić żeby się właściwie domykała, itd. Trudne to nie jest,
    trochę zmysłu konstrukcyjnego, odrobinę testów.
    Na przykład na krawędzi drzwi/bramy listwa/profil na sprężynach, za nią
    krańcówki dwie szeregowo.

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-11-22 17:06:12
    Od: "Walery" <w...@o...pl>

> [...]
    > zmysłu konstrukcyjnego, odrobinę testów.
    > Na przykład na krawędzi drzwi/bramy listwa/profil na sprężynach, za nią

    Widziałem kiedyś coś ciekawszego i w 100% pewnie działającego.
    Dolna uszczelka bramy wykonana z elastycznej "rury" wypełnionej gazem
    (powietrzem)
    połączona z czujnikiem ciśnieniowym, który wykrywa niewielkie zmiany
    ciśnienia w uszczelce.
    Wtedy każde dotknięcie uszczelki w dowolnym miejscu, powoduje zmianę
    ciśnienia w niej
    i zatrzymanie bramy.

  • 6. Data: 2009-11-22 18:47:04
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaMMeR" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ---------------------
    >
    > Z czlowiekiem latwiej, bo wystarczy czujnik 'na chuch';)
    > Ale nierozwiazywalny jest problem ze zwierzeciem ze wzgledu
    > na to, ze wiekszosc jest abstynentami...

    A misiek koala ?

    To by trzeba jeszcze doprecyzować algorytm, np:
    a/ pijany właściciel wraca - brama zatrzymuje się
    b/ wraca pijana teściowa - zwiększenie mocy silnika z 1500 W na 15kW i
    prędkości zamykania z 15 cm/sek na 15 m/sek ;)

    --
    Pozdrawiam.
    Adam.

    4627 (20091121) __________

  • 7. Data: 2009-11-22 19:45:58
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Walery pisze:

> [...]
    > ciśnienia w uszczelce.
    > Wtedy każde dotknięcie uszczelki w dowolnym miejscu, powoduje zmianę

    jeszcze kompensacja zmian ciśnienia np na mrozie

  • 8. Data: 2009-11-22 20:30:09
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > jeszcze kompensacja zmian ciśnienia np na mrozie

    Niekoniecznie musi być powietrze, może być światło stosowane w szybkich
    bramach lub przewodząca guma - to raczej droższe, stosowane w automatyce
    przemysłowej.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2009-11-22 20:56:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    neo pisze:
> [...]
    > zatrzymanie ruchu konstrukcji w sytuacji gdy pod zamykającą się bramę
    > garażową dostało by się cokolwiek - pijany człowiek zwierzę
    Nie wiem jaką masz bramę i jak zrobioną itd, ale przecież kupując
    bramę/napęd - istnieją gotowe rozwiązania do nich dostosowane (do siły
    napędu, prędkości zamykania, do wagi bramy itp). Z ciekawszych jakie
    widziałem to np:
    - brama "segmentowa", bardziej żaluzją bym to nazwał, składająca się z
    poziomych elementów dość luźno ze sobą połączonych, a gdy wszystkie
    zjadą na dół - to opierających się jeden na drugim. Ostatni dolny
    element posiadał w miejscu łączenia z elementem wyższym krańcówki - gdy
    oparł się na czymkolwiek, napęd stawał. Dawało to taki efekt że
    jednokrotne naciśnięcie zamknięcia - zamknięcie do postaci "żaluzji z
    przerwami pomiędzy", a żeby zamknąć całkowicie i skasować luzy - trzeba
    było jeszcze raz ręcznie włączyć zamykanie.

    - tak jak ktoś wspomniał - dolna uszczelka w postaci rury z gumy, z
    czujnikiem na jednym końcu. Podejrzewałem że wewnątrz znajduje się jakaś
    np linka (która po zgnieceniu gumowej rurki ulega rozciągnięciu i
    wyzwoleniu czujnika), ale może faktycznie krańcowy czujnik był
    ciśnieniowy, i wykrywał gwałtowny skok ciśnienia?

    - prawdziwa przeciążeniówka w postaci zamontowania samego silnika
    napędzającego mechanizm na sprężynach/elemencie skrętnym. Gdy kręci się
    w jedną stronę i podnosi - to się całe jego mocowanie też się wygina,
    gdy jest za ciężko - na silnik działa znaczna siła i się wygina więcej
    niż normalnie, i opiera o krańcówkę, która wysyła sygnał do sterowania
    "proszę wyłączyć". W przeciwną stronę (opadanie) jest druga krańcówka z
    drugiej strony silnika - bo przy ruchu w tą stronę działają siły dużo
    mniejsze (ciążenie bramy zmniejsza potrzebną siłę), a dzięki temu też
    dużo łatwiej wykryć moment "spadła brama na głowę" lub "zamknięte do końca"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2009-11-22 20:59:04
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-22 20:45:58 +0100, rrrrrrrrrrr <...@...com> said:

    > jeszcze kompensacja zmian ciśnienia np na mrozie

    Nie musi być kompensacji... Wartość bezwzględna ciśnienia nie musi być
    istotna, wystarczy reakcja na szybkie delta p.
    Bardziej bałbym się o przedziurawienie węża takiego elastycznego plastiku.

    --
    DJ